וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר רפאלי ב"אקס פקטור": האם היא שווה את הכסף?

אלכס פולונסקי

28.5.2013 / 0:02

ז'אנר הריאליטי-כשרונות נלחם על חייו, אבל דווקא עכשיו משקיעה רשת סכומי עתק בבר רפאלי כמנחת "אקס פקטור" - האם זו בחירה שתצית באזז זמני או תוכיח את עצמה לאורך זמן?

אז עכשיו זה רשמי - בר רפאלי תהיה המנחה של "אקס פקטור" הישראלית מבית הזכיינית רשת. אין סיכוי שמישהו יפספס את תכנית הפתיחה, ואולי גם את זו שאחריה. למסלול שרפאלי עברה בדרכה להפוך למגישה אין שום קשר בין מה שעשתה עד היום לבין מה שהיא תעשה על המסך "במהלך 2013" (לשון הקומוניקט).

רשת, החלשה יותר מבין שתי זכייניות ערוץ 2, מתנהגת בליהוק של רפאלי כאילו הכסף נוזל לה מבין האוזניים. צריך לזכור שמלבדה, מילאו בהפקה גם את פאנל השופטים, ממנו נחשפו עד כה עברי לידר, רמי פורטיס ומשה פרץ – לא בדיוק אמני שוליים שכמהים לפרנסה ורעבים ללחם, אלא מוזיקאים מצליחים שנמצאים בעמדה שבה הם יכולים לדרוש תשלום הולם עבור העבודה שלהם (גם אם נמוך משמעותית מזה שרפאלי תקבל ככל הנראה).

בר רפאלי. splash
אז מסתבר שהיא כן מבינה במוזיקה/splash

בשונה מהמוזיקאים שהצטרפו לפאנל ב"אקס פקטור", בר רפאלי היא לא דמות "נערצת" (קונספט לקוי מלכתחילה, אבל זה לא הזמן לסדרת חינוך) - היא לא יוצרת, היא לא פרפורמרית ואין לה כשרונות יוצאי דופן, אלא אם יופי נופל תחת הקטגוריה הזו. בתקופה שבה רשתות שידור בכל העולם מנסות להבין איך לגרום לתכניות ריאליטי-כשרונות לעניין שוב את הצופים, רשת בחרו לרכוש פורמט מעניין וגייסו שופטים מתאימים, אבל דווקא בגזרת ההגשה הם הלכו על מה שמנצנץ, יוקרתי, ובהתאם – יותר יקר ועתיר באזז, ולא בטוח שזה מה שיחזיר את ההשקעה, שעל פי דיווחים עומדת על כמיליון שקלים לעונה.

הצורך לקחת סיכונים, גם כלכליים, הוא הכרחי עבור יצירת תכנית טלוויזיה שמתיימרת להיות מפתיעה, מעניינת ופורצת דרך. הגרסה הישראלית של "דה וויס", למשל, הצליחה פשוט כי היא הייתה טובה, ולא מעט בזכות שופטים (או "מנטורים", אם לזרום עם הפורמט) טובים כמו אביב גפן או מושכי קהל כמו שרית חדד. בגרסה האמריקאית, לעומת זאת, כריסטינה אגילרה וסי-לו גרין פרשו לאחר שלוש עונות, הוחלפו על ידי אשר ושאקירה, וכעת צפויים לחזור במקומם בעונה החמישית. גם ב"אקס פקטור", אחרי שתי עונות בלבד, פרישות של שופטים ומגישים הפכו לדבר שבשגרה, בעוד שב"אמריקן איידול", הכי הוותיקה וחבוטה בז'אנר, הוחלט להחליף את פאנל השופטים במלואו.

החילופים התכופים הללו הם עדות נוספת לכך שבשונה מריאן סיקרסט (במקרה של "איידול"), ג'ף פרובסט ב"הישרדות" או אפילו צביקה הדר ב"כוכב נולד", הולכות ופוחתות האפשרויות למנחים שיכולים להיות מזוהים עם המותג באופן טוטאלי ולאורך זמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביוש. ריאן סיקרסט ושופטי "אמריקן איידול" הפורשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד "אקס פקטור", רשת תצטרך לתחזק גם את "דה וויס", שסביר להניח שלא תשודר באותה תקופה, אבל עדיין תהיה מקור להשוואה, כשמנגד קשת תעניק פייט עם "כוכב נולד" המדשדשת שצפויה לעבור שינויים דראסטיים ולא תיקח שבויים בקרב הזה, אחרת באמת כבר לא תהיה לה זכות קיום.

בדיוק כמו שירון ברובינסקי אינו מומחה לדייטים בחשיכה, לא צריך לצפות מבר רפאלי שתהיה מבינה גדולה במוזיקה (ולמרות שהצהירה בעבר על חיבה לנוטוריוס ב.י.ג, כנראה זה נגמר שם), שכן תפקידה הוא להיות שם בין הביצועים, לאחוז בידיים של המנצחים, להגיד מילה יפה למודחים ולקבל את פני הצופים בתום סשן הפרסומות – האם זה שווה שכר שמוערך בכמיליון שקלים? לא בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully