וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: שקט תעשייתי בצמרת

25.8.2013 / 11:30

סוף הקיץ הוא תקופה חלשה קופתית, ושני הסרטים שניצבו בראש הטבלה בשבוע שעבר שומרים על מקומם – אבל דווקא הקומדיה שהגיעה למקום השלישי קוצרת שבחים היסטריים מהמבקרים

הקצה של הקיץ, רגע לפני שכולם חוזרים ללימודים, הוא בדרך כלל תקופה חלשה בבתי הקולנוע בארצות הברית – הן מבחינה קופתית והן מבחינה איכותית. השנה אינה יוצאת דופן מבחינת הקופות – השבוע היה חלש למדי ואף אחד מהסרטים החדשים שיצאו לקולנוע לא הביא מספרים מרשימים – אבל במפתיע, מבחינה ביקורתית הוא דווקא לא היה רע בכלל, כשכמה מהסרטים החדשים האלה נחשבים ראויים עד מצוינים.

למרות שלושה סרטים חדשים בהפצה רחבה, שני המקומות הראשונים בטבלת שוברי הקופות נשארו ללא שינוי מהשבוע שעבר: הדרמה ההיסטורית "הבאטלר" של לי דניאלס, עם פורסט וויטאקר ושלל כוכבים, נשארה במקום הראשון, הפעם עם כ-15 מיליון דולר. "אנחנו המילרים" תקע יתד במקום השני ומתעקש לא לזוז משם, זה השבוע השלישי ברציפות, והסכומים הבינוניים שהוא גורף משם מצטברים לאיטם לערימה כזאת שבה כבר אפשר לכנות את הקומדיה הזאת להיט. בסוף השבוע האחרון הסרט הכניס 13 מיליון דולר, ובהכנסות כוללות הוא הגיע ל-91 מיליון. בכלל לא רע, בשביל סרט שכף רגלו מעולם לא דרכה במקום הראשון בטבלה.

אל המקום השלישי בלבד נכנס "סוף העולם", הקומדיה של השלישיה סיימון פג, ניק פרוסט ואדגר רייט, הסוגרת את סרטי "טרילוגית הקורנטו" הכוללת גם את "Shaun of the Dead" ("מת על המתים") ו"Hot Fuzz" ("שוטרים לוהטים"). הסרטים המבריקים אחד-אחד האלה סוחטים תמיד קריאות הלל מהמבקרים, אבל הם בריטיים מאוד, והקהל באמריקה – מלבד קהילה קטנה יחסית של גיקים נלהבים – לא מתחבר אליהם. מכאן ההכנסות הצנועות (כ-10 מיליון דולר השבוע). לגמרי לא מדובר בכישלון כלכלי: החבורה הבריטית הזאת לא בונה על אמריקה, וההכנסות של הסרט בכל העולם כבר הצדיקו את הפקתו הזולה יחסית. בארץ שני חלקי הטרילוגיה הקודמים לא הוקרנו, וכפי הנראה, גם הסרט השלישי ימשיך במסורת – אם כי לצופים בארץ תהיה הזמנות לחזות בו על מסך גדול, כשהוא יוקרן בחודש הבא כסרט הפתיחה של פסטיבל אוטופיה.

"בני הנפילים: עיר של עצמות" הפך לאחרון בסדרת הניסיונות הכושלים ליצור סדרת נוער מצליחה נוספת בסגנון "דמדומים". הוא אמנם מבוסס על סדרת ספרים שיש לה מעריצים רבים, אבל הפעם זה לא הספיק. הסרט צפוי להכניס רק כ-9 מיליון דולר השבוע, והחלומות על הסרטת הספרים האחרים בסדרה ככל הנראה נגוזו.

אחרון מבין הסרטים החדשים, סרט האימה "You're Next" אמנם צבר שבחים וביקורות אוהדות בין חובבי הז'אנר, אבל היה רחוק מלשחזר את ההצלחה של "הטיהור" ו"לזמן את הרוע", כשהכניס השבוע רק כ-8 מיליון דולר.

מה חשבתם על "אנחנו המילרים"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully