וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת "רווח וכאב": מארק וולברג לא שוכח את העבר שלו כנער עבריין. ראיון

לוולברג יש לא מעט מן המשותף עם גיבור סרטו החדש, בין היתר הצורך להגן על עצמו והצמיחה בשכונת פשע. היום, עם חיי משפחה רגועים והצלחה, הוא לא שוכח לפרגן גם לבר פאלי

מאמצים מרובים ואגלי זיעה שאינם מאימוני הכושר הפכו את מארק וולברג בשנים האחרונות לאחד השחקנים החמים בתעשיית הקולנוע. הוא פרץ בתחילת שנות ה-90 בכינוי מארקי מארק הודות ללהיט "Good Vibrations" (שנה מאוחר יותר אף היה מועמד לגראמי בקטגוריית הראפ) וכן התפרסם בתור דוגמן התחתונים הלוהט של קלווין קליין. אולם התואר של שחקן רציני בהוליווד הגיע רק לאחר מספר שנים של עבודה ומיתוג מחדש.

לאחר שחזר לשמו המקורי והופיע בסרטים "פחד" ו"יומן נעורים" לצד ליאונרדו דיקפריו, היתה זו הופעתו ככוכב הפורנו דירק דיגלר בסרטו של פול תומס אנדרסון "לילות בוגי" מ-1997 שגרמה למבקרים להתייחס אליו ברצינות. מאז הוא צבר לרקורד סרטים כגון "הג'וב האיטלקי", "פייטר", הלהיט הקומי של הקיץ שעבר "טד" וכן הופעה בסרט זוכה האוסקר של מרטין סקורסזה "השתולים", עליו גם וולברג עצמו היה מועמד לפרס היוקרתי.

מארק וולברג. GettyImages
השנה העמוסה בחייו. מארק וולברג/GettyImages

השנה הנוכחית היא עמוסה ביותר עבורו עם צילומים לסרט "השורד האחרון" שיעלה בדצמבר, "רובוטריקים 4" המתוכנן לקיץ הבא וסרטים שכבר יצאו כמו "אקדח כפול" לצד דנזל וושינגטון, שעלה לאקרנים בארה"ב רק בסוף השבוע האחרון, ו"עיר שבורה" יחד עם ראסל קרואו והישראלית אלונה טל. בסרט החדש "רווח וכאב", שעולה בבתי הקולנוע בארץ בחמישי הקרוב, הוא מגלם מאמן כושר במיאמי שרוקח מזימה מעוותת כדי להתעשר ולהשיג את החלום האמריקאי, כשהוא מלווה בדוויין "דה רוק" ג'ונסון, אנתוני מאקי וישראלית נוספת - בר פאלי, המגלמת חשפנית מתחילה כבת זוגו הקונה את הסיפור שהמזימה הלא כשרה שלו היא בכלל מתוקף תפקידו כסוכן CIA.

"לפני הכל, צריך לזכור שבר היתה סביב צוות שחקנים גברים בלבד עם המון טסטוסטרון והיא היתה מקצועית לחלוטין, בכלל לא תיארתי לעצמי בהתחלה שזה הסרט הגדול הראשון שלה – לחיים! (בעברית)", פותח וולברג בתחילת הראיון שמתקיים איתו במלון מנדרין אוריינטל במיאמי ביץ', "בר עשתה עבודה נהדרת ועוד ליד דוויין ואנוכי, מה שנקרא אצלכם: החמור והחזיר (בעברית)".

מדובר בסיפור אמיתי שנחשף בעיתון במיאמי ועם סוף לא שמח לו אחראי דניאל לוגו, אותו אתה מגלם.

"האתגר בסרט הוא לגרום לקהל לצאת למסע עם הדמויות, יותר מאשר להתחבר למניעים. זה סיפור מרתק שכתוב נהדר כך שאתה בכלל לא מסוגל להאמין לכל מה שקורה להם לאורך הדרך, קשה להוריד את העיניים ברגע שהם מאבדים שליטה וזה המאזן שעליי לשמור עליו כשחקן, לשרת את הסיפור אפילו כשלא מגיע לדמות שהצופה יעודד אותו. אני מבחינתי תמיד מנסה ללכת הכי רחוק שאפשר בתור שחקן, אפילו בתרחיש מטורף ואובססיבי כמו זה שמתואר בסרט".

"רציתי לעבוד עם מייקל ביי זה זמן רב וכל העולם של פיתוח גוף סיקרן אותי מגיל צעיר". מספר וולברג על המשיכה שלו לסרט- "קראתי את התסריט ולא האמנתי שזה סיפור אמיתי. אז ידעתי שאני אעשה הכל כדי להיות בסרט. אני מתאמן בבית שלי חמישה בקרים בשבוע, במשך שעה-שעה וחצי, וזה ריטואל שאני אוהב כדרך להתחיל את היום, זה מעניק לי אנרגיה וחיוניות. הדמויות בסרט אלו הם אנשים שמשקיעים 110 אחוזים מעצמם כדי לפתח את הגוף והשרירים וזו התחייבות מוחלטת מצידם. הכרתי לא מעט חבר'ה כאלה כשגדלתי בבוסטון ולצערי יש לי גם כמה חברים קרובים שישארו בבתי סוהר עד סוף ימיהם. אחרי שעברתי ללוס אנג'לס, פגשתי מפתחי גוף כאלה במכוני הכושר בחוף וניס".

-ממה הכי נהנית בסרט?

"יש סצנה בה אני נוהג בלמבורגיני ומייקל ביי פשוט אמר לי להיכנס למכונית ולדהור בכביש המהיר של מיאמי ולא הבנתי על מה הוא מדבר. ההפקה חסמה עבורי 8 קילומטרים בכביש המהיר לטובת הסצנה, זה היה כיף. ואז באחת הסצנות של דוויין, הוא קיבל פורשה קטנה שבקושי הצליח להיכנס לתוכה, זו היתה מכונית ממש לא משהו והוא עוד התלונן למה הוא לא קיבל למבורגיני. ותזכור שהוא מגיע מ"מהיר ועצבני", אז איך הוא מעז?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המון טסטוסטרון מסביב, והיא נשארה מקצועית לגמרי" מארק וולברג ובר פאלי מתוך "רווח וכאב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

-התחברת לדוויין? כי בסופו של דבר אתה זה שממשיך עם ביי גם ל"רובוטריקים 4".

"אולי היו מקרים בהם מרחנו שמן אחד על גופו של השני או עשינו שעווה... אבל למרבה הצער דוויין אף פעם לא הזמין אותי להתאמן איתו ובטח שלא חלק איתי שמן. אני מקווה שהסרטים שלי יותר יצליחו מאשר שלו. למזלנו יש די והותר מקום בהוליווד עבור הצלחות מרובות והוא ואני מסתדרים מצוין, כל עוד אין לו סרט באותו וויקנד כמו לי. אמרתי למייקל ביי שהוא מוכרח לקחת אותי ל"רובוטריקים 4" כי לדוויין יש את "ג'יי.איי ג'ו" ואת "מהיר ועצבני" ולי אין עדיין סרטי המשך כאלה ענקיים ברזומה - גם לי מגיע!".

מארק וולברג בן ה-42 נולד וגדל בבוסטון, הצעיר מבין תשעה ילדים, בהם גם דוני וולברג, שחקן ("החוש השישי", סרטי ההמשך של "המסור" וכיום בסדרה המשטרתית "דם כחול") וחבר בלהקת הבנים הותיקה "ניו קידז און דה בלוק", שלאחר קאמבק ב-2008 ממשיכה להקליט ולהצליח באמריקה. חרף חינוכו הנוצרי-קתולי, מארק הצעיר היה נער מרדני שנקלע לקטטות והיתקלויות בגורמי החוק פעמים רבות בגין אלימות והתבטאויות גזעניות לצד התמכרות לקוקאין כבר בגיל 13. לאחר שתקף מבוגר וייטנאמי ונעצר באשמת ניסיון לרצח, הודה רק בסעיף התקיפה ונשלח לכלא למשך שנתיים, כאשר לבסוף שוחרר לאחר שריצה 45 ימים מגזר הדין.

וולברג מתחרט על מעשיו עד עצם היום הזה ומשקיע את כל כולו בחייו הבוגרים בקריירה ובמשפחתו. כבר למעלה מ-12 שנים הוא בזוגיות עם הדוגמנית לשעבר ריאה דורהם, לה נישא לפני ארבע שנים ולשניים יש ארבעה ילדים קטנים. נוסף למשחק, וולברג גם נחשב לאחד ממפיקי הטלוויזיה העסוקים בתחום, הוא שימש מפיק ראשי בסדרות "הפמליה", "איך להצליח באמריקה", "אימפריית הפשע" ואפילו בגרסה האמריקאית ל"בטיפול". בימים אלו הוא מפיק סרט טלוויזיה בשם "המיסיון" עבור הערוץ, שעלילתו מתרחשת באירופה של שנות ה-60 ובין היתר מצטלם לסרט גם ליאור אשכנזי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפסקתי לשים זין אחרי גיל 40, אני פשוט נשבר ובוכה בכל הזדמנות", מתוך" רווח וכאב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות העבודה המשותפת ב"רווח וכאב", מי שמגלם את שותפו לפשע בעל כורחו בסרט, דוויין "דה רוק" ג'ונסון עתיד לככב בפיילוט שמפיק וולברג אודות ספורטאים לשעבר במיאמי. עם לו"ז עמוס מכל עבר ורצון לשמר את חיי המשפחה שלו, וולברג מספר בראיון כי הוא כבר לא מתייחס לביקורות ופפראצי ומתרכז רק בהיבטים החיובים של חייו ולא מתעכב על להעמיד פני גיבור. "הפסקתי לשים זין אחרי גיל 40, אני פשוט נשבר ובוכה בכל הזדמנות", הוא אומר בהומור, "יש לי שתי ילדות קטנות ורק בסוף השבוע שעבר הלכתי איתן למסיבת תה בגן אירועים לילדים שנקרא "חלומות וסוכריות". אז אפשר לומר שדי השלמתי עם המצב".

-אתה שואב את עיקר הכוח מהמשפחה?

"מה שמניע אותי בחיים הוא הרצון תמיד לשאוף ולהיות אדם טוב יותר עבור אשתי וארבעת ילדיי. יש לי אחריות עצומה בגידול ילדיי והקניית ערכים עבורם כך שיום אחד יהיו אזרחים טובים ובעלי השפעה חיובית על החברה. ידעתי שאני אוכל לשנות את דרכיי רק אם אעבוד ללא הרף, מבלי לעצור לרגע ועם משמעת. התחלתי מאפס ואני מרגיש סיפוק אדיר גם כשאני עובד קשה ולא בהכרח משיג את המטרה המדויקת אליה כיוונתי באותו רגע נתון, כי אני יודע שהתאמצתי כמיטב יכולתי".

-מהם רווח וכאב עבורך?

"כאב זה כשאתה נכלא מאחורי סורג ובריח; הרבה לפני שהחיים בהוליווד החלו. הייתי בן 16, בגובה 1.57 ומשקל 52 ק"ג, כשנעצרתי ועמדתי להיכלא בבית סוהר של מבוגרים. ידעתי שאני אהיה חייב להתאמן ולשמור על עצמי, שלא לדבר על לתפור זה לזה את לחיי האחוריים שלי. אבל לאט לאט התחלתי גם להרגיש טוב יותר עם עצמי, זה הפך לסגנון חיים נכון של לאכול כמו שצריך ולתחזק את הגוף. עברתי כברת דרך תלולה אבל אני אסיר תודה על כמה שאני עושה ועל כך שאני חלק מהתעשייה, כי אני באמת מתרגש ונהנה מכל רגע".

מחכים לסרט של מארק וולברג? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully