וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול ביבר, "אבי הלהקות הצבאיות", הלך לעולמו

20.7.2013 / 19:04

ביבר, איש הפלמ"ח ומייסד להקת גייסות השריון שנחשב לדמות מרכזית בעיצוב דמותן של הלהקות הצבאיות בכלל, הלך לעולמו בגיל 90

הפזמונאי, המחזאי ואיש התרבות שאול ביבר הלך לעולמו היום (שבת) והוא בן 90. ביבר, מהדמויות המרכזיות בעיצוב פניה של התרבות העברית בשנותיה הראשונות של המדינה, נחשב בעיני רבים לאבי הלהקות הצבאיות. הוא יובא למנוחות מחר בבית העלמין שבקיבוץ גבעת השלושה. ביבר היא גרוש, והותיר אחריו ארבעה ילדים ושבעה נכדים.

ביבר נולד בקיבוץ קרית ענבים, ובגיל שמונה עבר להתגורר עם הוריו בטבריה. בהמשך למד בבית הספר החקלאי כדורי, דבר שעודד אותו להצטרף לפלמ"ח – שביבר היה מראשוני המתנדבים אליו. במסגרת שירותו בארגון היה מפקד המחלקה הערבית שהוקמה לצרכי מודיעין ביישוב הערבי בישראל. דבר זה לצד שנותיו בטבריה השפיעו על החיבור שלו בין היתר לפולקלור ערבי ומזרחי, שנכחו כהשפעות בפעילותו התרבותית.

בשנות ה-50 היה לקצין החינוך של חיל השריון, ובמסגרת תפקיד זה ייסד את להקת גייסות השריון. לאחר מכן קודם לתפקיד קצין החינוך הראשי של צה"ל, ובתפקיד זה פעל יותר מכל אדם אחר בתפקיד זה לקידום מוסד הלהקות הצבאיות. במקביל כתב לאורך השנים מספר פזמונים שהפכו לנכס צאן ברזל, כמו "אוכל, קדימה אוכל!", ואף הלחין שירים – למשל "הוא פשוט שריונר". בנוסף השתתף בתכנית הרדיו המצליחה "שלושה בסירה אחת" בשנות ה-50.

בשנת 1970 פרש מצה"ל‏ והפך למנהל מחלקת האירועים של הממשלה. בשנים שלאחר שירותו כתב את כתב את המחזמר "דבר מצחיק קרה לי בדרך לסואץ" ואת הספר "עלילות אבו ל?יש". בשנת 2008 זכה בפרס מפעל חיים בפסטיבל ימי זמר בחולון.

  • עוד באותו נושא:
  • שאול ביבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully