וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנכס" של רותו מודן בעשרת ספרי השנה של אמזון

26.6.2013 / 18:51

ספרה האחרון של מודן נבחר על ידי האתר לאחד מעשרת ספרי הקומיקס הטובים של השנה עד כה. "עצם זה שבכלל שמים אליו לב – זה משמח", אמרה מודן

ספרה האחרון של הסופרת והמאיירת רותו מודן, "הנכס" בהוצאת עם עובד (שיצא לאור גם בגרסה אנגלית בשם "The Property"), נבחר על ידי אתר סחר האלקטרוני אמזון כאחד מעשרת ספרי הקומיקס הטובים של שנת 2013 עד עתה.

מודן, מבכירות המאיירות ואמניות הקומיקס בארץ, מתארת בספרה מסע ישראלי מלא הומור אל ורשה של ימינו, בו הקלילות של הקומיקס משתלבת באירוניה ובתובנות האנושיות המובילות את הסיפור.

מיוחד לוואלה! תרבות: רותו מודן בוחרת סצנות מתוך "הנכס"

זו לא הפעם הראשונה שמודן מקבלת חותמות איכות בינלאומית. בשנת 2002 זכתה בעיטור כריסטיאן אנדרסן לספרות ילדים ונוער על איוריה בספר מאת אתגר קרת, "אבא בורח עם הקרקס". בשנת 2006 פרסמה את הרומן הגרפי "קרוב רחוק" באנגלית, תחת השם "Exit Wounds" שיצא בעברית בשנת 2008. ביולי של אותה שנה זכה הספר בפרס אייזנר. בנוסף זכתה מודן ארבע פעמים בפרס מוזיאון ישראל לאיור ספר ילדים על שם בן-יצחק. "הנכס" ראה אור בעברית ובאנגלית במקביל, ולפני שנבחר לאחד מעשרת ספרי הקומיקס הטובים של השנה עד כה, כבר נבחר לרשימת "ספרי החודש" באמזון עם צאתו לאור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "הנכס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זו סוג של מחמאה שגם מאוד עוזרת לספר ונותנת לו איזה פוקוס", כך אמרה מודן לוואלה! תרבות בתגובה לבשורה. "מאוד משמח ומאוד מרגש גם. יוצאים הרבה ספרים ועצם זה שבכלל שמים אליו לב זה משמח".

"עבדתי עליו המון שנים, לבד, בחדר, ביני לבין עצמי ופתאום זה בחוץ. זה תמיד מפחיד כשספר יוצא, את לא יודעת איך הוא יתקבל ויש פחד מחוסר תגובה ופתאום כשהוא יוצא ומקבלים עליו תגובות כאלה זה מאוד מאוד משמח. מקווה גם שאנשים יקנו ויקראו אותו - זה מה שכל יוצר רוצה בסופו של דבר - להגיע לקהל כמה שיותר רחב".

מודן, כאמור, מוערכת גם בישראל אך נדמה, לפחות ברמה הטכנית, כי את החיבוק האמיתי היא מקבלת דווקא מעבר לים. עם זאת, נראה שעם השנים הקהל הישראלי מוכן יותר ויותר להתמודד עם ספרות שאינה קונבנציונלית, כמו זו של מודן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "הנכס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"'הנכס' יצא בשבוע הספר והרגשתי הבדל מאוד גדול בין היציאה שלו לבין היציאה של הספר הקודם שלי, 'קרוב רחוק', שיצא גם הוא בשבוע הספר. הפעם הוא מושך הרבה יותר סוגים של קוראים מאשר 'קרוב רחוק'", מספרת מודן. "היו יותר אנשים מעולם העיצוב והאיור שהתעניינו בו, זה פשוט היה קהל הרבה יותר רחב. המדיום הזה הופך ליותר מוכר בארץ, לכן כבר הרגשתי שינוי מאוד גדול. אבל כן, בארץ זה עדיין נחשב קצת משונה. מדי פעם צריך להסביר מה זה. בסך הכל פה בארץ זה הקהל הישיר שלי. בשביל אנשים בארץ כתבתי את הספר ואנשים בארץ צריכים להבין אותו בעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully