וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "אליסיום" מוביל, ג'ניפר אניסטון מתפשטת

11.8.2013 / 13:00

הסרט החדש עם מאט דיימון וג'ודי פוסטר אמנם כבש את ראש הטבלה, אך עשה זאת עם סכום מאכזב של כ-30 מיליון דולר. מופע הסטריפטיז החדש של ג'ניפר אניסטון מיד אחריו

יח"צ - חד פעמי

הקיץ אמנם מתקרב לסיומו, אבל המכונה ההוליוודית ממשיכה לעבוד בשיא המרץ: ארבעה סרטים שונים מאוד זה מזה יצאו בו זמנית לאקרנים בארצות הברית, והתמקמו בכל ארבעת המקומות הראשונים בטבלה. ובכל זאת, שבירת קופות של ממש לא היתה כאן.

במקום הראשון נמצא "אליסיום", סרט המדע הבידיוני החדש של ניל בלומקאמפ. לפני ארבע שנים, בלומקאמפ הוציא את "מחוז 9", שהיה הצלחה מכל בחינה אפשרית: למרות תקציב קטן ובלי שום כוכבים מוכרים, הסרט פתח עם 37 מיליון דולר, הכניס בסופו של דבר יותר מ-200 מיליון דולר ברחבי העולם, וגם זכה לביקורות נלהבות ומועמדות לאוסקר. "אליסיום" החדש מגיע עם תג מחיר גבוה הרבה יותר, עם מאט דיימון וג'ודי פוסטר, ובכל זאת מצליח פחות – גם בביקורות וגם בקופות. הכנסות הסרט בסוף השבוע צפויות להסתכם בכ-30 מיליון דולר – לא רע, ומספיק בשביל המקום הראשון, אבל מאכזב מעט ביחס לסרט הקודם.

אל המקום השני הגיעה הקומדיה "אנחנו המילרים". החודשים האחרונים היו דלים למדי בקומדיות למבוגרים, ו"המילרים" ענה גם על הצורך בבדיחות גסות וגם על הצורך במופעי סטריפטיז של ג'ניפר אניסטון (שהיה קיים, מתברר). "אנחנו המילרים" הכניס כ-25 מיליון דולר.

במקום השלישי נמצא "מטוסים" של דיסני, עם כ-22 מיליון דולר, אלא שבמקרה הזה הסכום שהכניס הסרט שולי לגמרי. "מטוסים" הוא מעין ספין-אוף של "מכוניות", שלא הופק על ידי פיקסאר אלא על ידי דיסני. הסרט יועד במקור להפצה ישר ל-DVD, אבל בסופו של דבר לא רק הגיע לקולנוע, אלא גם צץ בליווי הכרזה על סרט המשך המתוכנן לשנה הבאה. "מכוניות" היא בעיקר אימפריית מרצ'נדייז: הצעצועים והמוצרים הנלווים עם הדמויות מתוך הסרט מכניסים לדיסני מיליארדים בכל שנה, ומאפילים לחלוטין על הכנסות הסרטים בסדרה. "מטוסים" יאפשר לחברה להרחיב עוד יותר את קו המוצרים שלה, ובכך הוא שווה מאות מיליוני דולרים בלי שום קשר למספר הכרטיסים שהוא מוכר בקופות הקולנוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדרך להפוך לאימפריה. מתוך "מטוסים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל המקום הרביעי בלבד, עם כ-15 מיליון דולר, הגיע "פרסי ג'קסון וים המפלצות", השני בסדרת סרטי פרסי ג'קסון. העובדה שהסרט כשל מסחרית היא לא הפתעה; ההפתעה היא עצם קיומו. סרט "פרסי ג'קסון" הראשון (המבוסס על סדרת הספרים הפופולרית של ריק ריירדן) ניסה להיות הארי פוטר חדש, ונכשל: הסרט אמנם פתח עם 31 מיליון דולר, אבל נחשב לסרט גרוע מאוד ולא הותיר את הקהל צמא לעוד. סרט ההמשך הוא סרט שאיש לא דרש, וקבלת הפנים שלו בהתאם. אולי בסרט השלישי הציבור פתאום יבין את הקטע ויהפוך אותו ללהיט – אבל אל תבנו על זה.

"אליסיום": סרט קיץ מהנה אך טיפשי
מה חשבתם על "אליסיום"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully