וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה לסרטים הישראליים "מקום בגן עדן" ו"בית לחם" בחו"ל

4.6.2013 / 12:39

"מקום בגן עדן", סרטו החדש של יוסי מדמוני, התקבל לפסטיבל קרלובי וארי בצ'כיה, ואילו "בית לחם" של יובל אדלר נרכש על ידי חברת ההפצה העצמאית הגדולה בצרפת

הקולנוע הישראלי ממשיך לעשות חיל בעולם: "מקום בגן עדן", סרטו המדובר של יוסי מדמוני בכיכובו של אלון אבוטבול – שטרם יצא לאקרנים בישראל – התקבל לפסטיבל קרלובי וארי היוקרתי בצ'כיה, שייפתח ב-28 ביוני. הקרנת הסרט בפסטיבל תהווה למעשה את הבכורה העולמית שלו, והוא ייצא לבתי הקולנוע בישראל במהלך ספטמבר. הסרט, שעוסק בקצין שמוכר את מקומו בגן עדן לטבח בצבא, הוא סרטו השני של מדמוני שמתקבל לפסטיבל קרלובי וארי: סרטו הקודם, "בוקר טוב מר פילדמן", זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל של 2011.

את "מקום בגן עדן", בכיכובם של אלון אבוטבול, רותם זיסמן, יוסי פולק, גבי עמרני, תום גרציאני, קרן ברגר סשה אגרונוב, מיכאל אלוני ורונית יודקביץ' הפיקו מוביפלוס וסרטי יונייטד קינג. "בכל שנה ישנם מספר רגעים בהם אני מבין עד כמה אני אוהב את העבודה שלי", מסר קרל אוך, המנהל האמנותי של הפסטיבל, בהודעה רשמית. "זה קורה כאשר אני צופה בסרט יוצא דופן שגורם לי לחשוב ולהרגיש בצורה חזקה ועוצמתית. זה בדיוק מה שקרה עם סרטו של מדמוני. יש לי רק מילות שבח על התסריט החזק ועל אמנות הבימוי, ובאשר ליכולות המשחק של אלון אבוטבול, אנו זוכים לראות משחק שכזה רק לעתים רחוקות מאוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מקום בגן עדן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל נודע כי "בית לחם", סרט הביכורים של הבמאי יובל אדלר, נרכש על ידי דיאפנה, חברת ההפצה העצמאית הגדולה בצרפת, ויוקרן בבתי קולנוע ברחביה. דיאפנה מתמחה בקולנוע איכות אמריקאי ואירופאי, והיא בעלת זכויות ההפצה על סרטים כמו "נברסקה" (סרטו של אלכסנדר פיין שכיכב בפסטיבל קאן 2013), "חייבים לדבר על קווין" ועוד. "ראינו את הסרט וזה היה כמו בוקס בבטן", אמרה מנהלת הרכש בדיאפנה, קארין ביינס, על "בית לחם". "לא יכולנו להפסיק לחשוב על זה כל הלילה, ולמחרת החלטנו שאנחנו חייבים להפיץ אותו".

את הסרט כתב אדלר ביחד עם הכתב הוותיק עלי ואקד, אחרי שנים של תחקיר. "בית לחם" עוסק במערכת היחסים המורכבת בין רזי, הרכז של נפת בית לחם בשב"כ, לס?נפו?ר, אחיו הצעיר של מפקד גדודי חללי אל אקצא בעיר, שחי חיים כפולים. הסרט, שהופק על ידי פאי סרטים, יצא להפצה מסחרית בארץ ובעולם בספטמבר 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully