וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וני דפ: "אני לא מרגיש בן 50"

כשהוא נכנס לעשור השישי בחייו, ג'וני דפ מפנטז על אלמוניות, יוצר סרט על חייו של קית' ריצ'רדס (הרולינג סטונס) ומתחבר לשורשיו האינדיאניים ב"הפרש הבודד". ראיון

יח"צ - חד פעמי

בעשור האחרון, לכוכבי הוליווד לא קל להתחרות במי שהפך לאחד השחקנים המרוויחים ביותר. לפני כן הוא תויג כעוד אליל בנות מהאייטיז שנדד לאירופה, ממשיך לשבור לבבות ומצלם בעיקר סרטי איכות. ואז הגיעה סדרת סרטי "שודדי הקאריביים" והפכה את הקריירה על פיה. אמרתם שובר קופות קיצי – אמרתם ג'וני דפ.

התפקיד של קפטן ג'ק ספארו בארבעת סרטי הרפתקאות הפיראטים הקפיץ את דפ לראש רשימת השחקנים המבוקשים ביותר בתעשייה. הדבר המעניין הוא שלא מדובר בעוד תפקיד ראשי של גברתן מסוקס וקשוח אלא בגיבור ראוותני, עוף מוזר עם גינונים מעט נשיים, לחלוטין מחוץ לקופסה. קפטן ג'ק הוא עוד דמות שתפורה בול על דפ, שההופעות שלו תמיד נוגעות בקצוות – בין אם בתפקיד הכובען המטורף ב"אליס בארץ הפלאות" או כווילי וונקה ב"צ'ארלי בממלכת השוקולד". זה המקרה גם בהימור של אולפני דיסני לקיץ - העיבוד הקולנועי לסדרת המערבון הותיקה "הפרש הבודד", שעולה לאקרנים בארץ ובארצות הברית בסוף השבוע הקרוב.

"הפרש הבודד" החל כסדרת תסכיתי רדיו בהמשכים בסוף שנות ה-30, ובמרכזם לוחם צדק במסכה הנלחם בנבלי המערב הפרוע. הדמות הצבעונית יותר, שמלווה את הפרש ג'ון ריד במסעותיו, היא זו של טונטו, אינדיאני חכם ואקסצנטרי. כעבור עשור, הפך "הפרש הבודד" גם לסדרת טלוויזיה מצליחה בשחור-לבן. חלף לא מעט זמן עד שנולד הפרויקט הקולנועי עתיר התקציב הנוכחי, ודפ היה מעורב בו מתחילת הדרך. הוא ידע תמיד שהוא הולך לגלם דווקא את דמות האינדיאני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוגע בקצוות. "הפרש הבודד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראש ובראשונה, היה ברור לדפ כי כפי שקרה לו עם עם קפטן ג'ק ספארו, גם הפעם הוא ירגיש את הדמות רק כאשר יעטה פיזית את פניו של טונטו. כבר בשלבי ההפקה הראשוניים לקח על עצמו משימה: לאתר את הלוק שיכבוש את קברניטי דיסני, להם הוצע התסריט לפיתוח בשנת 2008. "פניתי למאפר הקבוע שלי שיעזור לי לארגן מראה לדמות", הוא מספר באירוע לקידום הסרט שמתקיים בכפר נופש Bishop’s Lodge שבפאתי העיירה המדברית סנטה פה במדינת ניו מקסיקו. "לאחר שלב האיפור יצאתי עם צלם לאזור של עשבים מלוכלכים והוא צילם כמה תמונות, הדפיס אותן, ומיד כשראיתי אותן אמרתי 'אני חושב שמצאנו אותו ועכשיו נותר רק להפיח בו רוח חיים'. לקחתי חמש-שש תמונות ונפגשתי עם המפיק ג'רי ברוקהיימר, והוא התלהב ואמר 'הוא פנטסטי, מי זה?' וקראתי 'זה אני!'".

היה לך ברור מההתחלה שתגלם את טונטו?

"בתור ילד נהגתי לצפות בסדרת הטלוויזיה 'הפרש הבודד' ותמיד הזדהיתי עם טונטו. אפילו בתור ילד לא היה לי ברור למה האינדיאני הוא על תקן הסיידקיק. לא חשתי שהפרש הבודד עצמו מזלזל בטונטו, אבל אני לא הבנתי למה טונטו הוא לא הגיבור. זה משהו שנשאר אצלי בראש, מה גם שמגיל צעיר נאמר לי שיש לי שורשים אינדיאניים, למרות שלא ידעתי כמה ואיך בדיוק. הדבר היחידי שאני יודע כיום הוא שסבתא רבתא שלי הייתה אינדיאנית מאוד אופיינית, עם הצמות וכל המראה, אישה יפהפייה שחיה עד גיל 102 ולעסה טבק עד יומה האחרון. אז מבחינתי ניגשתי לדמות של טונטו כלוחם ואדם עם יושרה וכבוד מעל הכל. זו התרומה הזעומה שלי לניסיון לתקן את העוולות שנעשו בעבר".

איך הרגיש להיות מאומץ על ידי הקהילה האינדיאנית במהלך צילומי הסרט?

"זה כבוד עצום שהם בחרו להעניק לי, יוצא מגדר הרגיל. לאורך כל ישיבות התסריט דאגנו כל הזמן שאנחנו עושים צדק עם הדמות האינדיאנית ומשרתים את הקהילה בכבוד. כשקיבלו אותי בברכה, זה לחלוטין היה רגע מפתח בחיי. אני עדיין מתקשה להאמין שאכן בחרו בי – כל צוות ההפקה קיבל את ברכת שבטי הנבאחו והקומאנצ'י. לא יכולתי לחלום על משהו כזה שיקרה לי ועכשיו זכיתי במשפחה חדשה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברוקהיימר לא זיהה. ג'וני דפ כטונטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי קפטן ג'ק וטונטו, יש דמות מסוימת שתרצה לגלם על המסך הגדול?

"יש הרבה דברים שאשמח לחוות על בשרי במובן הזה של לגלם דמות מסוימת, אבל אותן דמויות שבאמת רציתי לקחת על עצמי, כבר לקחתי. אין שם משהו בחוץ שזועק לי".

ג'וני דפ נולד ביוני 1963 וציין יום הולדת 50 לפני שלושה שבועות. הוא נולד בקאנטקי, גדל בפלורידה ובתור נער, לאחר שהוריו התגרשו, שם פעמיו ללוס אנג'לס לטובת חלום המוזיקה. הוא ניגן גיטרה בכמה הרכבים והגיע למשחק כאופציה ב'. הפריצה הגדולה הגיעה כשלוהק לסדרת הטלוויזיה "רחוב ג'אמפ 21", שעלתה לשידור ב-1987. עוד קודם לכן הוא הספיק להופיע בתפקיד קטן ב"סיוט ברחוב אלם" ובתפקיד חייל אמריקאי דובר וייטנאמית בסרטו זוכה האוסקר של אוליבר סטון, "פלאטון". מעמד כוכב הטלוויזיה וסמל המין הוביל אותו בחזרה אל הקולנוע עם "נער שוליים", "מה עובר על גילברט" ו"פחד ותיעוב בלאס וגאס", שזכה לביקורות מהללות.

נוסף לתפקיד המכונן ב"שודדי הקאריביים" שהקנה לו מועמדות ראשונה לאוסקר, היה זה החיבור עם הבמאי טים ברטון שהפך למזוהה ביותר עם דפ; תחילה עם "המספריים של אדוארד" (בו כיכב לצד ארוסתו בתחילת הניינטיז, וינונה ריידר), דרך "אד ווד" ו"סליפי הולו" וב-2007 עם "סוויני טוד: הספר השטן מרחוב פליט", שזיכה אותו בפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר בסרט קומי/מוזיקלי. וזו רק רשימה חלקית. השניים הם חברים קרובים ודפ הוא הסנדק של בנו של ברטון מנישואיו לשחקנית הלנה בונהם קרטר – שמופיעה גם היא בסרט "הפרש הבודד".

ג'וני דפ. ספלאש
הגשים את כל החלומות. ג'וני דפ/ספלאש

במשך כל השנים דפ לא זנח את המוזיקה ואפילו ניגן בפסקול סרטיו "שוקולד" ו"היו זמנים במקסיקו". ב-1993 הוא הצטרף כשותף לאחד ממועדוני המוזיקה הפופולריים בלוס אנג'לס, הווייפר רום, עם פתיחתו. המועדון עלה לכותרות במהרה לא רק בזכות דפ, כי אם בגלל מותו של השחקן ריבר פיניקס במקום כתוצאה ממנת יתר של קוקאין והרואין. במקביל למועדון ולקולנוע, דפ הקים להקת רוק ושמה P, ובאלבומו הבודד של ההרכב לקחו חלק גם גיטריסט רד הוט צ'ילי פפרס, פלי, וסטיב ג'ונס מהסקס פיסטולס.

אחד הפרויקטים העתידיים של דפ עוסק במוזיקה, והפעם מאחורי הקלעים. "אני שוקד כבר ארבע שנים על סרט תיעודי על קית' ריצ'רדס", הוא משתף. ריצ'רדס, גיטריסט ה"רולינג סטונס", הופיע בשני סרטי "שודדי הקאריביים" בתור אביו של קפטן ג'ק ספארו, לאחר שדפ סיפר בראיונות כי ביסס את דמותו על ריצ'רדס. "יש עוד לא מעט עבודה לפניי, יש לנו כל כך הרבה חומרים שצילמנו, בסדר גודל של 60 שעות צילום".

נוסף לברטון, לריצ'רדס ולג'רי ברוקהיימר, גם במאי הסרט גור ורבינסקי הוא שותף לעבודה שמועדף עליך במיוחד?

"בהחלט, חייבת להיות לך מידה רבה של אמון באדם אליו אתה חובר. בשבילי זה תנאי הכרחי, וכזה שממש לא בא בקלות. זה משהו שאדם צריך להרוויח. למזלי לכל האנשים הללו יש אמון מלא בי והם מנטורים שלי, ולא רק טים או גור, אלא גם חברים קרובים שליוו אותי כמו מרלון ברנדו או ברוס רובינסון, שהלכו לעולמם. אתה יוצר קשר יוצא דופן ואז על ידי מרכיבים מינימליים אתה מצליח ליצור משהו שלא נשחק בקלות. כשאני בפגישות על תסריט עם גור ואנחנו מעבירים רעיונות בינינו, עצם הסיטואציה המרתקת הזו הוא אלמנט מרכזי שתורם לסרט. ההיכרות בינינו כה עמוקה, שהוא תמיד יכול לדעת לאיזה כיוון אני חותר ברעיון שאני זורק".

הלנה בונהם קרטר וטים ברטון בבכורת הסרט הארי פוטר ומסדר עוף החול, 2007. AP
חברים קרובים. טים ברטון והלנה בונהם קרטר/AP

איך היה לשחק לצד ארמי האמר, שהתפרסם בתפקיד כפול כצמד תאומים בסרט "הרשת החברתית", ומגלם כאן את הפרש הבודד?

"לפני הכל , ארמי הוא בחור נפלא, הוא חכם וזריז ושנון ומאוד מוכשר. הוא הגיע לתפקיד בתור 'האדם הלבן', תמים כפי שהיה צריך להיות, ולא ניסה להיות עוד איזה 'בחור קו?ל'. הוא שחקן צעיר שמטפס במעלה הסולם עם מראה של כוכב קולנוע קלאסי ומה שנהדר הוא שאכן יש לו כישרון משחק להיות אחד כזה. הוא הבין את התפקיד, הבין את ההומור ולא רק שנהניתי לשחק לצדו – זכיתי בחבר אמת".

גם בגיל 50 אתה ממשיך לאסוף חברים חדשים?

"אתה יודע מה, אני לא באמת מרגיש את המספר הזה, מבחינתי זה בדיוק כמו גיל 30. אני חושב שבעשור הבא אני כבר אתחיל להאט את הקצב וארשה לעצמי לנדוד בדרכים חדשות. מסקרן אותי לחיות באנונימיות, אני אומר את זה לעצמי יותר ויותר. אבל אני לא יודע מה יהיה, אני מאוד נהנה לעשות קולנוע ולא מתכנן לפרוש בקרוב".

מתרגשים לקראת "הפרש הבודד"? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ג'וני דפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully