וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 48: תקליט אחד פר לקוח

8.8.2013 / 0:14

הקאסט האלקטרוני של יותם אבני מתמודד עם המדיניות החדשה של חנויות התקליטים שמאפשרת לכל לקוח לקנות עותק אחד מכל תקליט נדיר. אתם, לעומת זאת, יכולים להאזין כמה שבא לכם

להורדת הקאסט
לעמוד הקאסט
ל"פופ לוק", אחיו של "החיים בלופ"
דברו על "החיים בלופ" בפייסבוק שלנו

מוזר, אבל נכון: תקליטי ויניל שבו להיות הפורמט הדומיננטי בתעשיית הדאנס – אם בשל האתגר שבלהמיר אותם לקבצים דיגיטליים המועדים לשיתוף פיראטי, ואם בשל רוחב הצליל העשיר יותר. הוצאות בלעדיות לתקליטים בלבד ובכמות עותקים מוגבלת הן קלף המכירה החזק של הרגע, כזה שגם אמנים מבוססים בוחרים להיעזר בו, בכדי למתג עצמם כאקסקלוסיביים ונחשקים מחדש. שגעת המהדורות המוגבלות הובילה השנה את חנויות התקליטים למדיניות חדשה: "עותק אחד פר לקוח". גם בקנייה מקוונת וגם בקנייה ממשית בביקור בחנות עצמה, ימנע המוכר מהלקוח לרכוש יותר מעותק אחד של תקליט שהודפס בכמות קטנה. כל זאת בשם הניסיון למנוע שוק למסחר יד שניה ומתוך מחשבה שההזדמנות לרכישת תקליט צריכה להיות שוות זכות לכל אדם. משחר נעוריה, תעשיית הדאנס קיימה פרדוקס בין שיתוף חופשי לקנאות תחרותית על פרומואים, וכעת נכתב עוד פרק מרתק בקונפליקט הנצחי המעניק תזכורת מחודשת לכך שתקלוט הוא תחום אמנותי ותחרותי כאחד.

מבין כל ההוצאות הלוהטות של חודש אוגוסט הנוכחי, בולט אלבום אחד במיוחד. זהו תקליט הבכורה של מיקיילו ויטיק, הלא הוא ואקולה. מאז הודיע על איסוף הקלטות לכדי אלבום בכורה, "You've Never Been To Konotop", תחת הכינוי המפורסם ביותר שלו, הוכתר זה כאחד האלבומים המסקרנים והמצופים ביותר בתעשייה. חמישה חודשים לאחר מכן, הוא יצא סוף כל סוף לאור. שילוב השפעותיו הידועות מקראוטרוק גרמני, סטיב רייך והטכנו הדטרויטי מגיעים לשיאם ביצירה המגובשת ביותר שהעניק לנו עד כה – ומדובר בלא פחות מיצירת מופת. לחנים המבוססים על מנגינות עממיות, דפוסי קצב מורכבים ונסתרים, הקלטות שטח, ואפקטים אורגניים מגודלים, קבורים כולם תחת דונם של אפלוליות קוסמית. ישנם לא מעט מפיקי דאנס נחשבים נוספים מרוסיה, אוקראינה והסביבה, אך אף אחד מהם מעולם לא הצליח לברוא אסתטיקה והרמוניה ייחודיות כל כך, הקושרות קשר מרתק כל כך בין השפעות שונות כמו אלו. עשו לעצמכם טובה, והשיגו עותק מהאלבום של ואקולה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

Geurt Kersjes, המוכר יותר בתור Pitto, הוא עוף מוזר, יוצר הולנדי צעיר וחסר כל אפיון מוזיקלי מוגדר. בשנים האחרונות הוא היה אחראי על "Sexvibe", להיט דיסקו האוס מסחרי במשקל בינוני, לצד תקליט דיפ האוס מעורער בשם "Richklap" שזכה לתמיכה אוהדת בחוגי האנדרגראונד המלומדים. לפני שנתיים הוא הוציא בכלל אלבום ניו-דיסקו בינוני, ועכשיו, במקרה, עושה רושם שהוא עומד להביא להיט גדול. תאגיד ההאוס דפקטד החתים את "You", סינגל המהווה איום גרעיני על הקיץ הנוכחי באיביזה: מהלך אקורדים מופשט ופזמון קליט, והכל בעיבוד טרנדי המשתלב בקלות בנרתיק של כמעט כל תקליטן. מדובר ללא ספק באחד מהלהיטים המובטחים של הקיץ, כזה שגם אנחנו שבויים בקסמו. עוד הימור בטוח ללהיט מובטח לקיץ 2013, הוא עיבוד קאלטי נוסף של מורגן גייסט. גרסת הרימיקס שהעניק ל"Feel Real" של Movement בנויה מכל חומרי הגלם המבטיחים בול פגיעה נוסף. מדובר ללא ספק באחת הרצועות שעתידות להיטחן עד זוב דם הקיץ.

מדהים לגלות שזה כבר כמעט עשור מאז דיקסון, הנריק שוורץ ואמה הפציעו לחיינו עם חברת התקליטים המשפיעה והמרעישה שלהם. Ten Walls הוא שם במה סודי למחצית הצמד Tals Of Us. "Gotham", טראק הנושא מתוך ה-EP שלו, הופץ האמנם בעותקים בודדים במהלך חודש מאי, אבל כעת זוכה לתפוצה רחבה יותר. ולא במקרה. מדובר בטראק המנוגן ביותר במהלך פסטיבל ה-Movement של דטרויט ופסטיבל הסונאר שהתקיים זמן לא רב לאחר מכן. גותהאם הוא המנון טכנו מלודי כמו שהרבה זמן לא ידענו, מסוג הלחנים הסמי-מלנכוליים הפורטים על נימי נוסטלגיה והבטחה לעתיד טוב יותר. לא חשוב אם אתם בעניין של האוס, טכנו, פרוגרסיב או טראנס: מדובר בלהיט שבאורח פלא מדבר לכולם, והוא ללא ספק אחד מרגעי הקסם הגדולים של הקיץ אם לא של כל השנה. בקרוב מובטחת חבילת רימיקסים. קשה להאמין שאפשר לעשות חסד גדול יותר למקור, אבל אין ספק שמסקרן עד מאוד לשמוע את התוצאה. זהירות – קאלט.

אחרון חביב לסיומו של הקאסט, תקליט משגע מאת סמואל שפארד, המוכר יותר בתור Floating Points. זה כבר חודש שהוא צועד בראש מצעד המכירות של ג'ונו, What People Play ואפילו מחלקת הדאנס של אמאזון. הדבר המטריד באמת בעובדה הזאת, היא כי אין מדובר במוזיקת ריקודים, אלא בסימפוניית דאון-טמפו אלקטרו-אקוסטית שהלחין והקליט העולל הגאון באולפני אבי רוד הידועים לשמצה. כמעט 20 דקות של יצירה הנעה בין השפעות טריפ הופ, מוזיקה קלאסית, ג'אז ואלקטרוניקה ניסיונית, יצירה סינימטית, שובת לב, שכמו כל דבר טוב בתעשיית המוזיקה שלנו כרגע, מוגבלת לרכישה בעותק אחד בלבד. קנו בתבונה ולהתראות ברחבה.

הפלייליסט המלא:

Movement - Feel Real (Morgan Geist Remix)
Pitto - You
Francis Inferno Orchestra - Amber Express
Vakula - New Romantics
Wallflower - Say You Won't Ever (Larry Heard Club Mix)
Agoria, Scalde - For One Hour (Kosme Remix)
Vakula - Mama Said Go Slow
Ten Walls - Gotham
Floating Points - Wires

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully