וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריה חדשה: ליידי גאגא וקייטי פרי מעתיקניות?

14.8.2013 / 12:35

שתי הזמרות הפופולריות שחררו השבוע סינגלים חדשים - קייטי פרי את "Roar" וליידי גאגא את "Applause", וכעת עולות ברשת האשמות לפיהן מדובר בהעתקות בוטות

הרעש סביב הסינגלים החדשים של ליידי גאגא וקייטי פרי מתגבר: שתי הזמרות שיחררו בתחילת השבוע סינגלים חדשים, מוקדם מהמועד המתכונן, זאת לאחר שבסוף השבוע האחרון חלקים מהם דלפו לרשת. השתיים התבטאו כנגד המדליפים, הודו למעריצים על התמיכה, והחלו בקידום רשת אינטנסיבי של השירים החדשים – פרי עם "Roar" וליידי גאגא עם "Applause", שניהם מקדמים אלבומים שצפויים לצאת בהמשך השנה.

עם זאת, הבאזז התקשורתי המשיך, הפעם, לכיוונים פחות חיוביים – בעוד שעלו חשדות שההדלפות והשחרור המוקדם הינם חלק ממערך יחסי הציבור לקידום הסינגלים, כעת מתחילות לצוץ באתרי בידור ומוזיקה האשמות חמורות יותר כלפי כל אחת מהזמרות, לפיהן השירים החדשים הינם לא יותר מהעתקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעתיקות או סתם לוקחות השראה? ליידי גאגא וקייטי פרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשר ל"Roar" של פרי, קשה להתחמק מהדמיון לשיר "Brave" של הזמרת שרה ברליס שיצא לפני כארבעה חודשים. הבלוגר ג'ורג' מוט חיבר את שני השירים לרצועה אחת, ולא ניתן להתעלם מהדמיון ביניהם:

פרי או גורמים מטעמה לא הגיבו בשלב זה לטענות על ההעתקה, אבל לכשתגיב, אם תגיב, יהיה קשה לה לטעון שהדמיון מקרי, שכן ב-15 במאי צייצה בחשבון הטוויטר שלה, לו יש עשרות מיליוני עוקבים: "אני אוהבת אותך, שרה ברליס", וצירפה לינק ל"Brave", שבשיאו הסתפק במקום ה-61 במצעד של בילבורד, בעוד ש"Roar" של פרי, שעות ספורות לאחר יציאתו, כבר דורג בראש מצעד המכירות של אייטונז במספר מדינות. פרי שמחה על כך בפומבי ואף כתבה: "כמה מדינות יש בכלל?". כשברקע הטענות על כך ששירה נחטף על ידי זמרת פופולרית ממנה, ברליס צייצה בהתחמקות דיפלומטית: "רק אהבה, כולם. רק אהבה".

ובינתיים, בגזרה של ליידי גאגא, שכבר ספגה אינספור ביקורות על כך שהיא מעתיקה-מושפעת ממדונה, אמנם אין האשמות גורפות בפלגיאט כמו במקרה של פרי, אך הדמיון בין "Applause" ל"Girl Gone Wild" של מדונה שיצא ב-2012, גם הוא בלתי נמנע ומוכח בחיבור בין שני השירים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully