וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשבחי היום" הוא הזוכה הגדול בפסטיבל סרטי הסטודנטים 2013

24.6.2013 / 22:00

"בשבחי היום" של אורן אדף מבית הספר סם שפיגל זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר, ולצידו קיבלו פרסים גם סרטי תעודה, סרטי אנימציה וסרטים זרים

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים של תל אביב, מיסודו של החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, הגיע הערב לסיומו עם טקס הענקת הפרסים: "בשבחי היום", סרטו של אורן אדף, בוגר בית הספר סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה בירושלים, זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר. "סרט יוצא מגדר הרגיל החושף טפח מנשמתו של במאי בעל קול מקורי ואמיץ", נכתב בנימוקי השופטים להענקת הפרס. "'בשבחי היום' הוא סרט המצליח לתקשר עם צופיו באופן אינטימי ועדין תוך שימוש במבע קולנועי ייחודי וחף מכל בחירה שגרתית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקורי ואמיץ. מתוך "בשבחי היום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרס הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר זכה "רחוב ההסתדרות", סרטו של מתן פנקס מבית הספר מעלה, שהשופטים כינו "מודל לעשייה דוקומנטרית מקורית, מלאת אהבת אדם, הומור ויצירתיות". בפרס סרט האנימציה זכה "בפה פעור ובאוזניים עצומות" של תום מדר ואם-לי נוי מהמכללה האקדמית ספיר, שהשופטים טענו כי נוצר "בדיוק וליטוש החורגים הרבה מעבר לסטנדרטים של יצירה סטודנטיאלית".

בפרס התסריט זכה "מגרש" של דקל ניצן לוי מהחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב. בפרס הצילום זכה סרגיי מיידין, על עבודתו ב"כוכב ללא שם" בבימוי אריאל כהן, ואילו בפרס העריכה זכתה סיון בן ארי על עבודתה ב"יום הולדת" של זוהר קמינסקי. בפרס חביב הקהל זכה הסרט "חניה בצל" של אורי רום מאוניברסיטת תל אביב. בנוסף העניק חבר השופטים פרס מיוחד נוסף לסרט "תורמוס" של סארי באשרת מבית הספר סם שפיגל. בפרס ההפצה זכה הסרט "כתמים לבנים" של איתי נצר ממעלה. ציון לשבח הוענק ל"אלבינה 12" של מיקי פולונסקי מבית הספר מנשר לאמנות.

בפרס הסרט העצמאי הקצר זכה "ברוכים הבאים ו... משתתפים בצערכם" של לאון פדרובסקי. בפרס פורום מבקרי הקולנוע בישראל זכה "בבגה" המדובר, של גן דה לנגה מבית הספר סם שפיגל. כמו כן העניק פורום מבקרי הקולנוע ציונים לשבח לסרטים "וזר לא יבין זאת" של דוד טאובר, "בפה פעור ובעיניים עצומות", "ליושה" של לירן קפל ויעל דקל ו"ממחר" של רבקה ויזנפלד. בתחרות הים תיכונית זכה הסרט "Elephant" של הספרדי פבלו לרקואן בפרס הסרט העלילתי, ו""The Strangers של אחמד ברגותי מהרשות הפלסטינית זכה בפרס הסרט התיעודי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדובר במיוחד. מתוך "בבגה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

45 סרטים התחרו השנה במסגרת התחרות הישראלית והים-תיכונית. בנוסף כלל השנה הפסטיבל שיתוף פעולה עם האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה - פרס אופיר, בקטגוריה חדשה לסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר. רשימת המועמדים הראשונית לפרס האקדמיה מורכבת למעשה מהזוכים בפסטיבל בקטגוריות העלילות, שיוקרנו בפני חברי האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, ומתוכם ייבחר הסרט הטוב ביותר במסגרת טקס פרסי אופיר 2013.

מה דעתכם על רשימת הזוכים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully