וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקי וייס קורא לרוג'ר ווטרס: בוא לישראל

21.8.2013 / 16:12

במכתב פתוח שפרסמו וייס ואורן ארנן בפייסבוק הם קוראים למוזיקאי המצליח, המשתף פעולה עם תנועת החרם על ישראל, לבוא ולנגן בישראל במופע הקורא לשלום אזורי

המאבק בנושא חרם תרבותי על ישראל עולה מדרגה: לאחר שהבוקר (רביעי) פרסם רוג'ר ווטרס, איש פינק פלויד ומהאמנים הבולטים הקוראים להחרמת ישראל, מכתב גלוי נוסף הקורא למוזיקאים ואמנים שלא להגיע לארץ, מפרסמים מפיק ההופעות שוקי וייס, ביחד עם אורן ארנן, מכתב תגובה בפייסבוק הקורא לווטרס לחזור בו מקריאותיו ולהגיע לישראל, להופעה שהינה מפגן תמיכה בתהליך השלום.

"הפוליטיקה המקומית מעולם לא היתה מסובכת יותר, אך בשבועות האחרונים לפחות נראה כי לראשונה מזה שנים הצדדים השונים הולכים לחזור ולשוחח, אף ששני הצדדים ראו זמנים קשים עם מנהיגות מפוקפקת ומדיניות חוץ בעייתית".

בהמשך מדגישים וייס וארנן את ההבדל בין מדיניות הממשלה והמעריצים שבפניהם האמן מופיע. "הופעה בישראל אינה החלטה פוליטית או עניין מצפוני", הם כותבים. "זו החלטה הנוגעת לקשר עם המעריצים, ולבחירה לעורר בהם השראה להיות טובים – כפי שמוזיקה עושה לעיתים קרובות כל כך". הם מוסיפים כי חשוב שאמנים יגיעו לראות במו עיניהם את הנעשה בישראל ובשטחים ולקבל בהתאם לכך החלטה מושכלת בנושא מצבה.

"בנימה אישית יותר, רוג'ר היקר", נכתב בהמשך, "אין אמן מתאים יותר ממך על מנת להשפיע באופן ישיר על הנעשה בארץ ... צללת לעומקי הסכסוך, ואתה מכיר את פרטיו טוב בהרבה מעמיתיך – אלה מהם אתה דורש כעת לנקוט עמדה בעוד הם (רובם ככולם) נעדרים כלים על מנת לעשות זאת. חשוב מכך, אתה מופיע ברחבי העולם עם מופע שעוסק בפחד, וריסוק החומות שמעוררות את הפחד".

שוקי וייס. נמרוד סונדרס
"לא החלטה פוליטית". שוקי וייס/נמרוד סונדרס

וייס וארנן מוסיפים ואומרים כי אם ווטרס יארגן מופע פוליטי הקורא להסכם שלום, ויופיע במסגרת זו בפני 100,000 ישראלים, הוא יכול להשפיע על דעת הקהל העולמית. "רוג'ר, אנחנו מודעים ומלאי כבוד לעמידתך לצד תנועת החרם הבינלאומית, ויודעים שכל אמצעי לא אלים הוא מוצדק במלחמה נגד אי-צדק. השיחות בין ישראל והפלסטינים מתחדשות כעת בזהירות, ואם תיכשלנה גם אתה וגם אנחנו נצטער על כך שלא עשינו מספיק כדי לתרום לשינוי".

ווטרס קשור בתנועת החרם התרבותי על ישראל מזה זמן מה, ובמכתב שפרסם טען בפני חבריו המוזיקאים כי חרם על ישראל הוא "חובתנו ואחריותנו המוסרית". בחודש מאי האחרון קרא ווטרס באופן פומבי לביטול הופעתה של אלישיה קיז בישראל – הופעה בהפקת משרדו של וייס. יש לציין כי קיז לא שעתה להפצרותיו של ווטרס והגיעה לישראל.

גם בר רפאלי נגד רוג'ר ווטרס
מה דעתכם על המכתב? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully