וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם חדש נחתם: תקציב הקולנוע הישראלי יוגדל

ההסכם שנחתם בין מועצת הקולנוע, משרד האוצר ומשרד התרבות והספורט יעמוד על 80 מיליון שקלים לשנה לעומת 67 מיליון שקלים בהסכם הקודם

שרת התרבות, לימור לבנת, הודיעה על הגדלת תקציב הסכם הקולנוע הישראלי החדש לשנים 2014-2018. בתום חודשים אורכים של דיונים חתמו נציגי משרד התרבות והספורט, נציגי מועצת הקולנוע ומשרד האוצר – אגף תקציבים, על הסכם קולנוע חמש-שנתי במסגרתו תינתן תוספת בשיעור של כ-20% לתקציב הקולנוע. ההסכם החדש יעמוד על 80 מיליון שקלים לשנה לעומת 67 מיליון שקלים בהסכם הקודם. בסך הכל, יעמוד ההסכם על 400 מיליון שקלים לחמש שנים.

"זו ללא ספק בשורה לתעשיית הקולנוע הישראלי", מסרה השרה לבנת. "אני מאמינה, כי ההסכם החדש יסייע להמשך פריחתו וקידומו של הקולנוע הישראלי בארץ ובעולם, ויעניק רשת ביטחון ליוצרים המוכשרים, הקרנות ושאר העוסקים באמנות הקולנוע".

בעקבות חתימת ההסכם, מסרה המועצה הישראלית לקולנוע כי היא מברכת על ההסכם שיהיה תקף למשך חמש השנים הבאות ויאפשר, גם בתקופה של קיצוצים תקציביים ומצוקות כלכליות, להוסיף ולקדם את הקולנוע הישראלי בתחום סרטי העלילה והתעודה. תקציב החומש יאפשר להעמיד משאבים ראויים לטובת הקולנוע הייעודי והיוצרים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל וכן להכניס למעגל היצירה את הסרט העלילתי הקצר.

בשנים שמאז חקיקת חוק הקולנוע לפני כעשור, הקולנוע הישראלי צבר תאוצה ומוניטין בארץ ובעולם. לאור הפריחה המבורכת, נחתם בשנת 2009 הסכם קולנוע חמש שנתי עם משרד האוצר ובכך הקנה לתעשיית הקולנוע שקט תעשייתי ואופק תכנוני הודות לתקציב של כ-67 מיליון שקלים בשנה ובסך הכל 335 מיליון שקלים. לקראת סיומו של ההסכם בסוף השנה, הוחלט במשרד התרבות והספורט להיערך לגיבוש הסכם קולנוע חדש לשנים 2014-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully