וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט לבנוני צונזר במולדתו – ויוקרן בישראל

10.6.2013 / 17:17

"הפיגוע" של הבמאי הלבנוני זיאד דואיירי הוחרם על הרשויות בארצו וגונה על ידי הליגה הערבית, בגלל שחלקים ממנו צולמו בישראל. בחודש יולי הקרוב הוא יוקרן בפסטיבל ירושלים

"הפיגוע" ("The Attack"), סרטו של הבמאי הלבנוני זיאד דואיירי שנאסר להקרנה על ידי הרשויות הלבנוניות ומגונה על ידי הליגה הערבית, יוקרן בישראל במסגרת פסטיבל הקולנוע בירושלים שייפתח ב-4 ביולי. הסרט הוחרם על ידי הרשויות הלבנוניות ונאסר להקרנה בבתי הקולנוע, זאת בשל העובדה שחלקים ממנו צולמו בישראל ובהשתתפות שחקנים ישראלים (בין היתר דביר בנדק ואורי גבריאל). "הפיגוע", שמבוסס על רומן מאת יסמינה קדרה, עוסק ברופא ערבי-ישראלי העובד בישראל, שמטפל בפצועים המגיעים לבית החולים לאחר פיגוע בתל אביב. עולמו מתהפך כשהוא מגלה כי המחבלת שביצעה את הפיגוע ונהרגה היא לא אחרת מאשר אשתו.

"צר לי לבשר כי שר הפנים של לבנון, מרואן שרבל, החליט להעניש אותנו ואת הסרט בכך שאסר את הקרנתו", כתב דואיירי בחשבון הפייסבוק שלו כאשר נודע דבר החרם על סרטו. "הוא טען כי הסיבה להחלטה היא העובדה שאני, במאי הסרט, ביליתי זמן בישראל. אבהיר כי אכן צילמתי חלק מהסרט בתל אביב, משום ששם מתרחש החלק הזה בסיפור. השתמשתי בשחקנים ישראלים מסיבות אמנותיות, ואני לא מתחרט ולא מתנצל על דבר". הוא המשיך ואמר כי "זה טיפשי ולא הוגן, סרטים פלסטיניים עשו שימוש במימון ישראלי. למה הם ולא אנחנו? האם אנשי לבנון אמורים לשאת את הדגל הפלסטיני גבוה יותר מהפלסטינים עצמם?". דואיירי הוסיף כי ההחלטה מאירה באור שלילי את לבנון.

דואיירי, שסרטו כבר זכה בפרסים בפסטיבלים ברחבי העולם, ביקר את הרשויות הלבנוניות גם על החלטתן לשלול ממנו את הזכות להציע את סרטו כמועמד הלבנוני לפרס האוסקר. עם זאת, יש לציין כי היחס הבעייתי לו זכה סרטו לא היה חדש לחלוטין עבורו, ככל הנראה: הרשויות הלבנוניות קוראות ומאשרות כל תסריט שיוצא להפקה, ורשאיות לצנזר כל סרט שמשקף ביקורת על הממסד או תמיכה במדיניות ישראל.

מפסטיבל הקולנוע של ירושלים נמסר כי "אנחנו שמחים שיש לנו את האפשרות לייצר שיח באמצעות הקולנוע ולהקרין את הסרט אצלנו".

מתכננים לצפות בסרט? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully