וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה לבן 2013: לאיזה אירועים כדאי ללכת?

מופע זריחה של יהודית רביץ, מופעי אינדי, מסיבות, הרצאות, חפלה בשוק התקווה ואפילו ביקור במועדון סאדו-מאזו – המדריך המלא לכל האירועים שאסור לכם להחמיץ בלילה הלבן השנה

מופעי זריחה של מטרופולין ויהודית רביץ

איפה: חוף הצוק

מתי: 01:30-05:30

מה צפוי: האירוע המסורתי של הלילה הלבן, והפעם - להקת מטרופולין, בניצוחו המוזיקלי של עופר מאירי, צפויה להופיע עם שירי האלבום האחרון של ההרכב, "השלישי". במופע יתארחו אפרת גוש, ברק גביזון, דנה עדיני, מיכאל פרוסט, צליל דנין, יהל דורון ותומר צדקיהו. לאחר מכן תעלה יהודית רביץ ותגיש מופע שיימשך עד לזריחה.

ערב מחווה לסצינת השוליים הישראלית

איפה: לבונטין 7

מתי: 23:00

מה צפוי: לילה לבן 2013 במועדון לבונטין 7 בשיתוף אינדיד פרודקשנס, ייחגג השנה במתכונת של עשרה אמנים ולהקות שיבצעו על הבמה גרסאות כיסוי לשירים ישראליים, שכיף להיזכר בהם. בין המשתתפים בערב ניתן למנות את שעלת נפוצה, טליה אליאב, רמלה, שלי ורותם, הדמעות, The Aprons, Opioids, The Great Machine, Bemet ואינגה דינגו שיסגרו את הערב עם הופעה מלאה. כל אחד מן ההרכבים יבצע שיר אחד מקורי שלו ומיד לאחריו את גרסת הכיסוי לשיר שנבחר. הכניסה לאירוע בחינם.

טליה אליאב. יערה אורן,
טליה אליאב/יערה אורן

מסיבה בבלוק

איפה: מועדון הבלוק בתל אביב, סלמה 157

מתי: 22:30

מה צפוי: נכון, כל מסיבה בבלוק היא אירוע שנמשך עד לשעות הבוקר, אבל לילה לבן הוא סיבה ממש טובה למסיבה. את אירועי הערב יחגגו במועדון במסיבת שלוש רחבות עם מיטב הדי.ג'ייז המקומיים, אלה שהופכים את הלילות בעיר הזאת למרקידים ומרעננים. ברחבה המרכזית ינגנו אביחי פרטוק, אוסקר מלצר, יוגו ויותם אבני. בסקוואט יתארחו נדב נאמן, גאלו, ירין לידור, ג'וי ותום וגיא שומרוני. בלאונג' יתקלטו אורון ק, תומר אלמוג ומשה אבוטבול. עד חצות הכניסה בעלות 30 שקלים, ולאחר מכן בעלות 50 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
די.ג'יי יוגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדינת ישראל נגד קראוז שמואל

איפה: מועדון האוזןבר בתל אביב

מתי: 22:00

מה צפוי: מופע מחווה לאלבום המופת של שמוליק קראוס משנת 1971, "מדינת ישראל נגד קראוז שמואל". במסורת המחוות של האוזן השלישית במסגרת אירועי הלילה הלבן בתל אביב, התגבש הרכב ייחודי לאירוע חד פעמי בו יבוצעו כל שירי האלבום במלואם. הרכב העל מונה את המוזיקאי רם אוריון על הגיטרה, סתיו בן שחר על התופים, נעם ורדי על הבס ותום גוטליב בגיטרה אקוסטית. בין מבצעי השירים אפשר למצוא את מיטב בניה ובנותיה של סצינת השוליים הישראלית, בין היתר שלום גד, אליוט, עינב ג'קסון כהן, רייסקינדר, יהוא ירון, זאב טנא, אלון עדר, קוסטה קפלן ועוד. במהלך הלילה יוצעו למכירה יינות מסדרת "גמלא" של יקב רמת הגולן במחירים מיוחדים. הכניסה לאירוע במחיר 40 שקלים.

הזדמנות להציץ לעולם הפטיש הישראלי

איפה: מועדון הדאנג'ן בתל אביב

מתי: החל מחצות.

מה צפוי: את הלילה הלבן שלו יחגוג מועדון הדאנג'ן בכך שיפתח את שעריו, באופן חריג, לציבור הרחב - לערב חינמי של התנסויות ראשוניות. המועדון המוכר כמועדון פטיש המציע ליינים חווייתיים ומוזיקליים בתשלום מזמין את כל מי שמעוניין לקבל טעימה מתרבות הבילוי הפטישיסטית. המסיבה תתקיים החל מחצות הליל ועד לשעות הבוקר, הכניסה אליה תהיה חינמית וכמו כן לראשונה לא יהיה קוד לבוש מחייב. ברחבה הפנימית תנוגן מוזיקת דארק אייטיז ובחיצונית תתנגן מוזיקת אלקטרו להמונים. בנוסף תוצג תערוכת צילום וציור פטישיסטי.

מלכת סאדו. ShutterStock
מלכת סאדו/ShutterStock

פותחים את הלילה הלבן בשוק התקווה

איפה: שוק התקווה

מתי: 17:00-21:00

מה צפוי: אירוע הפתיחה של הלילה הלבן שיתקיים לראשונה בשוק התקווה. הבסטות הססגוניות יצבעו בגוונים של מוזיקה, קצב ותאטרון רחוב. בכניסה לשוק ינגן ההרכב בלקן במחסן וסוחרי השוק, הבסטות, החנויות, המסעדות ובתי הקפה במתחם יחזיקו את העסקים פתוחים שעות הערב המאוחרות.

בין הדוכנים ולאורך השדרה המרכזית יהיו פסלים אנושיים ושחקני רחוב ועל בימת צלילי המזרח תתקיים חפלה אמיתית עם מיטב שירי הזמר המזרחי. בטברנה היוונית תתארח הזמרת אנדלה ניר ולהקתה וגם להקת מארש דונדורמה. בנוסף צפויים מופעי קפוארה, היפ הופ וברייק דאנס בהשתתפות "הלהקה הייצוגית" - קבוצת נוער בית הספר למחול מבית דני, שכונת התקווה.

מסיבת אוזניות Wi-Fi

איפה: כיכר רבין

מתי: 20:00-23:00

מה צפוי: מי שיגיע למסיבת האוזניות, שהכניסה אליה ללא עלות, יוכל לשכור אוזניות בכיכר או להגיע עם הטלפון החכם שלו, להוריד בחינם את האפליקציה של האירוע, ולהשתתף במסיבה בשיתוף רדיו תל-אביב - שגם ישדר את המסיבה בשידור חי.

על הבמה ינגנו הדי.ג'ייז איתי גלו, דלית רצ'סטר, סמיילי, באגו ומסי מנקיס. בהמשך יחל אירוע "רוקדים לאור ירח" בו כדור מראות יאיר את הכיכר בשלל נקודות אור.

שירה בציבור עם גבי ברלין ועינת שרוף

איפה: מתחם התחנה

מתי: 21:00

מה צפוי: הופעה של להקת צעירי תל אביב לפני מופע שירה בציבור עם גבי ברלין והופעה נוספת של להקת התל אביבים (הלהקה הייצוגית הבוגרת של תל-אביב-יפו) בעיבודים ייחודיים לשירים ישראליים, וכן שירים מקוריים שנכתבו והולחנו במיוחד בעבורה. את הערב תחתום עינת שרוף עם שירה בציבור.

עינת שרוף. אביב חופי
עינת שרוף/אביב חופי

חווית פלמנקו עם להקת הפלמנקו הישראלית Compas

איפה: מרכז סוזן דלל

מתי: 19:30-22:00

מה צפוי: להקת הפלמנקו הישראלית (בניהולה של מיכל נתן) משלבת סגנון תנועה ייחודי ויצירת פרשנויות שונות ונרחבות לעולם הפלמנקו. הערב יכלול קטעי ריקוד ממיטב רפרטואר הלהקה, מקצבים שונים, תלבושות מגוונות, שילוב אביזרים מעולם המחול הספרדי ועוד. בשעה 19:30 תתקיים סדנת פלמנקו עם הכוריאוגרף והרקדן הספרדי חוסה מורו ובשעה 22:00 תחל חגיגת פלמנקו ססגונית. הכניסה בחינם.

ביטלס ואינדי ביפו העתיקה

שדות תות לנצח - מופע ביטלס לילדים ולהורים

איפה: גן הפסגה, יפו העתיקה

מתי: 18:30

מה צפוי: המג'יקל מיסטרי טור, ההרכב שמבצע את שירי הביטלס כדרך חיים, יופיעו במופע שערך ויגיש אורי משגב, עיתונאי ומייסד האקדמיה לביטלס של האוזן השלישית.

אינדי רוק בגן הפסגה

איפה: גן הפסגה, יפו העתיקה

מתי: 20:00-23:00

מה צפוי: הופעות של הרכבי ואמני אינדי ישראליים, בין היתר של גבע אלון, טריו הרוק אלקטרה, נערות ריינס וההרכב The Brigitte מצרפת.

פעימת לילה – מופעי בוטיק אמנותיים

איפה: כיכר קדומים וסמטאות יפו העתיקה

מתי: 21:00-23:00

מה צפוי: מסע חווייתי בסמטאות יפו העתיקה. לאחר הסיור צפויה להופיע תזמורת הג'אז של תל-אביב שתנגן מוזיקה מהרפרטואר העולמי לצד עיבודים שנכתבו במיוחד בעבורה. ניצוח וניהול מוזיקלי: עמיקם קימלמן.

ילדים. נקודה. גדולים - לילה לבן בכיכר ביאליק

איפה: כיכר ביאליק

מתי: 17:30-23:30

מה צפוי:

ילדים מציירים - סדנת ציור לילדים עם הסופר והמאייר הצרפתי הרווה טולה, מיועד לילדים מגיל 6 ומעלה. הכניסה חופשית. 17:30-20:00.

ילדי העתיד - מוזיקה אלקטרונית, מופעי וידאו, הקרנת תאורה ודי.ג'יי CHEEBA שיתקלט במופע אודיו ויזואלי. בנוסף יופיעו הלהקות באטרינג טריו ובלה טאר בסט אלקטרוניקה למתקדמים, עם כלי נגינה ומוטיבים מקומיים, ועם האמן האורח רביד כחלני. על הפטיפונים אמיר אגוזי (בוטניקה), ורם מצא על הווידאו ארט ברקע. הכניסה חופשית. 20:00-23:00.

ילדוג'אז והופעה של תמר אייזנמן

איפה: גן קריית ספר – יהודה הלוי

מתי: 19:00-20:00, 20:00-21:00

מה צפוי: שירי הילדות הישראלים המוכרים בשילוב קלאסיקות ג'אז בעיבודים מקוריים וביצועים חיים. המופע מביא את סיפורה של מיה, ילדה סקרנית ובעלת תעוזה המגיעה לצפות במופע, אך בטעות מוצאת עצמה על הבמה ומתעקשת להישאר שם. לאחר מכן תופיע הזמרת תמר אייזנמן, חמושה בחמש גיטרות, לביצוע של מיטב השירים מאלבומיה באנגלית ובעברית.

לילה ארוך עם שלל הרצאות קצרות

איפה: הקמפוס הפתוח של אוניברסיטת תל-אביב בגן קרית ספר.

מתי: 20:00-23:00

מה צפוי: הרצאות קצרות בנושאים פופולריים ומגוונים מאת המרצים בתכנית הרב-תחומית. נושאי ההרצאות יהיו רבים ומגוונים, ביניהם "מוח האדם – צרה צרורה" של דוקטור אמנון מוסק, סגן מנהל המחלקה לנוירולוגיה מהמרכז הרפואי תל אביב; "מיץ פטל כמשל לראי החברה הישראלית" של דוקטור יעל דר מהתכנית הרב-תחומית במדעי הרוח; "מידע ממאדים, גופים מנגה: על כרוניקה של וירטואליות" של דוקטור כרמל וייסמן, מהתכנית הרב-תחומית במדעי הרוח ועוד.

לילה לבן ביפו

איפה: שוק הפשפשים

מתי: 20:00-24:00

מה צפוי: הרכבים מוזיקליים, תאטרוני רחוב, ובוגרי המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר מציגים את עבודותיהם בתערוכה TEXTILE IT 2013 (התערוכה תישאר פתוחה עד ל- 2 ביולי).

גליקריה בהופעה

איפה: פארק מנחם בגין (דרום)

מתי: 21:00-23:00

מה צפוי: הכוהנת הגדולה מיוון משלבת את מוזיקת הרמבטיקה הכואבת עם השמחה של השירה היוונית וכמובן עם שירים בעברית. את הערב יפתח מועדון הקצב של אביהו פנחסוב – רוקנ'רול ישראלי בסגנון צועני.

ניסוי כלים #10 - פסטיבל אמנות רב-תחומי

איפה: בית תמי, רחוב שינקין.

מתי: 21:30-2:30.

מה צפוי: "גוש חוסם" - פסטיבל ניסוי כלים #10, חושף את יצירותיהם של יוצרים מכל תחומי האמנות (תאטרון, מוזיקה ומחול) ואמנות פלסטית - כולן מנסות לחטט בהוויה הישראלית על שלל היבטיה ולהציע אלטרנטיבה. הפסטיבל עצמו נמשך עד ה-29 ביוני, אך במסגרת אירועי לילה לבן, הכניסה אליו תתאפשר ללא עלות. בין היצירות שיוצגו במסגרת הפסטיבל בכל רחבי העיר:

"מבצע לב פתוח" - יצירה מוזיקלית חתרנית ומפגש בין תרבויות העוסק בשאלות של מגדר, זהות, אינדיבידואליזם ואינטימיות. 21:30 באולם בית תמי.

"אני עצמי ואחותי התאומה" – יצירה בין-תחומית בבכורה. היוצר ראפת ח'אטב מאתגר את הצופים ואת עצמו כשהוא נע בין שפות ומגדרים, מפלרטט עם ילדותו ועברו ומגשר על פערים בין ילדות לבגרות, בין עברית לערבית ובין נשיות לגבריות. 21:45, 01:00 במיני סטודיו.

"הליכה למעשה" - יצירה היוצרת את עצמה אל מול עיני הקהל ועוסקת בצורך האנושי להתנהל בתוך מסגרות, גבולות, תכתיבים חברתיים והתנהלות מול השונה ויוצא הדופן. 22:00, 24:00 באולם רב תכליתי.

לרשימת המופעים המלאה ניתן להיכנס לדף האירוע בפייסבוק.

ראפת חטאב - אמן, מורה ומתרגם. פטריסיה עזרתי, אסור להשתמש
ראפת ח'אטב/אסור להשתמש, פטריסיה עזרתי

בום פם וטריפונס

איפה: מועדון הבארבי בתל אביב

מתי: 21:30

מה צפוי: לאחר שיתוף פעולה מוצלח במסגרת מופע מחווה לאריס סאן, נפגשים שוב ענקי הסרף-רוק עם הזמר ונגן הבוזוקי היווני שכבש את לב הקהל הישראלי. הפעם הם מגיעים לבארבי להופעה לילית ומקפיצה. הכניסה חינם.

אלון אולארצ'יק ושלמה יידוב – משהו רומנטי

איפה: מרכז יצחק רבין

מתי: 20:00, 21:30, משך המופע כ-45 דקות

מה צפוי: מופע מוזיקלי חדש של שני זמרים ויוצרים ענקיים, השרים את מיטב הקלאסיקות האהובות שלהם ביחד ולחוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היישר מהאיחוד. אולארצ'יק/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיור לילי בין דפי ההיסטוריה הישראלית

איפה: המוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין

מתי: 17:00-22:00

מה צפוי: המוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין מספר שני ספורים מקבילים: סיפור חייו של יצחק רבין וסיפורה של החברה והמדינה. הסיור שואף להיות רחב ומקיף כמו ביקור בדף היסטורי חי ונושם. משך הסיור כשעה וחצי והוא כולל אוזניות שמע במגוון שפות (עברית, אנגלית, צרפתית, ספרדית, רוסית, ערבית).

ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין אשר נרצח על ידי יגאל אמיר, אוקטובר 2012. AP
יצחק רבין/AP

גוגל Campus TLV - אינדי ספר – לילה לבן על ספרים, יוצרים וטכנולוגיה

איפה: גוגל Campus TLV, מגדל אלקטרה. יגאל אלון 98, קומה 26

מתי: 19:00 ועד הזריחה

מה צפוי: קמפוס תל-אביב בשיתוף איציקידנה מזמינים סופרים, תסריטאים, מחזאים וכל מי שכותב – לשתף ולהכיר את ארגז הכלים הטכנולוגי, כלומר להכיר את כל הכלים לכתוב, לתקן, להפיק ולהפיץ את הספר שלכם. בתכנית הצגת תוכנות ואתרים לכתיבת ספרים ולקידומם ושוק סטארטאפיסטים לשירות הכותבים. הכניסה חינם עם בהרשמה מראש כאן.

חגיגות 40 שנה לסינמטק תל אביב

איפה: סינמטק תל אביב

מתי: 19:00-02:00

מה צפוי: מרתון סרטים ישראליים בחמשת האולמות, כאשר הכניסה לכולם חינמית. בין היתר יוקרן מרתון הטרילוגיה התל אביבית של אורי זוהר, כולל הסרטים "מציצים", "עיניים גדולות" ו"הצילו את המציל", סרטים מוזיקליים כגון "לול", "שבלול" ו"הלהקה" ושלושה סרטי פולחן - "גבעת חלפון אינה עונה", "הכוכב הכחול" ו"הטרמפיסט".

חגיגת להיטי אופרה ומחזמר בביצוע סולני האופרה הישראלית

איפה: בית האופרה הישראלית

מתי: 00:00-03:00

מה צפוי: בקונצרט שכולו חגיגה אופראית על במת בית האופרה, יופיעו סולני האופרה הישראלית הבכירים מחצות ועד לשעות הקטנות של הלילה, ויבצעו להיטים מאופרות אהובות ומוכרות. בתכנית צפויים קטעים מתוך "לה טרוויאטה", "ריגולטו", "נישואי פיגרו", "חליל הקסם", "דון ג'ובני" "שיקוי האהבה", "סיפורי הופמן" ועוד, וכן אופרטות כמו "העטלף" ו"האלמנה העליזה" ומחזות זמר אהובים ומוכרים כמו "סיפור הפרברים", "פנטום האופרה", "גבירתי הנאווה", "פורגי ובס" ועוד.

בקונצרט ישתתפו רבים מסולני האופרה הישראלית, ביניהם אפרת אשכנזי, מירלה גרדינרו, רינת גולדמן, אלה וסילביצסקי, יעל לויטה, אנסטסיה קלוואן, אביגיל גורטלר, אירה ברטמן ,יעל סייג והדר עטרי ועוד. הקונצרט יתקיים בהנחייתו של מיכאל אייזנשטדט וילווה בפסנתר על-ידי דוד זבה. מחיר כרטיס 65 שקלים.

נעילת אירועי לילה לבן בתרגול יוגה המוני על רקע הזריחה

איפה: נמל תל אביב

מתי: 5:30 בבוקר

מה צפוי: מי שעמל כל הלילה וקפץ ממסיבה למסיבה מוזמן להגיע לנמל תל אביב ולשחרר את הגוף בתרגול יוגה המוני על רקע הזריחה, שיתקיים השנה זו הפעם הרביעית. התרגול כלול מדיטציה ושירה בהנחיית רונית ורדי ויתקיים על הדק הדרומי בנמל תל אביב סמוך ל"אלהיוגה". הכניסה וההשתתפות ללא תשלום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully