וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שח"ם לפסטיבל עכו: שלמו לשחקנים, ולא – האירוע יבוטל

17.7.2013 / 14:32

"לא מתקבל על הדעת שמנהלי פסטיבל שתקציבו עולה על שלושה מיליון שקלים, מצפים כי השחקנים יעבדו בחינם", אמר מנכ"ל שח"ם, בהתייחסו למדיניות הפסטיבל לתיאטרון אחר

חברי הוועד המנהל של שח"ם (ארגון השחקנים בישראל), ביניהם יו"ר שח"ם אוהד קנולר, משה איבגי, דביר בנדק, יעל שרוני, יפתח קליין וגיא לואל, פנו היום (רביעי) במכתבים חריפים לשרת התרבות והספורט לימור לבנת, שר התיירות עוזי לנדאו, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום ולגופים מסחריים נוספים התומכים בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר (ביניהם בנק הפועלים), בדרישה להתערב וללחוץ על ראש העיר עכו שמעון לנקרי לדאוג לתשלום שכר לשחקנים המשתתפים בהצגות, שאינם מקבלים כעת כל תמורה כספית על השתתפותם באירוע. במכתב נאמר כי במידה ולא ייפתח משא ומתן באופן מידי, יאלצו השחקנים חברי הארגון לבטל את השתתפותם בפסטיבל שמתוכנן להתקיים בחג הסוכות.

לטענת שח"ם, כיום השחקנים המשתתפים בהצגות בפסטיבל עכו – שיתקיים במהלך חג הסוכות הקרוב בתאריכים 22-24 בספטמבר – מקבלים סכום זעום עבור תקופת חזרות של יותר מחודשיים לקראת הפסטיבל (סכום שאינו עולה על שכר מינימום), ואינם מקבלים שכר עבור השתתפותם בהצגות, חלקן רצות במהלך הפסטיבל בין 10 ל-15 פעמים. הנהלת הפסטיבל, כך נטען, אינה מחייבת את מפיקי ההצגות לשלם לשחקנים עבור עבודתם תמורה מינימלית מתוך כספי המימון אותם הם מקבלים.

בחודש אפריל האחרון נערכה פגישה בין נציגי שח"ם לבין מנכ"ל הפסטיבל, אלברט בן שלוש. בפגישה דרשו נציגי השחקנים לשלם לכל שחקן תשלום מינימום בגין השתתפותו בהצגות. בתשובה שהתקבלה כעבור חודש מהיועצת המשפטית של עיריית עכו, נאמר כי הדרישה לקביעת שכר מינימום לשחקנים נדחית. לאחר חודשיים ללא מענה, הועבר לראש העיר עכו, שמעון לנקרי, מכתב ובו דרש ארגון שח"ם להתערב בנושא סוגיית שכר השחקנים בפסטיבל, או שיפעל לביטול הפסטיבל.

"לצערנו, על אף הערכתנו הרבה את הפסטיבל, במידה ולא ייפתח משא ומתן באופן מידי, או יוגדר שכר מינימום לשחקנים המשתתפים בהצגות, ארגון שח"ם על 1,900 חבריו, ייאלץ לנקוט בצעדים למניעת קיום הפסטיבל", כתבו חברי הארגון במכתב שנשלח אל שרת התרבות והספורט, לימור לבנת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצב לא מתקבל על הדעת". שחר בוצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מצב דברים זה, בו השחקנים אינם זוכים לכל תמורה בגין השתתפותם בהצגות הפסטיבל אינו מקובל עלינו לחלוטין", אמר קנולר.

"לא מתקבל על הדעת שמנהלי פסטיבל אשר תקציבו עולה על שלושה מיליון שקלים, וכל בעלי התפקידים שאינם שחקנים זוכים לשכר ראוי, מצפים כי השחקנים שעבורם מגיע הקהל, יעבדו בחינם", אמר שחר בוצר, מנכ"ל שח"ם. "במצב עניינים זה לא נוכל לאפשר את קיום הפסטיבל".

רק בתחילת השבוע חתמו אנשי שח"ם על הסכם סיום לסכסוך העבודה עם הנהלת תיאטרון הבימה, שהוכרז בחודש מאי האחרון. במסגרת ההסכם נענתה ההנהלה לדרישות והחליטה לשלם את חובות העבר לקרנות הפנסיה והביטוחים וכן לעמוד בתשלומים השוטפים מדי חודש בחודשו.

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully