וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הטבעות - אחוות הטבעת

גיא סבר

8.8.2002 / 14:17

למה שר הטבעות הוא הדי. וי. די. המושלם? ולמה אם אתם רוצים לקנות דיסק אחד השנה, כדאי שזה יהיה הדיסק

בני לילית, גמדים, טרולים והוביטים...אח איזה כיף. ונפתח בוידוי קטן: הרבה מאוד זמן חיכיתי שמישהו יעבד את שר הטבעות לקולנוע, מאז שהייתי ילד, מאז שרלף באקשי עשה גרסת אנימציה עלובה והבין מהר מאוד שמה שטוב לפריץ החתול לאו דווקא עובד עם קוסמים ואבירים. אחרי הכישלון המהדהד של באקשי הרבה אמרו שהטרילוגיה פשוט לא יכולה לעבור למסך הגדול, אי אפשר לתפוס את מורכבות העולם הטולקינאי, עכשיו הרבה מאוד אנשים אוכלים כובעים על פי מתכון מקורי של פיטר ג'קסון – האיש והחזון.

ג'קסון תמיד היה במאי שלא מוערך מספיק (אפילו אחרי "יצורים שמימיים" המהפנט), ובתור מעריץ מושבע של טולקין הוא לקח על עצמו את הפרוייקט שנחשב לבלתי אפשרי וכבר בסרט הראשון בטרילוגיה גרף למעלה ממיליארד דולר ו- 13 מועמדויות לפרס האוסקר. הייתה זאת הנאמנות של ג'קסון לסיפור המקורי שהניעה את הסרט קדימה, הוא האמין בטולקין (100 מיליון קוראים יודעים מה טוב בשבילם) והאהבה של ג'קסון נראית בכל שניה בסרט.

אחרי ההיסטריה העולמית וחודשים ספורים לפני יציאת הסרט השני בטרילוגיה, "שני מגדלים", אחוות הטבעת מגיעה סוף כל סוף לדי. וי. די. (תודות מגיעות ל"ניו ליין סינמה" ונציגיהם בארץ הקודש, חברת פורום פילם). מדובר בסרט חובה לכל אוסף (כזה שישב בכבוד רב על המדף ליד המאטריקס), הדיסק נראה ונשמע מדהים, מה גם שהוא נופל למשבצת האליטיסטית כל כך של סרטים מושלמים למערכת הקולנוע הביתי.

כדרכם בקודש, וחלק לא מבוטל מן האולפנים יכול לקחת דוגמא, ניו ליין סינמה לא מעגלים פינות. הסרט מותאם לצפייה במסך רחב והוא כמעט ומושלם, אם אתם מחפשים דיסק חדש בכדי להראות לחבר'ה כמה טובה המערכת שלכם, זה הדיסק. העברת התמונה יפהפייה, הצבעים חדים ומלאי חיות, ודחיסת הסרט לפורמט הדיגיטלי לא פגעה באיכותו בכלל.

לא לחינם הסרט היה מועמד ל- 13 פרסי אוסקר שונים, וגם הסאונד הוא בדרגה אחת מעל רוב הסרטים שמסתובבים בשוק. הפסקול מורכב מאוד ומאוזן מאוד, המעברים בין דיאלוגים, מוזיקה וקטעי קרבות רועשים כמעט ולא מורגשים, הבסים עמוקים וצלולים וחלק מהסצנות ישלחו את החתול להתחבא במקום הכי רחוק שהוא יכול (לאמיצים ביניכם מומלץ להגביר את המערכת בסצנת טרול המערות). הבעיה היחידה שמצאתי היא העדר האפשרות לשמוע את הסרט ב-DTS (אבל לנוכח הסאונד הנפלא בדולבי זו לא ממש בעיה).

אסטרטגיית שיווק מעניינת (ומובנת מאליו בכל סרט הוליוודי גדול) היא הוצאת שתי גרסאות של הסרט לדי. וי. די. , בין אם המהדורה השניה נקראת גרסת הבמאי או המהדורה המיוחדת, היא תצא לחנויות ותענה על צורך מאוד בסיסי של המעריצים ושל השוק האמריקאי (ככה זה לחיות בחברת צריכה מודרנית). הגדילו לעשות אנשי ניו ליין ובמקרה המאוד ספציפי של שר הטבעות, שתי המהדורות לא חולקות ביניהן ולו תוספת אחת זהה. המהדורה הבאה (שתצא בארץ בנובמבר כחלק מקידום מכירות לסרט השני) עלתה לאולפנים למעלה ממיליון דולק ותכלול חוץ מהגרסה המלאה של הסרט (עוד חצי שעה שמתווספת לשלוש השעות) גם ערוצי קריינות רבים וטונות של חומרים שהופקו במיוחד לדי. וי. די.

המהדורה הזו נראית לעתים כפרומו לגרסה של נובמבר (שאמנם תכלול ארבעה דיסקים אבל גם תעלה לא מעט כסף), כאן תוכלו למצוא שלושה סרטי מאחורי הקלעים שהופק לפני יציאת אחוות הטבעת לקולנוע. הראשון, "ברוכים הבאים לארץ התיכונה" הוא סרטון בן 18 דקות של חברת "היוטון מיפין", שנותן חומר רקע על טולקין ותהליך הכתיבה שלו ובו זמנית משמש כסרטון של קידום מכירות לשני ספרים בנושא. הסרטון השני הוא של רשת פוקס, והוא כולל 22 דקות הנקראות "החיפוש אחרי הטבעת". הייתי מוותר על שני הראשונים ועובר ישר לסרטון של ערוץ Sci-Fi, שלמען האמת כולל את רוב המידע שתקבלו משני הראשונים, רק שהוא ערוך טוב יותר ומעניין יותר.

אחרי 42 הדקות שתבלו בצפייה בסרטון מומלץ מאוד לבדוק את הקטע הקצרצר (שלוש דקות בלבד) שמקדם את מכירת הדיסק המלא ונותן לכם הזדמנות ראשונה להציץ אל "שני מגדלים". חוצמזה תוכלו למצוא כאן קליפ של הזמרת אליה (למה זה מגיע לנו?), הטריילר הקולנועי, וקטעים רבים שהופיעו בעבר באתר הרשמי של הסרט באינטרנט ועוסקים באספקטים שונים של הסרט ושל הסיפור.

לפני סיכום מגיע שאפו לפורום פילם, מישהו שם לקח את העניין ברצינות, חוץ מיציאת הסרט בארץ במקביל ליציאתו בארה"ב בפורום דאגו גם לתרגם את כל קטעי התוספות והראו לצרכן הישראלי שעידן חדש עומד בפתח ואולי מחר הוא יקום לעולם שבו הוא מקבל תמורה לכסף והנאה מלאה מהסרטים אותם הוא רוכש. הסרט אגב עולה בארץ 129 ¤, מחיר שווה לכל נפש ביחס ל- 30$ שישלם הצרכן האמריקאי, יצאנו בזול יחסית.

אז שר הטבעות הגיע, ביותר מדרך אחת, עבודת הגימור של הסאונד והתמונה בליווי סרט איכותי ומהנה הופכים את הקנייה הזו לאחת הטובות שתעשו. נכון, מעריצים מושבעים של הסדרה (ויש לא מעט) יעדיפו אולי לחכות לגרסה המלאה, אבל אם אין לכם את כל כתבי טולקין המקוריים חתומים בידי פרודו באגינס עצמו, אז נראה לי שהגרסה הזאת תעשה אתכם מאושרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully