וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסופרנוס": הסדרה עם הכתיבה הכי טובה אי פעם

3.6.2013 / 22:30

איגוד התסריטאים של ארצות הברית דירג את הסדרות הטובות ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה על פי איכות הכתיבה. בהמשך הרשימה: "סיינפלד", "אזור הדמדומים" ועוד

המורשת של טוני סופרנו ממשיכה לחיות אחריו: איגוד התסריאטים של ארצות הברית פרסם היום (ראשון) את רשימת 101 הסדרות עם הכתיבה הטובה ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה, והציב במקום הראשון את "הסופרנוס", סדרת המאפיה האגדית של דיוויד צ'ייס ששודרה במשך שש עונות, בין השנים 1999-2007, בערוץ הכבלים HBO. במקום השני ניצבת בגאון "סיינפלד", הסדרה הקומית של לארי דיוויד וג'רי סיינפלד שנחשבת לסיטקום הגדול של שנות ה-90.

עוד בהמשך הרשימה: "אזור הדמדומים" של רוד סרלינג במקום השלישי; "הכל נשאר במשפחה" במקום הרביעי; "מאש" במקום החמישי; "המופע של מרי טיילור מור" בשישי; "מד מן" בשביעי; "חופשי על הבר" בשמיני; "הסמויה" המהוללת של דיוויד סיימון במקום התשיעי; ו"הבית הלבן" של ארון סורקין סוגרת את עשרת הגדולים. "משפחת סימפסון" החמיצה את העשיריה בקושי והעפילה למקום ה-11.

יש לציין כי הרשימה מפתיעה למדי לאור היחס השווה שהיא מעניקה לסדרות דרמטיות וקומיות – שכן רשימות מן הזן הזה מתעלמות לרוב מקומדיות כמעט לחלוטין. עם זאת, מספר סדרות קומיות נחשבות הגיעו למקומות נמוכים יחסית, כמו "משפחה בהפרעה" המדוברת ששבה לאחרונה לעונה רביעית והגיעה למקום ה-16 בלבד, ו"המופע של לארי סנדרס" שסוגרת את העשיריה השנייה. גם "שובר שורות", שנחשבת בשנים האחרונות לאחת מיצירות הפאר של הטלוויזיה המודרנית, לא הצליחה להעפיל לעשיריה הראשונה והסתפקה במקום ה-13. "טווין פיקס" של דיוויד לינץ' ומארק פרוסט, שנחשבה במשך שנים לסדרת הטלוויזיה האמריקאית הגדולה מכולן, נאלצת להסתפק במקום ה-35. את הרשימה סוגרת, במקום ה-101, "אוז", סדרת בית הסוהר האגדית של טום פונטנה.

מה דעתכם על הדירוג? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully