וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל חיפה 2013: עמוס גיתאי, ארי פולמן, "בית לחם" ועוד

11.8.2013 / 15:58

לצד "כנס העתידנים" של פולמן, שכבר הוכרז כי יפתח את פסטיבל הקולנוע הוותיק, יוקרנו גם סרטים חדשים של גיתאי, יובל אדלר, אדם סנדרסון, יוסף פיצ'חדזה, אורי ברבש ועוד

יח"צ - חד פעמי

75 סרטים ישראלים חדשים ישתתפו בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-29 בחיפה שיתקיים בחול המועד סוכות בתאריכים 19-28 בספטמבר. במהלך הפסטיבל יוקרנו במסגרותיו השונות יצירות נבחרות של קולנוע הישראלי, מתוכן 12 סרטים עלילתיים, 14 סרטים תיעודיים, 28 סרטים קצרים, 20 סרטי אנימציה ודרמה אחת.

בתחרות הקולנוע הישראלי העלילתי ייקחו חלק הסרטים "אחרי הים" של יוסי אבירם (שיוקרן גם בפסטיבל סן סבסטיאן 2013), "אנה ערבייה" של הבמאי עמוס גיתאי שכתב את התסריט לסרט יחד עם מארי ג'וזה סנסלם (שיוקרן בפסטיבל ונציה הקרוב), "אנשים כתומים" של חנה אזולאי הספרי, "בית לחם" המדובר של יובל אדלר (שיוקרן אף הוא בפסטיבל ונציה הקרוב), "הבן של אלוהים" של גיא נתיב וארז תדמור לפי תסריט של נתיב, תדמור ושרון מימון, "כידון" של עמנואל נקש ובכיכובה של בר רפאלי, ששון גבאי, מנשה נוי ועוד, "לוויה בצהריים" של אדם סנדרסון (שיוקרן אף הוא בפסטיבל סן סבסטיאן 2013), "מעל הגבעה" של רפאל נדג'ארי (שהוקרן בפסטיבל קאן) ו"סוכריות" של יוסף פיצ'חדזה, שכתב עבורו את התסריט ביחד עם דב שטויר.

בתחרות הקולנוע התיעודי ישתתפו הסרטים "בר מצווה ניגרית" של יותם קמינסקי ומור כרמל, "גינת עדן" של יהודית כהנא לפי תסריט של אבי בוחבוט, "היה שלום פטר שווארץ" של יעל ראובני, "לא החיים שלך" של טל שפי, "משמרת לילה" של איתמר חן, "סיפור המתחיל בתמונה" של מולי לנדסמן, "פנטסטאיש" של עפרה שראל קורן, "צל בבגדד" של דוקי דרור, "הקליק האחרון" של דני דותן ודליה מבורך, "שם קוד רפיח" של גדי אייזן, "תפילת האדם" של אורי ברבש ו"תקוות גדולות" של דוד דרעי. מחוץ לתחרות יוקרן הסרט "ילד מזוודה" של לימור פנחסוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "כנס העתידנים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני מספר שבועות כבר נודע כי "כנס העתידנים", סרטו של הבמאי הישראלי ארי פולמן (ואלס עם באשיר"), נבחר להיות סרט הפתיחה של הפסטיבל. הסרט הוקרן בפסטיבל קאן מוקדם יותר השנה ומככבים בו בין היתר רובין רייט, הארווי קייטל, ג'ון האם, פול ג'יאמטי ודני יוסטון.

במסגרת סרטי "זהות יהודית" בקולנוע עלילתי יוקרנו הסרטים "המסע של האנה", "פרז הצעיר", ו"השדכנית", ובקולנוע התיעודי יוקרן הסרט "השדכנית". במסגרת הדרמות יוקרן הסרט "הפסקת אש" של עמיקם קובנר, בו משחקים בין היתר אושרי כהן ורותם זיסמן-כהן.

במסגרת התחרות לסרטים קצרים וסרטי אנימציה יוקרנו 48 סרטי סטודנטים וסרטים עצמאיים קצרים ובנוסף יתקיים בתוך הפסטיבל גם "פסטיבל קולנוע צעיר"- תחרות ארצית לסרטי תלמידים בוגרי מגמות התקשורת והקולנוע במשרד החינוך. בתחרות ישתתפו 15 סרטים.

מה דעתכם על הסרטים בתחרות? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully