וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם מייקל אמרסון, כוכב "מבוקש" ו"אבודים"

מייקל אמרסון כבר לא חשב שזה יכול לקרות לו, אבל בגיל 51 זכה בתפקיד בסדרה "אבודים" שהפכה ללהיט בינלאומי ושינתה את חייו. היום, ככוכב "מבוקש", הוא נהנה מלו"ז צפוף

בגיל 51 - אחרי שחשב על הסבה מקצועית כתוצאה משנים של הופעות מינוריות ותפקידי אורח קצובים בלבד בסדרות כמו "חוק וסדר: כוונה פלילית" ו"תיקים באפלה" - זכה השחקן מייקל אמרסון לפריצה לה ייחל. כל זה התרחש הודות לתפקיד של בן ליינוס, מנהיג "האחרים" בלהיט הטלוויזיוני "אבודים". על תפקידו זכה באמי לשחקן המשנה הטוב בדרמה ב-2009 ומכאן הדרך לסדרה משלו היתה סלולה. מזה שנתיים הוא בקדמת הבמה של סדרת המתח "מבוקש", פרי עטו של ג'ונתן נולאן, אשר היה שותף לכתיבת שני סרטי באטמן האחרונים בסדרת "האביר האפל", אותם ביים, כתב והפיק אחיו כריסטופר.

כיום, שבע שנים לאחר "אבודים", אמרסון מגלם בסדרה את מר פינץ', מיליארדר מסתורי שפיתח עבור הממשלה תוכנת מחשב מיוחדת שחוזה איומי טרור בניו יורק ויצר "דלת אחורית" לתוכנה, לאחר שגילה שבמסגרת הנתונים המעובדים הוא יכול לגלות מקרים של פשע העומד לקרות ושהוא יכול למנוע אותו. בתחילת הסדרה שוכר פינץ' את שירותיו של ג'ון רייס (ג'ים קאביזל), סוכן CIA לשעבר, שיעזור לו לעצור את הפשעים לפני שהם קורים באמצעות ציוד מעקב חדיש ביותר כדי לחשוף את המבוקשים.

לראיון המתקיים איתו במסגרת קידום הסדרה בכנס קומיק-קון לפני שבועיים בסן דייגו מגיע אמרסון מעט חיוור וסהרורי, כנראה מכורח לו"ז יחסי הציבור העמוס של הכנס, במה שמותיר תחושה מבהילה משהו, משל היה באמת אותו בן ליינוס מ"אבודים". לאחר שנשאל קודם לכן מה לדעתו צריך לקרות בהמשך הסדרה, הוא פותח את הראיון בהצהרה שתוציא אותו נקי מראש. "אנשים באמת חושבים שלנו השחקנים יש מילה בכל הקשור לתסריט או שמערבים אותנו בתיכנונים, אבל זה לא יכול להיות יותר רחוק מהאמת", הוא אומר, "קוראים לנו פורמלית לימי צילום ובמקרה הטוב אנחנו מקבלים את הטקסט ערב קודם ואנחנו עושים את העבודה שלנו וזהו".

-אז אתה מתרכז רק בדינמיקה בין השחקנים?

"מעבר לעבודה במחיצת השחקנים הנוספים, בעונה החולפת יש גם את האלמנט של הכלב ב??ר והדרך היחידה להתכונן ליום צילומים הוא לשנן את השורות שלך, כי מרגע שהמצלמות מופעלות יש הסחות דעת מכל עבר. אתה מנסה לשחק בסצנה ולהיות מקצועי, כשבמשך כל הזמן אתה חייב לא לאבד שליטה על הכלב שיכול להוציא אותך מהפריים או פשוט לרחרח בכיסים שלך כדי לחפש משהו לכרסם. אני מסיים את העונה הזאת כשכל החליפות היקרות שלי בחדר ההלבשה נהרסו בגלל הריר של הכלב. לא משנה מה הוא יעשה, הוא תמיד יגנוב את ההצגה. אבל באמת שהוא כלב טוב, יש לו תואר של אלוף הכלבים המאולפים בארה"ב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל החליפות שלי נהרסו". מייקל אמרסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

-בתום צילומי שתי עונות, מהו לב הסיפור בסדרה?

"אותה מכונה של מר פינץ' היא מקור המיסתורין בעלילה של והיא מסבה לו לא מעט חוסר נחת, בעיקר כאשר יש גורמים נוספים החפצים בה. אני מקווה שזה יהיה בבסיס הסיפור בעונה השלישית, כי הוא זה שתיכנת אותה ואמור להיות לו מושג לגבי היכולות שלה ומה האינסטינקטים המניעים אותה, זה יהיה מרתק לעקוב אחר ההתפתחויות בעונה הבאה".

-יש בינך לבין הדמות דימיון?

"מר פינץ' ניחן ביכולת יוצאת דופן באופן בו הוא מתבטא מילולית ויש לו אוצר מילים רחב יותר מאשר האדם הממוצע. מה שעוזר לי בדמות הוא הניסיון שלי משנותיי בתיאטרון, כי אני מאוד נהנה כשלדמות שלי יש כישורי שפה מיוחדים ואני מאמין שהתסריטאים זיהו זאת בתת מודע".

לאחר שהשלים את לימודי התיאטרון, אמרסון השתתף למעלה מעשור במחזות רבים אך נאלץ להתפרנס מעבודות מזדמנות. בסוף שנות ה-90 החל לקבל תפקידים קטנים על המסך הקטן, עד להזדמנות הגדולה בתור רוצח סדרתי בשם וויליאם היקס בדרמה המשפטית "הפרקליטים" – תפקיד עליו זכה בפרס האמי הראשון שלו כשחקן אורח. במקביל, לאחר שהיה נשוי בעבר במשך שבע שנים, נישא בשנית הפעם לשחקנית קרי פרסטון, המוכרת בתור המלצרית ארלין ב"דם אמיתי" והפרקליטה הנוירוטית אליזבת' טסיוני בדרמה "האישה הטובה". פרסטון אף התארחה לצד בעלה ב"מבוקש" בתור ארוסתו של מר פינץ', גרייס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהנה מכישורי שפה מיוחדים. מייקל אמרסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרגעים בהם אני נהנה בסדרה הם כאשר מזדמן למר פינץ' לצאת קצת מהספריה ולשחק אותה מרגל", אומר אמרסון במהלך הפאנל בקומיק-קון, "זה בסדר שעדיין יש מרכיבים שהם בגדר תעלומה, כי זה מוסיף למורכבות שהתסריטאים בונים לאורך הסדרה, אבל מאוד שמחתי שנתנו לדמות העונה יותר רקע כי אני מאמין שקהל הצופים אוהב ללמוד עוד פרטים אודות העבר של הגיבורים. וחלק מהעניין של סדרה שנמשכת מספר עונות זה לחשוף חלקים בקצב שאינו מסגיר הכל מהר מידי".

-איך היה לקבל את אשתך על הסט בתור מושא אהבתו של מר פינץ'?

"אני לא חושב שכלל יצא לי לגלם גיבור רומנטי או לקחת חלק בסיטואציה של נאהבים במהלך הקריירה שלי, חוץ מאשר כעת עם אישתי. וזה ממש לא קל כמו שאנשים חושבים. קשה יותר לצלם סצנה אינטימית עם מישהי שאתה מנהל איתה יחסים אינטימיים בחיים האמיתיים משום שאי אפשר להפריד את הדמות מהעובדה שזוהי אישתי מולי. אני צריך להשכיח את העובדה שזו האישה עמה אני חולק את אותה מיטה מידי לילה".

-יש סיכוי לאיחוד של כוכבי "אבודים"?

"זה נושא שלמען האמת נשאלתי לגביו הרבה בהקשר של קומיק-קון ואולי להביא את צוות השחקנים לאיחוד חגיגי במסגרת הכנס בשנה הבאה – אבל מי יודע. מה שבטוח, לכל אחד מאיתנו יש כיום לו"ז די צפוף".

"מבוקש" משודרת בימי שני בשעה- 22:45 בערוץ yes Action HD וחינם ב-yesVOD. פרק סיום העונה ישודר ב-5/8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully