וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת תיאטרון אל חכוואתי: הביטולים הישראלים מתחילים

הצגת הילדים "הדרך לשמה" תבוטל כמחאה על סגירת תיאטרון אל חכוואתי: "קוראים לילדים לפתוח את ליבם ויחד עם שחקני הקבוצה להזדהות עם צערם של ילדי מזרח ירושלים"

כשבועיים לאחר החלטת השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לסגור את התיאטרון הפלסטיני אל חכוואתי שבמזרח ירושלים, בטענה שזה ממומן מכספי הרשות הפלסטינית, הסערה סביב הנושא ממשיכה. לאחר עצומה עליה חתמו מאות ישראלים, בהם יוצרים ואנשי רוח, המגדירה את התיאטרון המדובר כמקום שיכול "להביא שמחה לחייהם של ילדים שחלקם הגדול חי מתחת לקו העוני", כעת עוברת המחאה למגרש הפרקטי: קבוצת תיאטרון רות קנר מבטלת את ההצגה לילדים "הדרך לשמה" שהיתה אמורה להתקיים ב-13 ביולי במוזיאון תל אביב, זאת במחאה על ביטול פסטיבל הצגות הילדים של תיאטרון אל חכוואתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "הדרך לשמה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כפעולה של מחאה והבעת סולידריות, קבוצת התיאטרון שלנו מבטלת את ההצגה לילדים 'הדרך לשמה'", נכתב בהודעה לתקשורת שנמסרה מהפקת ההצגה. "אנחנו קוראים לילדים שהתכוונו לבוא להצגה לפתוח את ליבם ויחד עם שחקני הקבוצה להזדהות עם צערם של ילדי מזרח ירושלים שנשללה מהם הזכות לצפות בהצגות תיאטרון. אנחנו מזמינים כל אחת ואחד מכם להביע את התחושות במכתב, ציור או שיר ולשלוח אלינו לכתובת rktheatre@gmail.com. אנחנו נדאג להעביר את כל מה שתשלחו אל עמיתינו בתיאטרון אל חכוואתי. באהבה – לכל הילדים מכל העמים, שעתידם יכול וחייב להיות עתיד של פיוס ושלום".

כזכור, בשבוע שעבר שחקנים ויוצרים ישראלים לקחו חלק במחאה נגד סגירת תיאטרון הילדים שזכתה לשם Puppets4All ("בובות לכולם"), בה המצולמים מופיעים עם בובה ושלט "אני סיכון בטחוני?". בין המשתתפים ניתן למנות את ליאור אשכנזי, משה איבגי, עוז זהבי, יובל שרף ועוד, שאת תמונותיהם, לצד תמונות של מפעילי בובות ואנשי תיאטרון נוספים, ניתן למצוא בעמוד הפייסבוק הייעודי שנפתח למטרה וכן תחת ההאשטאג Puppets4All באינסטגרם.

מה דעתכם על המחאה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully