וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: פיקסאר ובראד פיט ממריאים, סופרמן מתרסק

23.6.2013 / 13:56

"בית ספר למפלצות" של פיקסאר כבש בקלות את ראש הטבלה, אבל "מלחמת העולם Z" בכיכובו של בראד פיט הפתיע כשנתן פייט ראוי. "איש הפלדה", שפתח בענק בשבוע שעבר, בנפילה כואבת

יח"צ - חד פעמי

הדברים הכי בטוחים ברשימות שוברי הקופות הם המשכונים וסרטים של פיקסאר. לכן כניסה של המשכון של פיקסאר למקום הראשון בטבלה היא הדבר הצפוי והטבעי ביותר בעולם. "בית ספר למפלצות", הפריקוול ל"מפלצות בע"מ", אמנם לא הגיע לגבהים של "צעצוע של סיפור 3" (שפתח עם 110 מיליון דולר), אבל נמצא בקצה העליון של פתיחות סרטי החברה: על פי ההערכות כרגע הכנסותיו בסוף השבוע האחרונות בארצות הברית צפויות להסתכם בכ-78 מיליון דולר. לפחות מבחינה מסחרית, פיקסאר עדיין לא מאכזבים.

מפתיע מעט שהמפלצות של פיקסאר נתקלו בתחרות מצד מפלצות מסוג אחר – הזומבים של "מלחמת העולם Z", מתוחזקים בבראד פיט. על הנייר, "מלחמת העולם Z" נראה כמו כשלון בהתהוות: הסרט, המבוסס באופן חופשי ביותר על ספרו המוערך של מקס ברוקס, נתקל בבעיות בהפקה, הפצתו נדחתה, וכל השליש האחרון שלו צולם מחדש לחלוטין. בנוסף, כמה סרטי זומבים כבר אפשר לראות? כש"המתים המהלכים" עדיין בטלוויזיה, ניתן היה לנחש שהקהל כבר שבע מזומבים. אבל זה, מתברר, לא המצב. "מלחמת העולם Z" התעלה על הציפיות כשהביא 61 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון – הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרט זומבים - ואפילו זכה לביקורות חיוביות מהצפוי. הדרך של "מלחמת העולם Z" לרווחיות עוד ארוכה: בסרט הושקעו קרוב ל-200 מיליון דולר. אבל הוא בהחלט לא האסון הקופתי שרבים ציפו לו.

אחרי ש"איש הפלדה" השיג בשבוע שעבר את אחת הפתיחות הגדולות של השנה, ועתידו של סופרמן נראה ורוד. השבוע הסרט התרסק: הוא צנח לכ-36 מיליון דולר (מקום שלישי), צניחה של יותר משני שליש מהכנסותיו מהשבוע שעבר. "איש הפלדה" כבר לא יכול להיות סרט כושל. הפתיחה הענקית בארצות הברית, והכנסות גדולות כבר מחוצה לה, הבטיחו את זה. הכנסותיו בכל העולם עומדות כבר על יותר מ-350 מיליון דולר. אבל הצניחה הזאת מעידה על כך שלמרות כל האפקטים והעוצמה, הסרט לא הצליח לכבוש את לב הקהל באותו האופן שבו "איירון מן", לדוגמה, עשה זאת. אם מישהו חשב שמרגע זה סופרמן הפך לסדרת סרטים שכל אחד מהם יכניס מיליארד דולר באופן אוטומטי – זה לא המצב. סרט ההמשך של "איש הפלדה" כבר מובטח, אבל מכאן ועד למותג סופר-מצליח בנוסח "הנוקמים" יש עוד מרחק רב.

מה חשבתם על "בית ספר למפלצות"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully