וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי האיראני מוחסן מחמלבאף יגיע לפסטיבל ירושלים

19.6.2013 / 12:21

במאי הגל החדש האיראני, שזכה להצלחה גדולה בעולם וגם בישראל, יגיע לביקור רשמי בארץ במסגרת פסטיבל הקולנוע בירושלים שייפתח בעוד פחות מחודש

אירוח מרשים במיוחד בפסטיבל הקולנוע בירושלים: מוחסן מחמלבאף, במאי הקולנוע האיראני הגדול, שנחשב לאחת מהדמויות הבולטות ביותר בגל החדש האיראני וזכה להצלחה גדולה ברחבי העולם – כמו גם בישראל – יגיע בעוד כשבועיים לשמש כאורח הכבוד של פסטיבל הקולנוע. מחמלבאף יגיע לישראל על מנת להציג בפני הקהל הישראלי את סרטו החדש, "הגנן", ובנוסף יוקרנו, כמחווה לעבודתו, מיטב יצירותיו הקולנועיות: "גאבה", "ליקוי חמה בקנדהאר" ו"סלאם סינמה".

"בפסטיבל ירושלים 97' גילה קהל חובבי הקולנוע הישראלי זירה חדשה של יצירתיות אמנותית ממדינה שעד אז לא הבנו כמה עמוקה ומהותית בה היא נוכחותה של האמנות השביעית", מסרו אליסיה ווטסון ואבינועם חרפק, חברי הנהלת הפסטיבל, בהצהרה רשמית. "השם הראשון שאותו זכינו להכיר היה מוחסן מחמלבאף. ארבעה מסרטיו, 'זמן האהבה', 'סלאם סינמה', 'רגע של תמימות' ו'גאבה', הצליחו לרגש את כולנו בזכות נקודת מוצא הומניסטית, הבנה אנושית עמוקה והאופן המקורי והמזוקק שבו הצליחו לפרש עבורנו את המציאות ולשתול אותה בתוך ההוויה הקולנועית".

"הגנן" מעמיד במרכזו את אאונה, גבר מפפואה גינאה החדשה המטפל בגנים הבהאיים המופלאים של חיפה. עוד מאמינים נכנסים לתמונה ומעניקים למחמלבאף, ובנו הצלם מייסן, אמתלה לשוחח על תפקידן של הדתות בענייני מלחמות, שלום ופוליטיקה – בסרט שבשיאו הם מוציאים את הצופים לסיבוב קצר בעיר העתיקה של ירושלים.

מחמלבאף ידוע כמתנגד משטר, שהביע פעמים רבות את אי שביעות רצונו משלטונו של אחמדינג'אד. מרבית סרטיו צונזרו באיראן עצמה.

אוהבים את סרטיו של מחמלבאף? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully