וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הג'אז: ברנפורד מרסליס, אל פוסטר וז'ואאו בוסקו

11.6.2013 / 12:15

כמה מהחשובים בנגני הג'אז החיים יגיעו לנגן בפסטיבל ג'אז בים האדום המסורתי, שיתקיים באילת זו השנה ה-27, בחודש אוגוסט הקרוב

פסטיבל ג'אז בים האדום חוזר: אירוע הג'אז המסורתי באילת יתקיים השנה בפעם ה-27, בין התאריכים 18-21 באוגוסט. בניהולם האמנותי של דובי לנץ ואלי דג'יברי, ממשיך הפסטיבל את הקו המסורתי שמשלב אמנים ויוצרים צעירים עם כמה מענקי הג'אז החיים. בין היתר יגיעו לנגן השנה בפסטיבל ברנפורד מרסליס, אל פוסטר עם וואלס רוני והמוזיקאי הברזילאי ז'ואאו בוסקו. בנוסף, החל מהשנה נפתח כפר פסטיבל שניתן להזמין אליו מקומות מראש ולהתארח בו לאורך ימי האירוע.

המתופף אל פוסטר הוא אחד מבני דור הנפילים של הג'אז האמריקאי. בקריירה של יותר מחמישה עשורים ניגן פוסטר עם מיילס דיוויס, קנונבול אדרלי, ת'לוניוס מונק, פרדי האברד, סוני רולינס, הרבי הנקוק, דייב הולנד, צ'יק קוריאה, ביל אוואנס, ברנפורד מרסליס, סטינג, ג'ון מקלפלין, ג'ו הנדרסון, מישל פטרוצ'יאני, מייקל ברקר ועוד.

ברנפורד מרסליס, האיש מאחורי הפראזה המפורסמת בשיר "Englishman in New York" של סטינג, צבר הכרה בשנות ה-80 עם הרכבים כמו שליחי הג'אז של ארט בלייקי והחמישייה של אחיו ווינטון. בהמשך הופיע והקליט עם מיילס דיוויס, דיזי גילספי, הרבי הנקוק וסוני רולינס, ושיתף פעולה עם אמנים מגוונים כמו סטינג שנזכר, גרייטפול דד וברוס הורנסבי. מלבד יצירה ונגינה עם הרביעייה שלו, מרסליס, שזכה שלוש פעמים בגראמי, מלחין בברודווי, מופיע כסולן עם תזמורות קלאסיות מערביות, עוסק בהוראה ובקידום החינוך למוזיקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנגלי בניו יורק, בערך. ברנפורד מרסליס/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם 40 שנות קריירה מאחוריו, ז'ואאו בוסקו הוא אחת הדמויות הבולטות והמעניינות במוזיקה הברזילאית הפופולרית. בוסקו החל את הקריירה שלו היתה בתקופת הדיקטטורה הצבאית בברזיל, ופעל תחת איומי השלטון. בתקופה זו גיבש את סגנונו המשלב סמבה ובוסה נובה, רוקנ'רול, ג'אז וסגנונות אתניים שונים. מתחילת שנות התשעים מופיע בוסקו ברחבי העולם.

"מגוון שינויים השנה באו במטרה לשדרג את פסטיבל הג'אז קיץ ולהביא קהל יעד מגוון ועשיר", מסר אמיר נפתלי, מנכ"ל התאגיד העירוני לתיירות אילת. "התאגיד העירוני לתיירות אילת קיבל לידיו את ניהול הפסטיבל לפני כשנה, למד את הנושא ועתה מתחיל בריענון, שינוי ופיתוח תחומים שונים בפסטיבל במטרה להשוות אותו לפסטיבלים מובילים בעולם . אחד השינויים הראשונים הוא הקמת כפר הפסטיבל, המהווה את מרכז ההוויה של הפסטיבל, בחוף קסום בצמוד למתחם הפסטיבל אשר ינשום, ירקוד ויחווה ג'אז במהלך ימי הפסטיבל סביב השעון. באי הפסטיבל אשר יבחרו לקחת חלק בכפר יחוו הנאה רצופה של פסטיבל".

לפרטים והזמנות חבילות אירוח ניתן ליצור קשר בטלפון 9991* ובאתר של אורטל תיירות ונופש. ניתן להזמין כרטיסים להופעות ממשרד מופעים ועוד בטלפון 08-6370004. פרטים נוספים מופיעים באתר הרשמי של הפסטיבל.

מתכננים לנסוע לפסטיבל? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully