וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הספרים עבר בוועדת החינוך

24.7.2013 / 11:31

החוק שנועד להגן על סופרים ישראלים מפני המבצעים של הרשתות הגדולות עבר בוועדת החינוך. שרת התרבות והספורט: "בכוונתי לנסות ולהעביר את החוק במושב הכנסת הנוכחי"

הצעת החוק להגנת הסופרים והספרות בישראל עבר היום (רביעי) בועדת החינוך של הכנסת, פה אחד וללא מתנגדים. בתום הדיון סיכמה שרת התרבות והספורט לימור לבנת ואמרה ש"זהו רגע מרגש. עסקנו בסעיפי החוק אבל הדבר הגדול הוא היצירה והספרות בישראל. זהו יום חשוב לתרבות ולספרות הישראלית, ויום חשוב לציבור הישראלי שהחוק יאפשר לו ליהנות ממגוון ספרותי ישראלי מגוון בשנים הבאות".

אסף גברון על חוק הספפרים: הגיע הזמן לשנות את הנורמה

עוד הוסיפה השרה שבכוונתה "לנסות ולהעביר את החוק במושב הכנסת הנוכחי. אני מודה לחברי הוועדה שבהצבעתם ותמיכתם חידדו את חשיבותו של החוק, שנועד לטפל בכשל החמור הקיים בשוק הספרות הישראלי. ספר הוא לא עוד מוצר צריכה – אלא אוצר תרבותי".

"זה רגע מרגש מאוד לספרות הישראלית, לסופרים ושאר השותפים ביצירה, ובעיקר לקוראים ולשוחרי התרבות", אמר ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), יוזם החוק. "לאחר האישור הסופי היום בוועדת החינוך, בשבוע הבא יגיע המאבק הזה לסיום עם העברת החוק במליאה. המאבק הארוך להעברת חוק הסופרים יגיע סוף סוף לסופו בשבוע הבא ושוק הספרות בישראל יזכה לחיים מחודשים. רשתות הספרים שדירדרו את ענף הספרות לקריסה גרמו לעיכוב הבלתי נסבל בהעברת החוק, אבל זו ההוכחה שניתן לנצח גם גורמים חזקים בשוק במאבק עיקש וצודק".

מטרתו של החוק הינה להגן על סופרים ישראלים מפני מחירים נמוכים של ספרים ברשתות הגדולות כחלק ממבצעים, כאשר מחירו של ספר לא ישתנה למשך 18 החודשים הראשונים למכירתו. עוד קובע החוק אחוזי תמלוגים אותם יקבלו הסופרים על פי כמויות מוגדרות של ספרים שיימכרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully