וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "מהיר ועצבני" במקום הראשון

26.5.2013 / 12:33

החלק השישי בסדרת הסרטים הגיע לפסגת הטבלה, בעוד ש"הנגאובר 3" נשאר לאכול אבק במקום השני עם הכנסות נמוכות בהרבה

יח"צ - חד פעמי

נגמר הנימוס. במקום להמתין בסבלנות זה לזה ולתת לכל שובר קופות פוטנציאלי שבוע שלם לעצמו, השבוע כולם נדחפו יחד, מהירים ועצבניים: שני המשכים לסדרות מצליחות, פלוס סרט אנימציה חדש, נדחפו כולם לסוף שבוע צפוף במיוחד בבתי הקולנוע, לרגל יום הזיכרון האמריקאי. ובעוד הרבה סרטים השיגו סכומים נכבדים, היה רק מנצח אחד ברור: "מהיר ועצבני 6".

"מהיר ועצבני 6": המון טמטום ואלימות, מעט אקשן טוב. ביקורת

הרבה כבר נכתב על הדרך המפותלת שעשתה סדרת "מהיר ועצבני" בדרך להפוך לאחד הפרנצ'ייזים הקולנועיים הגדולים בעולם. בעוד רוב סדרות הסרטים מרגישות היטב את עייפות החומר בשלב מוקדם הרבה יותר, "X מהיר X עצבני" רק תופסת יותר ויותר תאוצה עם כל סרט. "מהיר ועצבני 4" השיג בסוף השבוע הראשון שלו 71 מיליון דולר; "מהיר ועצבני 5" – 86 מיליון; ובקשר לסרט השישי – ההערכות נכון לכרגע מדברות על הכנסות של 96 מיליון דולר בשלושת ימי סוף השבוע, וייתכן שכאשר יגיעו התוצאות הסופיות יתברר שהסרט חצה את ה-100. ועוד לא התחלנו לדבר על ההכנסות מחוץ לארצות הברית, שצפויות להיות גדולות עוד יותר.

בינתיים, דוגמה הפוכה לחלוטין לחייה של סדרת סרטים מספקת "הנגאובר 3: חוזרים לווגאס". הסרט הראשון היה להיט עצום, מה שהביא לסרט השני בסדרה פתיחה של 86 מיליון דולר – הגדולה ביותר אי פעם עבור קומדיה. אלא מה, הסרט השני התברר כלא יותר משידור חוזר של המקור, והמאיס את הסדרה על הצופים במהירות, והסרט השלישי עכשיו סופג את הריקושטים. סוף השבוע של "הנגאובר 3" צפוי להסתכם ב-43 מיליון דולר בלבד – קריסה מוחלטת מאז הסרט השני, אם כי עדיין מדובר בסכום מכובד מאוד בפני עצמו.

הסרט החדש השלישי השבוע, והיחיד שאינו המשך, הוא "הממלכה הסודית" (במקור "Epic") – סרט אנימציה של אולפני בלו-סקיי, יוצרי "עידן הקרח". זה סרט הילדים המשמעותי הראשון שיוצא לאקרנים בארצות הברית מאז "הקרודים" (שעדיין משוטט בעשיריה, בשבוע העשירי שלו), ואפשר היה לצפות שקהל הילדים וההורים יהיה צמא לקצת מצוירים חדשים. למרות זאת, הסרט לא היה "אפי" כפי שהובטח: הוא השיג כ-34 מיליון דולר, סכום סולידי למדי לגבי סרט אנימציה. אולי גם הילדים העדיפו לראות את "מהיר ועצבני".

בין הסרטים החדשים, להיטי השבועות הקודמים ממשיכים לגרוף כספים: "האויב בתוכנו – סטארטרק", המקום הראשון של השבוע שעבר, ירד כמה שלבים בטבלה ובכל זאת הכניס עוד 37 מיליון דולר, ובהכנסותיו הכוללות הגיע ליותר מ-150 מיליון דולר; "גטסבי הגדול" והמפתיע הגיע להכנסות של 118 מיליון דולר; ורחוק מעל כולם עדיין נמצא "איירון מן 3", שהוסיף לקופתו עוד כ-20 מיליון דולר השבוע והכנסותיו הכוללות בארצות הברית מסתכמות ב-373 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully