וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן: "כחול הוא הצבע החם ביותר" זכה בדקל הזהב

סרטו המדובר, המהולל והפרובוקטיבי הבמאי הצרפתי עבדלעטיף קשיש, העוסק בסיפור אהבה בין שתי נערות, זכה בפרס הגדול בטקס הנעילה של הפסטיבל. עוד בזוכים: האחים כהן

"כחול הוא הצבע החם ביותר", סרטו של עבדלעטיף קשיש הצרפתי, זכה הערב (ראשון) בפרס דקל הזהב, הפרס הגדול בתחרות הרשמית של פסטיבל הקולנוע בקאן שבצרפת. הסרט, שזכה לתשבוחות מופלגות כבר במהלך הפסטיבל, עוסק בסיפור אהבה בין שתי נערות, ובאופן חריג השחקניות המגלמות אותן, ליה סיידו ואדל אקסארקופולוס, הצטרפו לקשיש לקבלת הפרס על הבמה. קשיש, טוניסאי במוצאו, הקדיש את הפרס למהפכה הטוניסאית. יש לציין כי זהו הסרט ה"גאה" המובהק הראשון שזכה אי פעם בדקל הזהב.

הפרס, שנחשב לעיטור הנכסף ביותר בעולם הקולנוע העכשווי לצד פרס האוסקר, הוענק לקשיש על ידי השחקנית אומה תורמן, בטקס הנעילה של הפסטיבל שעל הנחייתו הופקדה אודרי טוטו ("אמלי"). חבר שופטי הפסטיבל, בראשותו של סטיבן שפילברג, כלל בין יתר החברים את השחקנים ניקול קידמן, דניאל אוטיי וכריסטוף וולץ, וכן הבמאי אנג לי.

בפרס הגרנד פרי, הפרס הגדול של חבר השופטים שנחשב לשני בחשיבותו בתחרות, זכה "בתוך לואין דיוויס", סרטם המהולל של האחים כהן העוסק בסצינת הפולק של שנות ה-60 בארצות הברית. האחים כהן, שזוכים בפרס בפסטיבל לראשונה מאז "ברטון פינק" מ-1991 (שזכה אז בפרס דקל הזהב, פרס הבימוי ופרס השחקן), לא הספיקו להגיע מניו יורק אל הטקס.

סטיבן שפילברג ואנג לי בפסטיבל קאן. Ian Gavan, GettyImages
שיתפו פעולה בחבר השופטים. סטיבן שפילברג ואנג לי בטקס/GettyImages, Ian Gavan

הפתעה עצומה נרשמה בפרס הבימוי, בו זכה אמט אקסלנטה המקסיקני על סרטו השערורייתי "הלי", שכלל בין היתר סצינת שריפת מפשעה. בפרס חבר השופטים, השלישי בחשיבותו, זכה "Like Father Like Son" של הירוקאזו קורה-אזה היפני, העוסק בשתי משפחות שילדיהן התחלפו בלידה.

בפרס התסריט זכה "Touch of Sin", סרטו המהולל של הסיני של ז'יה ז'אנג-קה, שידוע בסרטי הארט-האוס האיכותיים שלו. הסרט "Ilo Ilo" של אנתוני צ'אן מסינגפור זכה בפרס "מצלמת הזהב" לסרט ביכורים.

בפרס השחקן זכה השחקן הוותיק ברוס דרן, שהיה מועמד בעבר לאוסקר על "השיבה הביתה". דרן, שזכה בפרס על תפקידו בסרט "נברסקה", לא נכח בטקס, ובמאי הסרט אלכסנדר פיין קיבל את הפרס במקומו. בפרס השחקנית זכתה ברניס בז'ו, שהיתה מועמדת בעבר לאוסקר על תפקידה בסרט "הארטיסט", בבימויו של בן זוגה, מישל הזנוויציוס. היא זכתה על תפקידה בסרט הצרפתי "העבר", אותו ביים האירני אשגר פרהדי ("פרידה"). בז'ו קראה לפרהדי להצטרף אליה על הבמה.

מה דעתכם על הזוכים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully