וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הרפרנסים שיחכו לכם ב"האויב בתוכנו: סטארטרק"

11.6.2013 / 0:16

יותר מש"האויב בתוכנו: סטארטרק" הוא פריקוול לסדרת "מסע בין כוכבים", זהו סרט שכולו קריצות ומחוות שהמעריצים יוכלו לזהות - וחבל שאתם תחמיצו. מסע בין רפרורים

יח"צ - חד פעמי

את "האויב בתוכנו: סטאר טרק", שיגיע בסוף השבוע הקרוב להקרנות בארץ, אפשר לראות כסתם הרפתקת חלל על אנשים שטסים לפה ולשם ומפוצצים כל מיני חלליות בדרך. לא חייבים להכיר את תולדות "סטארטרק" כדי להבין את הסרט. אבל לגבי מעריצי הסדרה, המצויים בהיסטוריה הארוכה והמפותלת של "מסע בין כוכבים" משנות השישים ועד היום, זהו סרט שונה לגמרי: הסרט מורכב כמעט כולו מרפרנסים, ציטוטים, רמיזות וקריצות לפרקים קודמים בתולדות קפטן קירק, מיסטר ספוק, וספינת החלל אנטרפרייז. היריעה כאן קצרה, כמובן, מכדי לפרט את כל תולדות הפרנצ'ייז – שכולל, נכון לרגע זה, שש סדרות טלויזיה ו-12 סרטי קולנוע – אבל כדי שתבינו קצת על מה החברים הגיקים שלכם צוחקים, לפניכם מדריך קצר לרפרנסים העיקריים בסרט. אזהרה! לדעת מראש מה יצוטט, משמעו לדעת מראש מה יקרה. במילים אחרות: זהירות, ספוילרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עולם שכולו רפרנסים. מתוך "האויב בתוכנו: סטארטרק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטארטרק, אותו הדבר, רק אחרת

סדרת הטלוויזיה המקורית, "סטארטרק", שהוקרנה בארץ תחת השם "מסע בין כוכבים", שודרה מ-1967 ועד 1969, ופירטה את עלילותיהם של קפטן קירק, מיסטר ספוק וצוותם בחללית הענק, ה-U.S.S. אנטרפרייז, במאה ה-23. אחריה הגיעו סרטים וסדרות המשך, המתרחשות ברובן בעתיד הרחוק יותר. הסרט מ-2009 – "סטארטרק", הסרט הראשון בו בוטל במפתיע הרווח שבין הסטאר לטרק – היה מעין ריבוט, ‏המשך ופריקוול של סרטי "סטארטרק" הקודמים, הכל באחד. הוא עוסק בקירק וספוק ‏הצעירים בתחילת דרכם, לפני מאורעות הסדרה המקורית, אלא שאיזה חור-שחור תועה משנה את מהלך ההיסטוריה, וגורם להם ‏לעבור לקו זמן שונה.

כך אנחנו מקבלים קירק וספוק שהם בערך אותו הדבר כמו בסרטים הקודמים – ‏אבל לא בדיוק, והם יכולים לעבור הרפתקאות דומות, אבל לא בדיוק, בעולם דומה אבל לא בדיוק. ספוק מהעולם ‏ה"מקורי" של הסדרה (לאונרד נימוי) עובר גם הוא אל היקום המקביל הזה, עם כל זיכרונותיו וניסיונו – וכך הוא יכול לספיילר לקירק ולספוק את החיים שלהם. אבל הוא לא עושה את זה, כי הוא בחור טוב (שמעתם את זה, כל המניאקים שמתעקשים לספיילר את "משחקי הכס" כל הזמן?). כשספוק בסרט משוחח עם עצמו – הוא למעשה מדבר עם גרסה מבוגרת הרבה יותר של עצמו מיקום מקביל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כועסתתתתת. בנדיקט קמברבראץ' כקאן. מתוך "סטארטרק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קאאאאאן!

באחד הפרקים הקלאסיים של סדרת הטלוויזיה המקורית, האנטרפרייז נתקלת בספינת חלל נטושה למראה, ומוצאת בה קבוצה של אנשים בשינה קפואה. מתברר שמדובר באנשים שהושבחו גנטית והפכו לחזקים יותר וחכמים יותר מכל אדם רגיל, במהלך מלחמה עתיקה על פני כדור הארץ. הם ברחו משם והעבירו 300 שנה בשינה קפואה בחלל. מנהיג הקבוצה הוא חאן (למעשה, כולם קוראים לו "קאן". אבל אנחנו יודעים לבטא ח', אז שיהיה חאן), כובש אכזר ששלט בעבר על רבע משטח כדור הארץ, שמיד מנסה להשתלט על האנטרפרייז. לאחר שהוא מוכנע על ידי קירק (כי הרי אף אחד לא יכול על קפטן קירק), במקום לחסל אותו, קירק מחליט להותיר אותו ואת 72 אנשי צוותו שהופשרו על כוכב לכת לא מיושב, כדי שיתחילו שם חיים חדשים.

זהירות: ספוילר ענק לפניכם!

ב"מסע בין כוכבים 2: זעמו של חאן" מתברר שהתכנית הזאת לא ממש עבדה. בסרט החדש מתבצע היפוך תפקידים - העולם החדש של חאן נחרב, והוא חוזר כדי לנקום בקירק ובאנטרפרייז. הם מצליחים להתגבר עליו, אבל לא לפני שספוק מקריב את עצמו, וסופג מנה קטלנית של קרינה כדי לאפשר לשאר הצוות להינצל. ברגעיו האחרונים הוא נפרד מקירק חברו מעבר לקיר זכוכית. אחר כך התברר שבעצם, ספוק לא היה לגמרי מת – אבל זה כבר הסרט הבא. אולי חמש השניות הידועות ביותר, לחיבה ולשמצה, של הפרנצ'ייז הן זעקת הזעם של וויליאם שאטנר בתפקיד קירק: "קאאאאאן!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מישהו כאן קיבל את חולצת הנאחס. מתוך "סטארטרק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חולצות אדומות

אולי הבדיחה הטרקית הידועה ביותר היא תוחלת החיים הקצרה של כל מי שלובש חולצה אדומה. בסדרה, בכל פעם שבה בכירי הספינה יצאו למשימה מסוכנת – לחקור איזה עולם זר ומוזר או לפגוש איזה חייזר בוגדני – התלוו אליהם כמה מאבטחים במדים אדומים. כדי להמחיש שהסכנה היא אמיתית, מישהו מבין אנשי הצוות היה צריך למות, ומכיוון שהרי אי אפשר להרוג את קירק או את ספוק בכל פרק, כמעט תמיד אלה היו בעלי החולצות האדומות שהתפגרו ללא הרבה טקס או תשומת לב. לכן, אם ברצונך לשרוד עד הפרק הבא, הדבר הגרוע ביותר שאתה יכול לעשות ביקום של "סטארטרק" הוא ללבוש חולצה אדומה.

טריבלס

טריבלס הם כדורי שיער קטנים וחמודים בלי פה, עיניים, אזניים או גפיים נראים לעין, ולכן ‏נחשבים לחיות שעשועים פופולריות ברחבי הגלקסיה, שבמקרה גם יש להן תפקיד חשוב בעלילה. הם חמודים כמו שפנים ומתרבים מהר עוד ‏יותר, והצרה העיקרית איתם היא הצורך להימנע מפיצוץ אוכלוסין. וכמו שפנים, מתברר, אפשר ‏להשתמש בהם כחיות מעבדה לניסויים.‏

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נועדו להיות יחד. אליס איב כקרול מרקוס. מתוך "סטארטרק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרול מרקוס

ב"מסע בין כוכבים 2" מופיעה המדענית ד"ר קרול מרקוס, שהיא, כך מתברר, האקסית של קפטן קירק ואם בנו. ב"האויב בתוכנו", שמתרחש מוקדם יותר כרונולוגית, מופיעה אליס איב בתפקיד קרול מרקוס צעירה הרבה יותר. במובן מציאותי מאוד, הם נועדו להיות יחד. מה שמפתיע יותר הוא שהמראה החיצוני של מרקוס – בעיקר הקארה הבלונדיני – מזכיר הרבה יותר דמות אחרת מתוך פרק אחר: אליזבת דנר, שהופיעה בפרק הפיילוט השני של סדרת הטלוויזיה המקורית.

"משימה של חמש שנים"

הטקסט הפותח של כל פרק בסדרת הטלויזיה המקורית כלל את המשפט "אלה הם מסעותיה של ספינת החלל אנטרפרייז, במשימתה בת חמש השנים, לחקור עולמות חדשים ומוזרים, למצוא חיים חדשים ותרבויות חדשות...". האנטרפרייז המקורית לא השלימה את משימת חמש השנים שלה: הסדרה בוטלה אחרי שלוש עונות בלבד, אם כי היא זכתה לחיי נצח בשידורים חוזרים. צוות האנטרפרייז חזר לפעילות בסדרת הסרטים, אבל לא ברור האם כל אלה עדיין היו חלק ממשימת חמש השנים שלהם. אחרת, אלה היו חמש שנים עמוסות במיוחד. ואחרי שני סרטים שלמים ביקום החדש, השנים האלה עומדות סוף סוף להתחיל.

לא יכולים לחכות ל"האויב בתוכנו: סטארטרק"? ספרו לנו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully