וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל קולנוע דרום

6.6.2013 / 20:05

"ויזה" של אבישי סיון ו"רעל" של רוני ריינהרץ הם הזוכים בקטגוריות המרכזיות בפסטיבל הקולנוע מבית המכללה האקדמית ספיר, שננעל הערב בסינמטק שדרות

פסטיבל קולנוע דרום מבית המכללה האקדמית ספיר ננעל הערב (חמישי) בטקס חגיגי בסינמטק שדרות, במהלכו הוכרזו הזוכים במסלולים התחרותיים השונים של הפסטיבל: "ויזה", סרטו של אבישי סיון, הוא הזוכה בפרס תחרות הסרט העלילתי העצמאי הטוב ביותר, עליו יקבל פרס בסך 7,500 שקלים מטעם קרן הקולנוע הישראלי; במקום ראשון בתחרות הבוגרים, המסלול לסרטי סטודנטים של הפסטיבל על שם מיקה איילון ובשיתוף הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, זכה "רעל", סרטה של רוני ריינהרץ – פרס שזיכה אות ב-10,000 שקלים, בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע, מנהל התרבות.

בתחרות הסרט העלילתי העצמאי שפטו אורנה לוי, בני כהן, גיום מנגה ונוני גפן. בנימוקיהם להענקת הפרס ל"ויזה" כתבו השופטים כי "הסרט מדויק מאוד, מינימליסטי וקומוניקטיבי. הבמאי מספר סיפור בצורה פשוטה, עם סגנון ייחודי משלו, ויזואלי ואינטליגנטי במיוחד. הסרט מערב באופן אקטיבי ונדיב את הצופה, ומתחבר לרפרנטים קולנועיים. הסרט בנוי מניגודים שיוצרים הגיון, עם הומור שיש בו מועקה". עוד העניקו ציון לשבח ל"בשר תותחים", סרט הזומבים הישראלי של איתן גפני.

חבר השופטים בתחרות לסרטי בוגרים, בראשות איתן פוקס, מנה את ג'ניפר גטצינגר, יורגן ברונינג, ינקול גולדווסר, ענת יוטה צרויה, פול קדיו, רונן נגל ושאול טסון. בנימוקיהם להענקת הפרס ל"רעל" כתבו כי "הסרט מצליח לשרטט דמות ראשית מורכבת ונוגעת ללב. באמצעות בניית דמות אותנטית ועולם משכנע סביבה מצליחה הבמאית לשאול שאלות על הצבא והחברה הישראלית, ולהציב סימני שאלה מול ערכים ותפיסות עולם שהשתרשו בהם. הסרט מעורר למחשבה ועושה זאת תוך שליטה בוגרת ומרשימה במרכיבי העשייה הקולנועית כולם". למקום השני בתחרות הגיע "ירושלמים לא יודעים" של רותם להמן, ובציון לשבח זכה "סיפורי כנרת" של צליל כהנא. כמו כן הוענקו פרסים שונים בסך 5,000 שקלים לצילום, עריכה, סרט אנימציה, פורמט טלוויזיני וקטגוריות נוספות. בנוסף, חולקו מענקים לפרויקטים שונים במסגרת מסלולי פיצ'ינג לסדרות טלוויזיה וסרטים דוקומנטריים.

בטקס הסיום של הפסטיבל נכחו יוצרים ואנשי קולנוע צעירים, לצד מובילים בתעשיית הקולנוע הישראלית והעולמית. במהלך הפסטיבל, שהתקיים זו הפעם ה-12, הוקרנו כ-70 סרטים מרחבי העולם וישראל, וכן התקיימו מפגשים, אירועים ואירוחים של יוצרים מחו"ל.

ביקרתם בפסטיבל קולנוע דרום? ספרו לנו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully