וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומיק-קון 2013 נפתח: מ"דקסטר" ועד "משחקי הרעב"

כוכבי "דקסטר" נפרדים מהמעריצים, האריסון פורד דופק קאמבק, כוכבי "תיקים באפילה" מתאחדים ומעריצי "משחקי הרעב" מתרגשים – קומיק-קון 2013 נפתח היום: דיווח מקליפורניה

יום חגם של מעריצי הקומיקס, סרטי וסדרות הפנטזיה, גיבורי העל והמדע הבדיוני הגיע עם פתיחת קומיק-קון 2013 הבוקר (חמישי) בסן דייגו. למעלה מ-130 אלף איש נדחקים הפעם אל תוך האירועים בלוח הזמנים הצפוף, הכולל מאות פאנלים ומפגשי מעריצים, אלפי דוכנים למכירת מרצ'נדייז במרכז הירידים האדיר, השקות לעשרות סרטי ענק שצפויים לעלות לאקרנים בשנה הקרובה, והכל כמובן על רקע מעריצים המחופשים למיטב הדמויות הבדיונית מכל עבר, במה שכבר הוכתר ככנס הבידור הגדול בעולם; חנוני העולם, התאחדו!

רגע לפני שהכנס בן ארבעת הימים הגדושים מתחיל היום פורמלית, אמש נערך ערב טרום הבכורה, בסימן הקרנות מקדימות לסדרות טלוויזיה חדשות שיעלו בסתיו הקרוב בארה"ב, בהן סדרת הבת של "יומני הערפד" שנקראת "The Originals" ו"Almost Human" אודות משטרה עתידנית המשלבת אנדרואידים מפותחים. זוהי למעשה ההזדמנות הראשונה של רשתות הטלוויזיה לבחון את התגובות להימורים שלהם לעונת הטלוויזיה הקרובה, ועבור המעריצים זהו בונוס חביב בדוגמת הקרנות פתוחות, על בסיס מקום פנוי. לאלו שלא הזדמן לצפות בסדרות, נפתחו גם חללי משחק של מבוכים ודרקונים, כדי להיכנס לאווירה המרובעת.

קומיק-קון מציין את שנתו ה-44 אך הפך למפלצת הכנסים שהוא כיום רק בשנים האחרונות, אז זיהו האולפנים את כוחו בעידן השיח האינטרנטי, עם הבלוגרים הרבים שפוקדים אותו וההזדמנות לחשוף את ההרפתקאות הקולנועיות עתירות התקציב של החודשים הקרובים. כך, למשל, מציגה היום חברת Summit Entertainment שני פרויקטים מדוברים שלה של עיבודים קולנועיים לשני רבי מכר.

הריסון פורד. Michael Buckner, GettyImages
חוזר לעניינים. הריסון פורד/GettyImages, Michael Buckner

הראשון הוא "המשחק של אנדר" של הסופר אורסון סקוט קארד מ-1985, העוקב אחר נער צעיר המשוגר לבית ספר ללחימה בתחנת חלל, שם הוא מוכשר לשמש חייל בצי הנלחם בגזע חייזרים עוין הנקרא באגים. את אנדר מגלם אסא באטרפילד ("הוגו") בן ה-16, לצד שחקנים צעירים נוספים כמו היילי סטיינפלד ואביגייל ברסלין, שהיו מועמדות לאוסקר על "אומץ אמיתי" ו"מיס סאנשיין הקטנה", בהתאמה. לצד ויולה דייויס ובן קינגסלי, את הקאסט משלים האריסון פורד בתור מפקד בית הספר, והנוכחות של אגדת קולנוע כמו פורד במהלך הפאנל לקידום הסרט בקומיק-קון היא מרגשת במיוחד עבור הקהל, שזוכר לו בעיקר את הרפתקאות אינדיאנה ג'ונס ואת האן סולו מ"מלחמת הכוכבים".

בעוד עלילות אנדר יעלו בבתי הקולנוע בנובמבר, הסרט השני שמקדמת Summit, "מפוצלים" – על בסיס החלק הראשון בטרילוגיה של הסופרת הצעירה ורוניקה רות' – עתיד לצאת רק במרץ 2013. הסרט, שנראה כעוד ניסיון של החברה לשחזר את ההצלחה שחוותה עם "דמדומים", מספר על צעירה החיה בחברה עתידנית בה אנשים מחולקים לחמש קבוצות על בסיס אישיותם. בתפקיד הראשי מככבת שיילין וודלי, שהייתה מועמדת לאוסקר בשנה שעברה על "היורשים", ולצידה משחקים קייט ווינסלט, ריי סטיבנסון ("המעניש") וזואי קרביץ, שזכורה למעריצי קומיק-קון מ"אקס-מן: ההתחלה". סרט ההמשך החדש של אקס-מן עצמו מעורר התרגשות בכנס – הוא יוצג בפאנל ביום שבת, עם שמועות על הופעות מפתיעות של הכוכבים. התורים ברחובות סן דייגו כבר מתחילים להיווצר.

כמדי שנה, בכל אחד מארבעת ימי הכנס יש אירוע או שניים שהם הכרטיסים הכי חמים, והמשמעות היא שהתורים לקראתם מתחילים ערב קודם לכל הפחות, ואלפי בני מזל בודדים יזכו לקחת בהם חלק. בשנים האחרונות היו אלו אירועי ההשקה של סדרת סרטי "דמדומים", בהם נכחו כל הכוכבים – שכמובן משכו מעריצים רבים, חלקם נרשמו לקומיק-קון רק כדי לצלם תמונה של רוברט פטינסון בסמארטפון ולצעוק לעברו ממרחק "אפסי" של 200 מטר. מפיקי סרט ההמשך ל"משחקי הרעב" יקוו לבאזז דומה בפאנל המתוכנן ליום שבת.

כוכבי "משחקי הרעב: התקלחות" ג'ניפר לורנס, ליאם המסוורת' ולני קרביץ צפויים להגיע לקידום ראשוני של הסרט שיוצא בסוף נובמבר, וייקחו חלק בסשן שאלות ותשובות לצד הבמאי פרנסיס לורנס, שמחליף בתפקיד את גארי רוס ויביים גם את הסרטים השלישי והרביעי הצפויים לצאת בשנתיים הבאות. קומיק-קון יהווה אינדיקציה מאוד משמעותית עבור המפיקים באשר לגרעין המעריצים המבוקש של בלוגרים ויתר חובבי פנטזיה, שהם הקהל המידי שיכול לייצר באזז חיובי ברשת.

אבל עוד קודם לכן, האירוע המסקרן הראשון של קומיק-קון הוא דווקא מהעבר – פאנל לציון 20 שנה לעליית "תיקים באפלה", בו לוקחים חלק דיוויד דוכובני וג'יליאן אנדרסון, הלא הם סקאלי ומאלדר, לצד יוצר הסדרה כריס קרטר והתסריטאים שלה וינס גיליגן (יוצר "שובר שורות") והאוורד גורדון (זוכה האמי וגלובוס הזהב על "הומלנד"). אגב, ל"באטלסטאר גלקטיקה" המקורית חוגגים בפסטיבל 35 שנה בפאנל מיוחד, ואם אתם מצקצקים בלשונכם שזה נשמע הרבה פחות נחשק, דעו כי באי הכנס נוהרים לאירוע הזה בהמוניהם. יום הולדת נוסף נחגג ביום הראשון לקומיקס "המתים המהלכים", שכבר עובד לסדרת טלוויזיה מצליחה כחלק מאחד הטרנדים הבולטים של התקופה האחרונה – הזומבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזר למקורות. דיוויד דוכובני/מערכת וואלה!, צילום מסך

פאנלים נוספים היום כוללים את יוצרי "סאות' פארק" טריי פארקר ומאט סטון, שיחשפו משחק אינטראקטיבי חדש עם דמויות מסדרת האנימציה, ואירוע של רשת הכבלים האמריקאית TV Land שהביאה עד לסן דייגו את וויליאם שאטנר, המככב בסיטקום "שוות בקליבלנד", אך לקהל כאן מוכר בתור קפטן קירק האלמותי מהגלגול הראשון של "מסע בין כוכבים" משנות ה-60; וכן את רוזאן בר, שהסיטקום הוותיק שלה "רוזאן" משובץ בשידורים חוזרים בערוץ. מדובר בפאנל "אגדות הקומדיה", שאמנם אין לו שום קשר למדע בדיוני, אבל בתוך הלו"ז הצפוף של הפסטיבל ההולך ומתרחב – מי בכלל שם לב? זוהי דוגמה אחת מני רבות לאירועים הפחות מזוהים עם הקונספט של קומיק-קון, המצביעה על כך שכוכבי עבר לא בוחלים בהזדמנויות להגיע לקהל המסור, ולהזכיר לצעירים שהם עדיין בסביבה.

לצד "תיקים באפלה" הפאנל המבוקש לסיום היום הראשון הוא זה של "דקסטר" – למעשה ביקור הפרידה הרשמי מהמעריצים האדוקים של דרמת המתח, שבימים אלו משודרת העונה האחרונה שלה ("דקסטר" משודרת בימי חמישי בערוץ yes Oh HD ו- yesVOD). מייקל סי. הול הוא פייבוריט של באי קומיק-קון בזכות תפקיד הרוצח הסדרתי החביב, ולאחר שגם בשנה שעברה השתרך מחוץ לאולם הגדול בו התקיים פאנל "דקסטר" תור ארוך במיוחד – לנגד השמש הקופחת של חופי דרום קליפורניה – גם השנה צפויה הסתערות. בכך משלים צוות השחקנים את מחויבויות יחסי הציבור לסדרה, עם זריקת עידוד מהמעריצים, שלבסוף יקפלו עצמם אל עשרות האוטובוסים החינמיים שמקצים מארגני הכנס, וישנסו מותניים לקראת מחר.

איזה בכורה הכי מסקרנת אתכם בקומיק-קון? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully