וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת התרבות בירושלים: אוכל, מוזיקה ונזירה בת 90

27.5.2013 / 16:22

במסגרת עונת התרבות 2013, שתתקיים בין התאריכים 1.7-23.8 ברחבי העיר, יערכו אירועים בתחומי תרבות שונים, בין היתר במסגרת מוסדות עירוניים כמו מוזיאון ישראל והכנסת

עונת התרבות בירושלים הציגה היום (שני) את התכנית האמנותית לקיץ 2013. מאות אמנים מהארץ ומרחבי העולם יגיעו לאורך הקיץ לירושלים ויבחנו את מגוון פניה של העיר, בסדרת אירועים שתתרחש במגוון מוקדים. על הניהול האמנותי של העונה אחראי איתי מאוטנר (מאוצרי אירוע האמנות פ'צה קוצ'ה) ועל הניהול הכללי שלה אחראית נעמי בלוך פורטיס.

בין האירועים המרכזיים של עונת התרבות, שתתפרש השנה בין התאריכים 1.7-23.8, ניתן למנות את אוטואוכל, פרויקט אמנותי-קולינרי-חברתי, בשיתוף אסף גרניט ומסעדת מחניודה, שינוע במשך שלושה שבועות ברחבי העיר ויציע, בכל יום, מנה אחרת בהשראת דמות ירושלמית שתצטרף אל המסע – כשבין המצטרפים ניתן למנות את אביב משה, יסמין לוי, דנה וייס, רובי ריבלין, שף כאמל השלמון, מישל קישקה, שפרה קורנפלד, שרון אייל וג'קי לוי. המנות יוצעו במחירי עלות במיקומים משתנים. הפרויקט יחל ב-17 ביולי.

"הצלילים מרחוב אתיופיה", קונצרט שיתקיים במסגרת העונה, הוא סיכום של פרויקט ארוך במסגרתו החליטה אמהוי צגה, נזירה אתיופית בת 90 שחיה ויוצרת מהכנסייה האתיופית בירושלים ונחשבת לאחד הסודות השמורים בקרב מוזיקאים בעולם, לתוות לראשונה את יצירותיה (בסיוע הפסנתרנית מאיה דוניץ) ולקיים מופע. האירוע יתקיים ב-28 ביולי. בנוסף, בגזרה המוזיקלית יתקיים במהלך הפסטיבל אירוע "לייב אין ג'רוזלם", מחווה לסצינת האינדי הירושלמית בשיתוף הרדיו בר תדר וכן אירוע המוקדש למוזיקת קודש. בין היתר ייקחו חלק באירועים המוזיקליים בפסטיבל הצמד אמאדו ומרים, חנן בן סימון, יאפים עם ג'יפים, נועם ענבר (הבילויים), נקמת הטרקטור ועוד רבים.

"מתחת להר", פסטיבל לאמנות ציבורית חדשה ששם דגש על צורות של אמנות המתרחשת בתוך המרחב העירוני המשותף, יתרחב השנה ויגיע, בין השאר, אל פעולות אמנותיות בכנסת ישראל, כיכר העיר ועוד. כמו כן יתקיים אירוע "נקודת מגע" במוזיאון ישראל, שמאפשר לאורחים לקחת חלק ביצירה האמנותית בדרכים שונות. בין האירועים הנוספים בפסטיבל ניתן למנות את "פסטיבל בבית" שמביא אמנים להופעות בבתים פרטיים, כנס הקולקטיבים WE ו"שאלה של השקפה" – יצירתו של טל ארז, אמן העונה, המציג את הייצוגים השונים של ירושלים באמצעות מכשיר ה- Viewmaster שכמה מילידי שנות ה-80 זוכרים כצעצוע ילדות אהוב במיוחד. מכירת הכרטיסים לעונת התרבות תחל ב-2 ביוני באתר הרשמי.

מה דעתכם על התכנית? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully