וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: נחום היימן יעבוד עבור נתניהו ולבנת

7.7.2013 / 14:39

ראש הממשלה ושרת התרבות פנו אל המלחין הוותיק בעקבות כתבה ששודרה ב"אולפן שישי", בה נחשף כי הוא חי בעוני. היימן ישמש יועץ בפרויקט של אגף המורשת במשרד ראש הממשלה

הכתבה על המלחין נחום (נחצ'ה) היימן ב"אולפן שישי", ששודרה ביום שישי האחרון, עוררה אמנם סערה, אך כעת נראה כי היו לה השלכות חיוביות: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות לימור לבנת נפגשו היום (ראשון) בצהריים עם היימן – פגישה שנקבעה בעקבות שידור הכתבה – וסיכמו כי ישמש יועץ בפרויקט מיוחד. הפרויקט הינו פרי יוזמה משותפת של אגף המורשת במשרד ראש הממשלה והמדור לזמר עברי של המועצה הישראלית לתרבות ואמנות.

בנימין נתניהו נפגש עם נחום היימן. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
היימן עם נתניהו ולבנת/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

היימן, חתן פרס ישראל, צפוי לתרום לפרויקט מניסיונו כיוצר ומלחין, שבשנים האחרונות עוסק גם בתיעוד דיגיטלי של שיריו. עבור הייעוץ לפרויקט, שיכלול בין השאר הנגשה ותיעוד דיגיטלי של שירים עבריים, צפוי היימן לקבל מדי שנה כ-50 אלף שקלים. על ביצוע הפרויקט יהיו אחראים אגף המורשת במשרד ראש הממשלה, האחראי על יישום תכנית המורשת הלאומית (תמ"ר), משרד התרבות והמדור לזמר עברי של המועצה הישראלית לתרבות ואמנות שהוקם לאחרונה ביוזמת שרת התרבות לימור לבנת – ובראשו עומד היוצר והמלחין קובי אושרת.

"אתה בפנתיאון היוצרים שלנו", אמר נתניהו להיימן. "יצרת כל כך הרבה שירים נפלאים שאני ומשפחתי גדלנו איתם. אחי יוני ז"ל אהב את שיריך במיוחד". לבנת הוסיפה כי "נשמח אם תסייע לנו במפעל החשוב לשימור ותיעוד השירים, המהווים חלק בלתי נפרד מהפסיפס ההיסטורי של מדינת ישראל. אני משוכנעת שהידע הרב שלך ורצונך לשמר ולתעד את השירים, בהווה ולמען הדורות הבאים, יהיו בעל ערך מוסף משמעותי ויתרמו רבות לפרויקט חשוב זה".

אתמול פרסמה סי היימן, בתו של היימן וזמרת ידועה בפני עצמה שבימים אלה מקיימת הופעות ביחד עם אביה, סטטוס זועם בחשבון הפייסבוק שלה, הטוען שהכתבה ב"אולפן שישי" עיוותה את המציאות. לטענת סי היימן, הכתבה הסתירה מהצופים את תמיכתה ואת תמיכת בני משפחה וחברים נוספים בו, והציגה מצג שווא שלו כאדם בודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully