וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מותו: יצירות חדשות של ג'.ד. סאלינג'ר יפורסמו

25.8.2013 / 13:11

כ-50 שנה לאחר שמחבר "התפסן בשדה השיפון", שמת לפני כשלוש שנים, פרסם בפעם האחרונה יצירה פרי עטו, מחברי הביוגרפיה על הסופר הנערץ חושפים כי שורת יצירות צפויה לצאת לאור

בשורה למעריצי ג'.ד. סאלינג'ר, מחבר "התפסן בשדה השיפון": כ-50 שנה מאז שפורסם באחרונה סיפור פרי עטו, שורת יצירות שכתב צפויה לצאת לאור החל מ-2015, כך חשפו מחברי הביוגרפיה על הסופר הנערץ, שתצא בעצמה לאור בראשית ספטמבר. מדובר כאמור בסופה של שתיקה יצירתית ארוכה, שכן הסופר, שמת לפני כשלוש שנים, פרסם את סיפורו האחרון בשנת 1965.

טריילר לסרט הדוקומנטרי החדש "Salinger"

ג'רום דיוויד סאלינג'ר התפרסם בעקבות ספרו "התפסן בשדה השיפון" שיצא בשנת 1951 בזמן המלחמה הקרה. סאלינג'ר, באמצעות גיבור הספר הולדן קולפילד, הפך לסמל למרד הנעורים. הספר הפך אז לאחד הספרים החשובים אי פעם ומושא הערצה למיליוני אנשים. מאז פרסום הספר סאלינג'ר, שכבר בנערותו נחשב לבעל נטייה להתבודדות, המשיך לפרסם סיפורים קצרים, ביניהם "פראני וזואי", אולם לאחר זמן קצר עזב את ניו יורק ובחר להתבודד בחוותו שבניו המפשייר. הוא סירב להתראיין ואף סירב למכור את הזכויות על הסיפור של "התפסן בשדה השיפון" לסרט בבימויו של סטיבן שפילברג. בנוסף, נודע כי מארק צ'פמן, רוצחו של ג'ון לנון הודה כי ההשראה לרצח הגיעה לו בעקבות הספר.

עם זאת, ידוע כי סאלינג'ר המשיך לכתוב לאורך שנות השתיקה, ומאז מותו התעוררה סקרנות גדולה באשר לגורלן של יצירות אלו. על פי הפרסום, ייתכן ובחלק מהסיפורים צפויים להופיע פרטים נוספים על דמותו המיתולוגית של הולדן קולפילד, גיבור "התפסן בשדה השיפון". יחד עם הביוגרפיה החדשה צפוי לסרט גם סרט דוקומנטרי חדש אודותיו.

לקריאה נוספת
לא תתפוס אותי: במלאת שנה למותו של ג'יי.די. סלינג'ר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully