וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבימה: השביתה בוטלה, הסכם עם השחקנים נחתם

15.7.2013 / 13:03

הנהלת הבימה נענתה לדרישות שח"ם ותתחיל להעביר תשלומים לשחקני התיאטרון שאיימו בשביתה. "מקווים שבזאת תמה הפגיעה בשחקנים", אמר יו"ר שח"ם אוהד קנולר

הבוקר (שני) נחתם בין נציגי שח"ם, ארגון השחקנים בישראל והנהלת תיאטרון הבימה הסכם סיום לסכסוך העבודה שהוכרז בחודש מאי האחרון. בעקבות ההודעה על שביתת שחקנים, המיוצגים על ידי שח"ם, שהיתה אמורה להתחיל ב-21 ביולי, נענתה ההנהלה לדרישות והחליטה לשלם את חובות העבר לקרנות הפנסיה והביטוחים וכן לעמוד בתשלומים השוטפים מדי חודש בחודשו. בדיונים השתתף חשב משרד האוצר, שאישר את ההסכם וחתם עליו. "אנו מעוניינים לאפשר את שיקום התיאטרון הלאומי ועל כן בחרנו לחתום על ההסכם. אנחנו מקווים שבזאת תמה הפגיעה בשחקנים, ושמעכשיו נוכל לשלב ידיים לעבר עתיד מוצלח יותר", מסר אוהד קנולר, יו"ר ארגון שח"ם.

בתחילת החודש הודיע ארגון שח"ם על הכוונה להשבית את התיאטרון הלאומי באם לא ישולמו החובות הכספיים לשחקני התיאטרון הלאומי. בשבוע שעבר אף תוכננה פעולת מחאה ברחבת הבימה, בהשתתפות שחקנים רבים, ביניהם חברי ועד שחקני התיאטרון. בעקבות החשש משביתת השחקנים, זימנו הנהלת התיאטרון וחשב משרד האוצר את מנכ"ל שח"ם, שחר בוצר ויו"ר ועד השחקנים, שמוליק כהן, כדי לדון בטיוטת הסכם שיוביל לסיום סכסוך העבודה.

בהסכם שנחתם היום בין נציגי השחקנים, כהן ובוצר, לבין מנכ"לית הבימה אודליה פרידמן והסמנכ"ל בני צרפתי, נקבע כי תשלומי השכר, הפנסיה, קרן ההשתלמות והביטוחים ישולמו החל ממשכורת חודש יוני 2013 ויועברו לחברות הביטוח ולקופות בהתאם להסכם הקיבוצי בזמן, ומידי חודש בחודשו. כמו כן, נקבע כי כל חובת העבר עליהם נחתם הסדר בין הבימה לקרנות ההשתלמות והביטוחים, ישולמו בזמן.

כמו כן,על פי דרישת השחקנים, הוחלט על מתווה שבמסגרתו ישופרו תנאיהם במספר תחומים, החל משנת 2014 - זאת על אף מצבו הלא פשוט של התיאטרון, אשר נמצא בעיצומה של תכנית הבראה. בנוסף, הנהלת התיאטרון התחייבה שלא להפחית ממספר השחקנים החתומים בהסכם הקיבוצי מסך מספר השחקנים החתומים היום. כמו כן, הנהלת התיאטרון התחייבה לשלם בשכר חודש יולי 2013 את חוב דמי הביגוד לשחקני התיאטרון ולשפר באופן מידי את תנאיה של להקת הבימה הצעירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעמד חתימת ההסכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היום הבהרנו באופן חד משמעי שארגון שח"ם לא יאפשר פגיעה בזכויות השחקנים, גם אם מדובר בתיאטרון הלאומי", מסר בוצר. "אני שמח שלאחר מו"מ מאומץ הצלחנו להגיע לסיכום במסגרתו השחקנים יקבלו את כל הזכויות המגיעות להם ועם זאת יאפשרו לתיאטרון להשתקם".

"חשוב לנו להבהיר כי יצאנו למאבק מתוך אהבה לתיאטרון ולקהל שלנו. אני מקווה שתשלומי הפנסיה של השחקנים מובטחים ברגע זה", אמר כהן. "נמשיך לפעול לשיפור תנאי השכר וזהו תחילתו של שיתוף פעולה פורה בין ההנהלה לשחקנים, כדי שהשחקנים ימשיכו ליהנות לעלות על הבמה. אני מודה לארגון שח"ם על ניהול המשבר באופן מקצועי ומקווה שיתר הוועדים יבינו שחשוב להיות תחת מטריה משותפת".

אודליה פרידמן, מנכ"ל תיאטרון הבימה, מסרה: "ההסכם נחתם לאחר ימים ארוכים של משא ומתן תוך רצון כן ואמיתי להביא את הסכסוך לסיומו. כפי שדיווחנו פעמים רבות, התיאטרון נמצא בעיצומה של תכנית הבראה המפוקחת על ידי הממשלה ועל ידי חשב מלווה, תהליך שעדיין נמשך. אני מקווה ומאמינה ועושה כל שניתן כדי שנסיים בקרוב את התהליך ונוכל להוציא את הבימה לדרך של רווחה כלכלית, במקביל להצלחה המקצועית – שלא הופרעה ולא נפגמה חרף הקשיים הכלכליים, בזכות הצוות הנפלא של התיאטרון – השחקנים, היוצרים וכל העובדים שלנו. תודתי נתונה לשחקנים על הסובלנות ולנציגי שח"ם על קיום הפגישות - שהתנהלו ברוח טובה, הבנה ותוך שיתוף פעולה הדדי. ההסכם לא היה מושג ללא תחושת מחויבות עמוקה של התיאטרון כלפי השחקנים והעובדים שלו, ותחושה הדדית חזקה מצידם כלפי הבימה".

  • עוד באותו נושא:
  • הבימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully