וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקומיקס: הצצה לספר החדש של שלומי צ'רקה

לקראת פסטיבל הקומיקס שייפתח השבוע, המאייר שלומי צ'רקה חושף כמה מהקומיקסים בחוברת החדשה שלו, "ריסים בבוהן" – מחייו הסוריאליסטיים של הדתל"ש ועד זקן שמנסה להיות קול

בדומה לחוברותיי הקודמות ("הצינורות המקובלים" מ-2007 ו"הפח נמלט ואנחנו נשברנו" מ-2010), גם החוברת החדשה, "ריסים בבוהן", מאגדת מקבץ קומיקסים קצרים משלוש השנים האחרונות. חלקם שטותיים, חלקם מתחכמים, רובם אישיים, חלקם נכתבו (ברמת הטקסט בלבד) על ידי יוצרים כמו גלעד כהנא ונעם רותם. גלעד ונעם גם משתתפים בדיסק הפסקול המקורי שמצורף לחוברת. עוד משתתפים בדיסק – ברק גביזון, אבישי עברי, שגיא זקס, איתי חמיאל ועוד.

החוברת והדיסק רואים אור באופן עצמאי לגמרי. מה-11 ועד ה-13 באוגוסט אמכור את תוצרי בדוכן במסגרת פסטיבל הקומיקס והאנימציה שיתקיים בסינמטק תל אביב. עוד ניתן להשיג את החוברת בחנויות קומיקס כגון קומיקס וירקות, בחנות הווירטואלית אינדיבוק, בחנות נישה, וכמובן , הכי עדיף – אצלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני שטן

הטקסט לקומיקס הזה נכתב בדיעבד בהשראת שיר של ויסלבה שימבורסקה. בדיעבד, כי בזמן שכתבתי אותו לא היה לי מושג שהבסיס שלו לא מקורי – כנראה קראתי את השיר של שימבורסקה לפני שנים לא מעטות והוא נמנם לו בתת המודע שלי.

כפי שתוכלו לראות הקומיקס מתייחס, בין השאר, לסלידה שלי מחתולים (ומתנינים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בובו

הטקסט לקומיקס זה נכתב ע"י פילוסוף-הביבים הירושלמי צור גלסנר. לפני שנה בערך נהג צור לכתוב על קיר הפייסבוק שלו סטטוסים על ועם דמות בדויה בשם בובו (דמות שבאופן מחשיד הזכירה את צור עצמו).

יום אחד, תוך כדי עבודה על פרויקט אחר שצור ואני היינו מעורבים בו, נולד הרעיון ליצור קומיקס מאחד הסטטוסים של בובו. צור שלח לי כמה סטטוסים נבחרים ואני בחרתי את הטקסט שלפניכם שעוסק, באופן אקזיסטנציאליסטי למדי, בהישגיות ובעולמו של הדתל"ש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרטיזן

זה קומיקס שנוצר כבר לפני ארבע שנים בערך. הסיפור בקומיקס הוא סיפור ישראלי מאד, הסגנון הוא אתגר-קרתי לא מחייב.

לפני כמעט 19 שנים, בגיל 15, ניסיתי להתחיל סדרת קומיקס בשם "קולק'ה", אודות זקן שנורא מנסה להיות קול. הסדרה לא שרדה יותר מפרק בודד, אך אלמנטים מתוך הפרק הנ"ל נכנסו לבסוף לקומיקס שלפניכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל אנימיקס הבינלאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה יתקיים השנה בסינמטק תל אביב בתאריכים 13-9 באוגוסט, ויכלול עשרות אירועים, תערוכות, הקרנות של מאות סרטי אנימציה, מפגשים, סדנאות, כיתות אמן, הרצאות, פעילויות לילדים וכמובן יריד דוכני קומיקס.

מתכננים לרכוש את החוברת? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully