וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת "לשיר שירה": ערן צור על שירי משוררים

ערן צור

3.6.2013 / 0:46

ערן צור, המנהל המוזיקלי של ערב "לשיר שירה", כותב לוואלה! תרבות על הפרויקט במסגרתו מלחינים תלמידי בית הספר רימון שירי משוררים: ההתרגשות, החשיבות והכשרונות שהתגלו

בשנת 1997 הקלטתי את האלבום "אתה חברה שלי", שמורכב כולו משירי יונה וולך. לאורך השנים מאז יציאת האלבום באו אלי כמה וכמה צעירים שאמרו לי שהם הגיעו לספרי השירה של וולך אחרי שנדלקו על כתיבתה כשהקשיבו לאלבום הזה. מתוך כך אני מכיר בחשיבות העצומה שיש בהלחנת שירה. המוזיקה מסוגלת לתת למילים כנפיים, וההלחנה יכולה להוות גשר בין השירה הכתובה לבין הקהל הרחב.

כשאנשים צעירים באים לבית הספר רימון, בו אני מלמד, ללמוד כתיבת שירים, יש דבר אחד שאני בטוח שכדאי לדרבן אותם לעשות: להלחין שירה. רק ככה הם יוכלו להיחשף לרמות כתיבה גבוהות, ולהכניס את השירה לתוך מחזור הדם שלהם.

המופע "לשיר שירה" נועד לעודד את זה, ובגדול.

מדובר בפרויקט שכולו מוקדש לשירים של משוררים, שסטודנטים מלחינים ומבצעים. פעם בשנה אנחנו עורכים את מופע סיכום הפרויקט באולם צוותא תל אביב, והוא פתוח לקהל הרחב. האנרגיות בחדר ההלבשה מרקיעות שחקים. ההרכבים קופצים לבמה כמו פקקים מבקבוקי קאווה. המון כוח, שנצבר בשעות של עבודה פרטנית, משתחרר – ואז גם אפשר לראות למי מהסטודנטים הבמה טבעית, מי פורח וגדל בנוכחות הקהל, ומי נחבא אל הכלים במצב הזה.

אני יודע שרגעים כאלה, על במה כזו, יכולים ללמד את הסטודנטים הרבה יותר מאשר קורסים תיאורטיים, מפני שכך הם חווים את החיים האמיתיים: איך זה לשיר מול קהל גדול, איך זה להיות מוגבר במערכת הגברה, מה שומעים על הבמה, איך כדאי להתפקס כשמבצעים, למה כדאי לשים לב. עומדת בפניהם משימה - למסור לקהל שיר חדש, שאותו אף פעם לא שמעו לפני כן, ושהעברית בו מורכבת ומאתגרת. זו משימה לא פשוטה, אבל הסטודנטים צולחים אותה בעזרת הרבה חן וכישרון.

יחד איתי בפרויקט משתתפת המנהלת האמנותית – אירית סלע, ה"אמא" שתמיד דוחפת אותנו קדימה. היא שומרת הסף של הטקסט והיא זו שמקפידה על כל מילה, הברה, הגה (אני אחראי על הצד המוזיקלי). לצד שירים של משוררי עבר ענקיים כמו רחל, אצ"ג, ביאליק, אבן גבירול, אנחנו מעודדים הלחנת שירים של משוררים עכשוויים כמו ענת זכריה, אלי אליהו, חדווה הרכבי ושרון אס.

לאורך השנים השתתפו בפרויקט שלנו סטודנטים שהיום הם כבר חלק אינטגרלי מנוף המוזיקאים הצעירים בישראל, כמו צביקה פורס, סיון טלמור, מישה סוחינין, איה פייגלין (כל החתיכים אצלי), הילה רוח ועוד רבים וטובים. אתם מוזמנים לבוא לצוותא ולגלות דור נוסף של מוזיקאים שלוקח חלק בפרויקט החשוב הזה.

לשיר שירה 2013, מופע הלחנת שירי משוררים של תלמידי בית הספר רימון, יתקיים ביום שני 3.6 בשעה 21:30, באולם צוותא 3 בתל אביב.

מה הלחן שאתם הכי אוהבים לשיר משוררים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully