וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי אופיר 2013: הוכרזו המועמדים, "בית לחם" מוביל

13.8.2013 / 11:43

סרטו של יובל אדלר זכה ל-12 מועמדויות בפרסי אופיר, לצד "מי מפחד מהזאב הרע" של אהרון קשלס ונבות פפושדו, המועמד ל-11 פרסים. הגשש החיוור יקבלו פרס על מפעל חיים

הוכרזו המועמדים לפרסי אופיר 2013: האקדמיה הישראלית לקולנוע הכריזה הבוקר (שלישי) במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה ביפו על שמות העולים לגמר התחרות המרכזית של הקולנוע הישראלי. במסגרת מסיבת העיתונאים הכריזו יו"ר ועדת הפרס גידי אורשר, מנכ"ל האקדמיה אילנה שרון ונציגי ועדת הפרס על המועמדים בקטגוריות השונות. בראש רשימת המועמדים ניצב "בית לחם", סרטו של יובל אדלר, עם 12 מועמדויות בסך הכל, כשמיד אחריו "מי מפחד מהזאב הרע" המדובר של אהרון קשלס ונבות פפושדו. "שש פעמים" ו"מקום בגן עדן" מועמדים ב-10 קטגוריות כל אחד.

עוד בנושא: פרסי אופיר לא שמים על הקהל הישראלי. דעה

לפרס הסרט הטוב ביותר מועמדים השנה הסרטים "בית לחם", "הבן של אלוהים", "לצוד פילים", "סוכריות" ו"שש פעמים", ולצידם "אני ביאליק" ו"פנתר לבן", שני סרטים שהגיעו אל התחרות באמצעות מסלול הפרינג' המיוחד של האקדמיה; לפרס הבמאי הטוב ביותר מועמדים אדלר עבור "בית לחם", תום שובל עבור "הנוער", קשלס פפושדו עבור "מי מפחד מהזאב הרע", יוסף פיצ'חדזה עבור "סוכריות" ויונתן גורפינקל עבור "שש פעמים"; ואילו בקטגוריית התסריט הטוב ביותר מועמדים אדלר ועלי ואקד עבור "בית לחם", קשלס ופפושדו עבור "מי מפחד מהזאב הרע", רשף לוי עבור "לצוד פילים", יוסי מדמוני עבור "מקום בגן עדן" ורונה סגל עבור "שש פעמים".

בקטגוריית השחקן הראשי הטוב ביותר מועמדים שאדי מרעי ("בית לחם"), מכרם חורי ("הבן של אלוהים"), ששון גבאי ("לצוד פילים"), אלון אבוטבול ("מקום בגן עדן") וצחי גראד ("מי מפחד מהזאב הרע"). בקטגוריה הנשית המקבילה מועמדות טלי שרון ("ההיא שחוזרת הביתה"), רותם זיסמן-כהן ("מקום בגן עדן"), יובל שרף ("פלאות") סיון לוי הצעירה ("שש פעמים" וריימונד אמסלם המועמדת פעמיים עבור שני תפקידים שונים, בסרטים "כידון" ו"פלסטלינה".

משת"פים - ששון גבאי ורשף לוי. בן קלמר
ששון גבאי/בן קלמר

לפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר מועמדות ליאורה ריבלין ("ההיא שחוזרת הביתה"), שירילי דשא ("הנוער"), אהובה קרן ("מפריח היונים"), קרן ברגר ("מקום בגן עדן"), חנה לסלאו ("פלסטלינה") ורותם זיסמן-כהן ("לצוד פילים") – היחידה שמועמדת בשתי קטגוריות המשחק במקביל. בקטגוריה הגברית המקבילה מועמדים צחי הלוי ("בית לחם"), זהר שטראוס ("הבן של אלוהים"), דבל'ה גליקמן ("מי מפחד מהזאב הרע") וחברו לקאסט של "זהו זה", מוני מושונוב, שמועמד פעמיים על תפקידים שונים ב"לצוד פילים" ו"סוכריות".

בקטגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר מועמדים הסרטים "גן עדן" של רן טל, "אילוף הגוררת" של ריקי שלח, "זמן פוניבז'" של יהונתן אינדורסקי, "לשכה 06" של יואב הלוי וכן "חמש מצלמות שבורות" של גיא דוידי ו"שומרי הסף" של דרור מורה, שכבר היו מועמדים השנה לפרס האוסקר האמריקאי. כמו כן הוכרזה בתחרות קטגוריה חדשה - פרס לסרט הקצר הטוב ביותר.

בנוסף נחשף כי במסגרת הטקס השנה, תזכה שלישיית הגשש החיוור בפרס מפעל חיים על תרומתם המתמשכת לקולנוע הישראלי. שלישיית הגשש החיוור כיכבה בין היתר בסרטים "גבעת חלפון אינה עונה", "שלאגר", "הקרב על הוועד" ועוד. את הפרס יקבלו שייקה לוי וגברי בנאי, שאף נכחו במסיבת העיתונאים, ויזכו לכבוד גם בשמו של חברם המנוח ישראל (פולי) פוליאקוב. בתשובה לשאלה על השפעת הסרט "גבעת חלפון אינה עונה" על חייהם, השיב לוי כי "אני הייתי מציע לכל השחקנים הצעירים להשתדל לא להשתתף בסרט כזה מצליח כמו גבעת חלפון כי אחרי זה לא מקבלים עוד תפקידים בחיים. אומרים לך זהו, הצלחת מספיק". בנאי הוסיף: "עצוב לי שפולי לא איתנו. הפרס הזה נקרא פרס אופיר ושייקה אופיר היה הבמאי שלנו בשתי התכניות הראשונות. הוא אחת הסיבות להצלחה שלנו, הוא הלביש אותנו בחליפות כשרק באנו מהתרנגולים והיה פדנט ושחקן יוצא מן הכלל. אני שמח להיות שותף לפרס הזה שנקרא על שמו".

"ודאי שזה עצוב שפולי לא יכול להיות כאן איתנו ולקבל את הפרס", אמר לוי לוואלה! תרבות. כשנשאל איך היה מגיב פוליאקוב אילו שמע על הזכייה בפרס ואם הדבר היה מצחיק אותו, אמר "פולי תמיד צחק. כל החיים שלנו ביחד זה צחוק, על הבמה ומחוץ אליה. כשקיבלנו את ההודעה מיד התקשרנו לזוגתו להודיע. הוא איתנו ויקבל את הפרס איתנו, אל תדאגו".

טקס פרסי אופיר יתקיים בחודש ספטמבר ובמסגרתו יוכרזו הזוכים בקטגוריות השונות. הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר יתמודד על מקום בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר בטקס האוסקר האמריקאי.

מה דעתכם על המועמדים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully