וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם אבישי כהן

11.8.2013 / 0:26

החצוצרן אבישי כהן, שיופיע בפסטיבל ג'אז בים האדום, בוחר את התחנות המוזיקליות החשובות בחייו – ממיילס דיוויד, דרך ג'ון קולטריין ובילי הולידיי ועד בוב מארלי

מיילס דיוויס – Workin' with The Miles Davis Quintet

בשביל לסיים חוזה הקלטות שהיה לו עם הלייבל פרסטיג', הקליט מיילס דיוויס ארבעה אלבומים בשנה אחת, שנת 1956. התוצאה הייתה אלבומי מופת עם אחת מחמישיות הג'אז הטובות בכל הזמנים, שמציגות חטיבת קצב מדהימה ואת הסקסופוניסט ג'ון קולטריין בתחילת דרכו. בחרתי בתקליטהזה בגלל הבלדות "It Never Entered My Mind" ו" "In Your Own Sweet Wayשהייתי מקשיב להן ללא הפסק בעודי ילד.

ג'ון קולטריין – Crescent

התלבטתי רבות בין התקליט הזה לבין "Love Supreme". בסופו של דבר בחרתי בקרסנט בגלל הקומפוזיציות. ג'ון קולטריין הוא מוזיקאי מופת והשראה מתמשכת לאופן בו צריך לחיות חיים מוזיקליים בעלי משמעות: החיפוש, הנגינה הבלתי מתפשרת, האמת הצרופה שנשמעת בכל צליל וצליל. רבות אני חושב עליו בזמן שאני מנגן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בילי הולידיי – Best of Billie Holiday

לא משנה איזה תקליט של בילי הולידיי אשים, ולא משנה באיזה מצב רוח אני, אם בוקר או לילה, תמיד ההאזנה תזכיר לי למה אני בכלל מנגן, ולאן אני שואף. השאיפה להישאר נאמן לאמת, לטוהר, להימנע מכל הדברים החיצוניים – בקול של בילי הולידיי אני שומע את החיים עצמם.

בוב מארלי – Exodus

תמיד מצחיק אותי שהאסימון לגבי בוב מארלי נפל לי בגיל כל כך מאוחר, כשהייתי כבר בניו יורק. בתור ילד הייתי מקשיב בעיקר לג'אז, מעבר למה ששמענו בבית ברדיו, כך שכששמעתי את בוב מארלי בהתחלה זה היה כל כך פופולרי שאיכשהו התעלמתי ממנו. כשפתאום הבנתי את הגאונות, את הכוח במילים שלו, את העובדה שהוא באמת משורר, את הדבר הזה שבזכותו מארלי נערץ בכל מקום על פני כדור הארץ, לא יכולתי להפסיק להקשיב לו. בשנת 2000 הקשבתי רק לקולטריין ומארלי לחילופין. שום דבר אחר פשוט לא השתווה לזה.

Oumou Sangare - Ko Sira

בשנת 2005 נכנסתי לתקופה ארוכה בה הקשבתי רבות למוזיקה ממערב אפריקה. התוצאה היתה שני האלבומים שלי, "Flood" ו"After the Big Rain" שהוקלטו ב-2006. התקליט הזה ספציפית התנגן בהונדה CRX הישנה שלי בעודי נוסע ברחובות ניו יורק; הייתי נאלץ לעצור את האוטו, לצאת ולרקוד – המוזיקה מתנגנת בקולי קולות בעוד חלק מהאנשים מסתכלים עלי בתימהון וחלק מבקש ממני פרטים על האלבום ואומרים שהם רצים לקנות אותו.

אבישי כהן יופיע עם הבסיסט עומר אביטל והמתופף ג'ף באלארד בפסטיבל ג'אז בים האדום, שיתקיים ב-18-21 באוגוסט בנמל אילת, עם מופע הנושא את שם אלבומו השישי, "Triveni II".

מה חשבתם על הבחירות? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • אבישי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully