וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי ריצ'רד לינקלייטר יגיע לפסטיבל הקולנוע בירושלים

29.5.2013 / 17:05

לינקלייטר, במאי "רוק בבית הספר" ו"טריפ נעורים", יגיע לישראל כאורח הכבוד של הפסטיבל לרגל הקרנת הבכורה לסרטו "לפני חצות" – סרט ההמשך ל"לפני הזריחה" ו"לפני השקיעה"

אורח מיוחד בפסטיבל הקולנוע בירושלים לשנת 2013: הבמאי האמריקאי ריצ'רד לינקלייטר, מהקולות הבולטים של הקולנוע העצמאי בארצות הברית, יגיע לישראל כדי להשתתף בהקרנת הבכורה של סרטו החדש "לפני חצות". הסרט הינו סרט חדש, שלישי במספר, בסדרה המדוברת של לינקלייטר, הכוללת גם את הסרטים "לפני הזריחה" (1995), "לפני השקיעה" (2004). כל הסרטים בכיכובם של איתן הוק וג'ולי דלפי, ששיחקו בשני הסרטים שקדמו לו.

פסטיבל הקולנוע בירושלים, שייפתח ב-4 ביולי, יארח את הבמאי במשך שלושה ימים, במהלכם כאמור ינכח בהקרנת הבכורה של סרטו (שנבחר להיות סרט הנעילה של הפסטיבל) ב-13 ביולי. באותו יום ייצא הסרט לבתי הקולנוע בישראל בהפצת סרטי יונייטד קינג. לינקלייטר, אחד ממייסדי מרכז הקולנוע באוסטין, טקסס, (מקום הולדתו) זכה השנה בפסטיבל ברלין בפרס מיוחד עבור מפעל חייו. סרטיו הראשונים התרחשו בעיר הולדתו והעניקו נקודת מבט צעירה ומרעננת על חוויית ההתבגרות בעיירה קטנה. בסרטיו "זה בלתי אפשרי לחרוש בלי לקרוא ספרים", "סלאקר" ו"טריפ נעורים" שיחקו השחקנים הצעירים בן אפלק, מתיו מקונוהי, אדם גולדברג, ג'ייסון לונדון ופארקר פוסי, וחלקם הפכו לסרטי קאלט במהלך השנים.

בהמשך הקריירה של לינקלייטר, משנות ה-90 ואילך, יצירתו הקולנועית נעה בין סרטים עצמאיים דלי תקציב לבין סרטי מיינסטרים במימון אולפנים גדולים. יצירות כמו "Suburbia", "טייפ", "האחים ניוטון", "חיים בהקיץ", "אחרי השקיעה", (עליו זכה למועמדות לפרס האוסקר על התסריט הטוב ביותר), "בית ספר לרוק", "סורק אפלה" ו"פסט פוד" ביססו את מעמדו כאחד הבמאים המגוונים בארה"ב. בשנים האחרונות יצר את הסרטים "אני ואורסון וולס" ו"ברני", שזכו לביקורות טובות מעבר לים.

פסטיבל הקולנוע בירושלים יימשך עשרה ימים. את הפסטיבל יפתח "לצוד פילים", סרטו של רשף לוי בכיכובם של ששון גבאי, מוני מושונוב, פטריק סטיוארט, יעל אבקסיס, משה איבגי, צביקה הדר והילד גיל בלנק. נוסף לכך יוקרנו במהלכו 140 סרטים מארצות הברית, דרום אמריקה, אירופה ואסיה, סרטי עלילה וסרטים דוקומנטריים היישר מפסטיבל קאן היוקרתי, לצד סרטים שהוצגו לאחרונה בפסטיבלים יוקרתיים אחרים כמו סאנדנס, טרייבקה, ונציה וברלין.

מחכים ל"לפני חצות"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully