וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אקדח כפול" הוא הסרט הבינוני המושלם

27.8.2013 / 0:51

את עלילת "אקדח כפול", בכיכובם של מארק וולברג ודנזל וושינגטון, תשכחו בדרך החוצה מאולם הקולנוע, אבל בז'אנר סרטי הקיץ הבינוניים הוא מצוין לסוגו וכיפי כל עוד הוא נמשך

יח"צ - חד פעמי

"אקדח כפול" הוא אולי שיאו של הקיץ הזה, אם כי רק במובן אחד: בקיץ מלא בסרטים בסדר, זה מועמד רציני לתואר הסרט הבסדר ביותר של השנה. הסרט הזה כל כך בסדר, שאתם עשויים ליהנות בו למשך כל אורכו, ושניה אחת אחר כך לשכוח לחלוטין את העלילה כולה, את קיומו של הסרט, או את העובדה שראיתם סרט בכלל. ייתכן שתצאו מתוך מנהרת השירות בקניון, ממצמצים ותוהים איך בדיוק הגעתם לשם, מה עשיתם בשעתיים האחרונות, והאם יש איזה סרט טוב לראות בקולנוע בימים אלה. בצפייה שניה תיתכן תחושת דז'ה-וו קלה, אבל ייתכן שזה רק בגלל הקלישאות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט הכי סביר של השנה, בהפרש גדול. מתוך "אקדח כפול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אקדח כפול" עוסק בשני שותפים לפשע, בובי (דנזל וושינגטון) וסטיג (מארק וולברג), שבניסיון לחדור אל קרטל סמים מקסיקני רצחני, ולשם כך שודדים בנק בעיירה דרומית קטנה. מה ששניהם לא יודעים, ואנחנו כן כי ראינו את הטריילר, הוא ששניהם בעצם סמויים: אחד מגיע מה-DEA, החטיבה המעשית של אגודת אל-סם, והשני – מהצי האמריקאי (למה לכל הרוחות הצי האמריקאי מנהל פעילות כל כך ענפה בלב המדבר, רחוק מאוד מכל שלולית – שלא להזכיר ים – את זה הסרט לא ממש מסביר). כל אחד מהם אמור לתקוע סכין בגבו של האחר בשלב כלשהו של התכנית, אבל מתברר לשניהם שעדיף להניח את הסכינים ולתפוס איזה אקדח ולירות לכל הכיוונים.

כמו "עצבניות אש", שהגיע אלינו לפני כחודש, "אקדח כפול" מזכיר יותר מכל דבר אחר את סרטי צמד-השוטרים משנות השמונים והתשעים – "נשק קטלני" ודומיהם. הוא חסר כל יומרה לאמירה או עומק מעבר למה שניתן להעביר במילה "בום", וגם נטול גימיקים כגון גיבורי על, רובוטי ענק או זומבים. הסרט נשען כולו על העובדה שיש בו שני אנשים מגניבים שיורים באקדחים בזמן שהם מחליפים ‏דיאלוגים מגניבים. את זה בהחלט יש לו. דנזל וושינגטון ומארק וולברג לא עובדים קשה מדי, כל ‏אחד מהם מבצע את הדמות הקולנועית הקבועה שלו. דנזל הוא קר הרוח בעל היכולת שלא להזיז ‏שריר גם כשמאיימים עליו באקדח לביצים, והיה יכול להיות אותה הדמות שגילם ב"גנגסטר ‏אמריקאי" או "טעון הגנה". וולברג הפלרטטן והלא-מאוד-חכם למראה היה יכול להיות אותו האדם ‏שגילם ב"רווח וכאב" (שעדיין מוצג בקולנוע), רק עם יותר מוסר.‏

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לראות במטוס בחזרה מהחופשה, או ב-VOD בעוד חודשיים. מארק וולברג ודנזל וושינגטון מתוך "אקדח כפול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל לאותם שניים אכן יש כריזמה בשפע, ודיאלוגים שנונים במידה מספיקה, וסצינות אקשן שאמנם אינן קלאסיות אבל מבוימות מספיק טוב כדי להבין פחות או יותר מה הולך, ועלילה מספיק פתלתלה כדי לא לעצור ולחשוב על כך שהיא בעצם שטות, וכל זה הופך את "אקדח כפול" לסרט המושלם לראות במטוס בחזרה מהחופשה, או ב-VOD בעוד חודשיים. הסרט האמריקאי הקודם של הבמאי בלתזר קורמקור היה "המבריח" – שהיה דומה להפליא: סרט מתח/אקשן בינוני במידה קיצונית, סביר לחלוטין ובלתי זכיר. אולי העתיד של קורמקור הוא להיות הבמאי הבינוני הטוב ביותר בהוליווד, וגם זה תואר שיש להתכבד בו.

האם תנקו את הראש עם "אקדח כפול"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • אקדח כפול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully