וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דין נוריס מ"שובר שורות" ו"בתוך הבועה": "מרגיש נהדר בתלוש השכר"

דין נוריס מוכר לנו בראש ובראשונה בתור האנק שריידר, איש החוק ב"שובר שורות", אבל בתפקידו החדש ב"בתוך הבועה" הוא עובר צד, הופך לאיש הרע – ונהנה מכל רגע. ראיון

בצמרת הרשימה של סופרים שעבודותיהם זכו למאות עיבודים בקולנוע ובטלוויזיה, ניתן בקלות למצוא את שמותיהם של שייקספיר, צ'כוב ודיקנס. שם מודרני בצמרת הרשימה המכובדת הוא זה של סטיבן קינג, שעדיין מייצר רבי מכר כיום, כאלה שזוכים לטיפול הוליוודי ונחשבים לאחד ההימורים היותר בטוחים בתעשייה. לאחר 127 עיבודים לטקסטים פרי עטו, בשבועות האחרונים עלתה לאוויר הסדרה "בתוך הבועה", המבוססת על ספרו המצליח מ-2009, שהוכיחה שוב את כוחו של קינג כשהוכתרה כדרמה החדשה הנצפית ביותר בעונת קיץ של ארה"ב זה 20 שנה.

במרכז העלילה של "בתוך הבועה", עיירה אמריקאית קטנה שמוצאת עצמה מנותקת מהעולם החיצון עת כיפת מגן מסתורית סוגרת עליה ומפרידה בינה לבין כל היקום שסביבה. המציאות החדשה מכתיבה סדר יום חדש לתושבי העיירה, בראשם קבוצה של אנשים המנסים לעשות סדר באנרכיה הלא שגרתית ולהבין מה בעצם קרה. לצד דייל "ברבי" ברברה (מייק ווגל), חייל צבא ארה"ב לשעבר המתבלט כגיבור מסתורי וג'וליה (רייצ'ל לפברה), כתבת חוקרת המוצאת עצמה נמשכת אליו, בולטת גם דמותו של הפוליטיקאי המקומי החלקלק ביג ג'ים, אותו מגלם השחקן דין נוריס.

זהו קיץ יוצא מגדר הרגיל עבור נוריס, אשר במקביל להצלחה של "בתוך הבועה" (שבשבוע שעבר הוכרז כי תשוב לעונה שנייה בקיץ 2014), מקדם גם את פרקי הסיום של "שובר שורות", בה הוא מגלם את האנק שריידר, סוכן בכיר בסוכנות למלחמה בסמים וגיסו של הגיבור, וולטר ווייט (בריאן קרנסטון). העונה החדשה מתחילה כאשר האנק נחשף לפיסת המידע אודות זהותו האמיתית של וולטר, יצרן הקריסטל מת' המסתורי הייזברג, שאחר עקבותיו הוא ניסה להתחקות במהלך חמש עונות הסדרה. במקביל, בנעליו של ביג ג'ים ב"בתוך הבועה", הוא מתגלגל לסחר בסמים.

"יש דמיון בקווי העלילה של שתי הסדרות בכל מה שקשור לשימוש בסמים, אבל ב'בתוך הבועה' לא מדובר בקריסטל מת'", הוא מספר בראיון שמתקיים איתו במלון הילטון בסן דייגו. "האנק לא היה נותן למת' להסתובב חופשי בתוך הבועה, והפעם אני מצידו השני של המתרס. אני חייב לומר שזה הרבה יותר מהנה עבורי. להיות רע זה כיף גדול יותר מאשר להיות טוב. יכול להיות שלמדתי דבר או שניים מוולטר ווייט".

מה בעצם עובר על הדמות של ביג ג'ים?

"הכיפה הופכת במרוצת הפרקים לדמות בפני עצמה והגיבורים צריכים לפענח האם היא פועלת לטובתם או לרעתם. ביג ג'ים ללא ספק מזהה הזדמנות ולא משבר, עבורו כעת מתגלה דרך להפוך לאותם אדם שבסתר הוא תמיד חלם להיות – מעין דיקטטור. לאחר שהסטטוס החדש עולה לו לראש, הוא מסוגל להרבה מאוד דברים מרושעים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הופך למרשע. נוריס כביג ג'ים/מערכת וואלה!, צילום מסך

נערכתם לסיום עונה מותח במידה ותחזרו לעונה שנייה?

"לקראת סוף העונה הצופים זוכים לכמה שאלות שיענו עד הפרק האחרון, אבל עדיין אני מאמין שיישאר טעם של עוד. אני נהנה לצפות בסדרות שאני משתתף בהן כמו אחרון הצופים, אפילו כשהצילומים היו לא מזמן יש אלמנטים שכבר הספקתי לשכוח וכשאני רואה אותן על המסך זה מאוד נחמד".

מהי היצירה המועדפת עלייך של סטיבן קינג?

"הסרט 'חומות של תקווה' הוא אחת היצירות הקולנועיות האהובות עליי בכל הזמנים. סטיבן קינג הוא תומך נלהב של הסדרה וצופה בסצנות הלא ערוכות שאנחנו מצלמים. הוא שולח אימיילים עם פידבקים וזה אדיר".

נוריס בן ה-51 הוא בוגר אוניברסיטת הרווארד, שם למד באותה תקופה בה התחנך במוסד האקדמי הנחשב גם קונאן או'בריאן. מאמצע שנות ה-80 החל לצבור רקורד מרשים של כ-150 סרטים וסדרות טלוויזיה בהם השתתף, כולל "זיכרון גורלי", "נשק קטלני 2" ו"מיס סאנשיין הקטנה" ונודע בטייפקאסט של שוטר או שומר חוק כלשהו. לו ולאשתו ברידג'ט חמישה ילדים, ואחרי שזכה לחשיפה הודות ל"שובר שורות" הרשה לעצמו לחפש תפקיד שונה. "עבורי, מדובר היה בדמות כה שונה ממה שהוצע לי לאחרונה", הוא אומר. "מעבר לתפקיד שלי, נמשכתי לרעיון של הפקה אפית גדולה יוצאת דופן עם רעיון שאפתני".

נוריס ב"שובר שורות":

"לפני שהצטרפתי ל'בתוך הבועה' הייתה לי הצעה אחרת שקסמה לי מאוד, שלמעשה הייתה בכלל קומדיה. זה ז'אנר שאני כבר משתוקק לעשות עוד מימי הקולג' שלי, בהם התנסיתי בטקסטים הומוריסטיים לראשונה. אני מאוד אוהב לצפות בתכנית המערכונים של קי ופיל המשודרת בקומדי סנטרל. אבל אני לא ממהר ואהיה מרוצה אם הסדרה החדשה תרוץ עוד הרבה שנים לפני שאפנה לכיוון קומי".

מה הפך אותה להצלחת לדעתך?

"הרעיון המקורי של ההתמודדות הציביליזציה עם אסון בסדר גודל כזה, אליו אף אחד לא היה מסוגל להיערך קודם, הוא בלב הסדרה וזה דבר שמסקרן את כולנו. אני מוצא בה שילוב של "טווין פיקס" ו"אבודים", כלומר עיירה עם רבדים חבויים שעולים אל פניי השטח בסיטואציה שנוצרת בה למעשה כל התושבים לכודים יחדיו לטוב ולרע".

איך זה מרגיש לככב בשתי סדרות מצליחות במקביל?

"זה מרגיש נהדר בתלוש השכר".

"בתוך הבועה" משודרת בימי חמיש ב-22:00 בערוץ yes Action HD וכן בשירות ה-VOD של yes. העונה האחרונה של "שובר שורות" תעלה לשידור ב-11 באוגוסט בארה"ב ותשודר בערוץ yes Oh החל מה-17 באוגוסט.

מה חשבתם על "בתוך הבועה"? ספרו לנו בפייסבוק

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully