וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שחקן תוניסאי תוקף את שר התרבות

ניר יהב

18.8.2013 / 10:49

נסר א-דין סוהיילי, שחקן ובמאי תוניסאי, תקף והחל להכות את שר התרבות מהדי מברוק במהלך נאום בסוף השבוע, ככל הנראה כמחאה על מדיניותו. צפו באירוע התקיפה

האנרכיה בתוניסיה עולה שלב: שחקן ובמאי תוניסאי הכה בסוף השבוע את שר התרבות מהדי מברוק, אירוע שעורר סערה עצומה במדינה. כלי תקשורת מקומיים ציטטו את השר באמרו כי השחקן והבמאי, נסר א-דין סוהיילי, תקף אותו במהלך נאום שנשא באירוע לזכרו של שחקן תיאטרון תוניסאי במרכז תרבות בבירה תוניס. סוהיילי לא הסביר מה עומד מאחורי המעשה האלים אך לפי כל ההערכות מדובר בצעד מחאה נגד השר ומדיניותו.

לפי הדיווחים במדינה, סוהיילי הכה בראשו של השר מברוק ולאחר מכן השליך על ראשו ביצה. השר הועבר לבית החולים בבירה תוניס. למרות האנרכיה השוררת במדינה מאז המהפכה שהובילה ב-2011 להפלת שלטונו של הנשיא זין אל-עאבדין בן עלי, זו הפעם הראשונה שבה שר מותקף על ידי אזרח. השר מהדי מברוק אינו משתייך למפלגה פוליטית כלשהי. הוא אחד מבין קומץ של שרים עצמאיים שמונו לממשלה שהקימה המפלגה האסלאמיסטית 'נהדה' לאחר הבחירות באוקטובר 2011.

תקיפת השר עוררה כאמור סערה. לשכת ראש ממשלת תוניסיה פרסמה הודעה שבה גינתה בחריפות את הכאת השר: "המתקפות הללו, שמטרתן לפגוע במרכיבי המדינה האזרחית, לא יצליחו להניא אותנו מלבצע את משימותינו תוך גילוי אחריות ומחויבות. אנו דוחים לחלוטין את כל הפרובוקציות שנועדו לערער את יסודות המדינה, סמליה ולאיים על חיי הציבור. מעשים כאלו הינם תוצאה טבעית של מסע ההסתה נגד המדינה ומוסדותיה".

לפני כחודש הקים השחקן התוקף, סוהיילי, תנועת צעירים שכללה אינטלקטואלים, הוגי דעות, ואפילו אמני ראפ ורקדני ברייקדאנס. הוא אמר אז כי מטרתה של הקבוצה היא להגן על האמנים שמשתייכים לתנועה מבלי להזדקק לאנשי ביטחון. בין השאר הוא הודיע כי תנועתו תפעל להדחת שר התרבות לאחר ש"דחק את המשכילים לשוליים", וכן תכריז על הקמת משרד תרבות חדש "משום שהנוכחי אינו לגיטימי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא לגיטימי? מהדי מברוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנתיים האחרונות, מאז התגברות האנרכיה בתוניסיה, נתונים אמנים ועיתונאים תוניסאים למתקפות חוזרות ונשנות מצד אסלאמיים קיצוניים שמוחים על יצירותיהם. השר מברוק גינה פעמים רבות את המתקפות הללו, הבטיח להילחם בהן, והבהיר כי הוא תומך בחופש הביטוי למרות הביקורת המוטחת בו על כך. לפני כשנה וחצי אף אמר: "לחילונים יש חשש אמיתי מפני ההקצנה הדתית. אנו מבינים זאת לחלוטין, אולם חלק מהחששות קצת מוגזמים".

לפני כשנה אמר השר כי אמנים תוניסאים רבים אינם ראויים לעמוד על הבמה של פסטיבל קרתגו הבינלאומי – התבטאות שעוררה זעם רב מצד זמרים ושחקנים תוניסאים רבים.

Nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully