וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין הג'ינגלים של פיקוד העורף: הם חושבים שאתם טמבלים

אלכס פולונסקי

26.5.2013 / 0:07

בפיקוד העורף חושבים ששירים קצרים יצילו את אזרחי ישראל מטילים ארוכי טווח. בפועל, הם רק יעלו את מפלס החרדה, אבל העיקר שהם היו שם כדי להזהיר. ניפגש תחת ההריסות

המוזיקה של הלהקות הצבאיות הישראליות ידועה בין היתר בשל המנוני מלחמה ושירי ליקוק פצעים של אחרי הקרב, אבל מה שהיה חסר עד עכשיו, הם שירי הכוננות. כדי למלא את החלל הזה, פיקוד העורף, כחלק מהכנה לתרגיל הארצי, השיק את קמפיין "ג'ינגלים מצילי חיים", ובכך משגר טיל שפוגע בשתי מטרות - הרחבת הרפרטואר והחדרת מודעות.

כפי למדנו היטב בימי מבצע עמוד ענן, אזרחי ישראל לא ממש סגורים על הוראות הפינוי למרחב המוגן, במידה ויש כזה בסביבה. כדי למנוע פאניקה מיותרת במלחמה הבאה/מבצע רחב היקף (מה שיבוא קודם), הרימו בחיל אתר אינטראקטיבי (באמצעות חברת פרסום אזרחית) - המלווה בפרסומות בטלוויזיה - שמאפשר לאזרחי ותושבי ישראל לבחור את אזור מגוריהם, לסמן אם הם גרים בבניין או בבית פרטי והאם יש להם ממ"ד, ולקבל תוך רגע ג'ינגל עליז בז'אנר לפי בחירתם, שיזכיר להם מה עליהם לעשות - לרקוד לממ"ד, לפזז החוצה או לקפץ לחדר פנימי בבית ולקוות לטוב.

"דקה וחצי בדיוק לא בערך, להיכנס לחדר פנימי, אז צאו לדרך" (ארצישראלי, תל אביב, קומת ביניים ללא ממ"ד)

השירות שנותן מידע רלוונטי על התנהגות בעת אזעקת אמת הוא חיוני מאין כמותו, ואפשר היה להפסיק את פיתוח האתר בשלב הזה. האפשרות לייצר ג'ינגל מותאם אישית מעידה דווקא יותר על על פיקוד העורף מאשר על קהל היעד - שם, חושבים כנראה שהישראלים מטומטמים, ומי שלא מסוגל לזכור כמה זמן יש לו להגיע ולאן, יוכל לעשות זאת כנראה ביתר קלות באמצעות זמריר שיזמזם במקלחת, בדרך לעבודה או לפני השינה; הרי שירים קצרים עשויים להיות מדבקים בעוד שפלאיירים אינפורמטיביים, סופם למצוא עצמם בפח.

"היי אתה, היי את - מי? היי אתה, היי את - מי? יש שתי דקות להיכנס לחדר פנימי" (היפ הופ, טייבה, בית פרטי)

כבר שישה עשורים שמרחפת קלישאת ה"ישראל במלחמה מתמדת", וכעת, באמצעות שורה של שירים, פיקוד העורף נותן לכך תוקף נוסף. לא עוד זכרונות של סירנות מהעבר או פחד מטילי העתיד, אלא החרדה המתמידה של ההווה, כי הכל יכול להשתנות תוך רגע, ואף אחד לא רוצה להיתפס עם המכנסיים למטה או רחוק מהמרחב המוגן. בפעם הבאה, השיר כבר יהיה מוכן - הוא אמנם לא ברמה מספקת לרדיו, אבל לגמרי יעבוד כרינגטון.

"דקה וחצי, זה מה שיש, להיכנס לממ"ד בלי להתרגש" (סביון, בית עם ממ"ד)

התרגיל של פיקוד העורף תוכנן אולי מבעוד מועד, אבל אל תתנו לזה לבלבל אתכם. גם המוזיקה הקלילה והנעימה בחסות להקת פיקוד העורף (נעים מאוד, לא היה לנו מושג שאתם קיימים) מטרתה היא להגביר את המוכנות, סליחה - איום. כשתקציב הבטחון המופרז תופס כותרות, זה בדיוק הזמן להפריש חלק קטן ממנו, אפילו אפסי, כדי להזכיר למשלמי המיסים כמה חשוב שהכסף שלהם יילך לצה"ל - הוא מתכונן, תוקף, מגן ומייחצן, ואחר כך גם יהיה שם כדי לפנות אתכם מבין ההריסות אם לא תוכלו לעשות זאת בכוחות עצמכם. מי מכם שלא יהפוך לשיר (קולקטיבי או פרטני, תלוי אם זה יהיה אירוע רב נפגעים), יוכל לשמוע את פיקוד העורף שרים ברקע: "אמרנו לכם, ממ"ד - תיכף ומיד".

מה דעתכם על הקמפיין? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully