וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע בירושלים: "הנוער" הוא הזוכה הגדול

11.7.2013 / 21:27

סרטו של תום שובל גרף את פרס הסרט, השחקנים והעריכה, והיה למנצח הגדול של הפסטיבל, לים לצד סרטה של מיה דרייפוס שזכה בפרס סרט הביכורים, השחקנית והצילום

יח"צ - חד פעמי

"הנוער", סרטו של תום שובל, הוא הזוכה הגדול של פסטיבל הקולנוע בירושלים שמתקיים זו השנה ה-30. בטקס חלוקת הפרסים שנערך הערב (חמישי), זכה הסרט בשלושה פרסים, בראשם פרס חג'ג' לסרט העלילתי הטוב ביותר. בנוסף, בפרס השחקן זכו האחים דוד ואיתן קוניו על תפקידם בסרט, וכמו כן גרף עורך "הנוער", ז'ואל אלכסיס, את פרס העריכה.

בפרס סרט הביכורים הטוב ביותר זכה הסרט "ההיא שחוזרת הביתה" של הבמאית המבטיחה מיה דרייפוס, שגרף אף הוא שני פרסים נוספים: פרס הצילום שהוענק לשי פלג ופרס השחקנית לטלי שרון. פרס התסריט הוענק לעדי עדואן על "עראבני" ובקטגוריית המוזיקה זכה רן בגנו עם הסרט "פלסטלינה".

מתוך "ההיא שחוזרת הביתה". Hi- D
מתוך "ההיא שחוזרת הביתה"/Hi- D

פרס וון-ליר לסרט התיעודי המצטיין הוענק לסרט "משפטי חיים" של נורית קידר וירון שני. פרס הבימוי באותה הקטגוריה הוענק לחליל אפרת על סרטו "אלבום 61". שני ציונים לשבח הוענקו לסרטים "מערבון בהר חברון" של הבמאי ניסים מוסק ולסרט "לכודים ברשת" של שוש שלם והילה מדליה.

פרס "רוח החופש" המוענק לסרטים שעניינם בחופש הביטוי, חופש הדת וזכויות האזרח הוענק לסרט העלילתי "אפיזודה בחייו של אספן מתכות" בבימוי דניס טאנוביץ'. הסרט התיעודי שזכה באותה הקטגוריה הינו "התמונה החסרה" בבימויו של ריתי פאן, שכבר קטף את הפרס הראשון בקטגוריית "מבט מסוים" בפסטיבל קאן האחרון. ציון לשבח הוענק לסרט "עובדים" של הבמאי המקסיקני חוזה לואיס ואייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בקטגוריות הסרטים הקצרים זכה סרט הסטודנטים "הישארות" בבימוי יותם בן דוד וציון לשבח הוענק לשני סרטים: "הנשכחים" של הבמאי איהב טרבייה ו"בבגה" בבימוי גן דה-לנגה. בפרס הסרט העצמאי באותה קטגוריה זכה הסרט "גלוריה" בבימוי תמר ברוך ואת הציונים לשבח קטפו הסרטים "גולם" של פלג לוי ו"הולולנד" של מיכל ואורי קרנות.

בפרס הסרט הקצר העצמאי זכה "גלוריה" של תמר ברוך, כשציונים לשבח בקטגוריה זו הוענקו ל"גולום" ו"הולולנד".

בפרס "החוויה היהודית" חולקו שני פרסים: הראשון, פרס ליה לכבודה של ליה ון ליר מייסדת סינמטק ירושלים לסרט העוסק במורשת יהודית, הוענק ל"רגינה" של דיאנה גרו. את הפרס הנוסף, "פרס יד ושם" למצוינות קולנועית בסרט בנושא השואה גרף הסרט "זעזוע" של ולדיסלב פאסיקובסקי. ציון לשבח הוענק לסרט "לשכה 06" בבימויו של יואב הלוי.

בפרס הסרט האקספרימנטלי זכו הסרטים "מרגנית" של ציון אברהם חזן, "כלבים נובחים לא נושכים" בבימויה של אלונה רודה ו"חיי מדף" של קרן שביט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully