וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 49: דברים ששומעים מכאן

29.8.2013 / 0:29

הקהל הישראלי מת שיעיפו אותו לעזאזל, אז לקראת סוף שבוע של חגיגה אמיתית לאוהבי הבאסים, הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב חוגג עם הליינים והדי.ג'ייז המקומיים המוצלחים

המתבונן מתל אביב על סצנת האלקטרוניקה הרקידה העולמית עשוי לחשוב שכל מה שהולך בעולם כיום זה האוס וטכנו. האמת שיש כמה וכמה ליינים ודי ג'ייז מקומיים ברמה גבוהה מאוד שעושים כאן עבודת קודש ולא מעט שמות גדולים מתחום האלקטרוניקה העתידנית והבאסים מגיעים על בסיס די קבוע לחללים קטנים עד בינוניים בעיר ומוצאים קהל מבין ואוהד מאוד שמת שיעיפו אותו לעזאזל, אבל נדמה שהיוזמות הברוכות האלו טובעות ונעלמות בים של ארבע על ארבע שכמו משקף את השאיפה העדכנית הבסיסית של כל תל-אביבי להיות עם חופשי בברלין.

סוף השבוע הקרוב לעומת זאת, גדוש באירועים שהבאס יפה להם, הוא חגיגה אמיתית לחובבי הז'אנר, ובא להזכיר שהברייקס והתדרים הנמוכים לא הלכו לשום מקום, והם תוססים מתמיד, מבעבעים מעל לפני השטח עם שלל סוגים ותתי-סוגים של סגנונות, שרובם מכים גלים ומשגשגים גם בארצנו הקטנטונת. הקאסט הפעם כולו נוטף באסים מהצד הרקיד שלהם, ולא שוכח לפרגן על הדרך לכמה מהדברים היותר מעניינים שמתרחשים בעיר כיום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדובר בתוצרת של אהבה רבה, ואנחנו ממליצים ללכת לפרגן. עטיפת האוסף של ווידו וסאבו/מערכת וואלה!, צילום מסך

Wavvy הוא ליין שמריצים ברדיו EPGB אנשי סוליקו עידו ווידו סער ורונן סאבו, שמחזיק בכוחות עצמו את כל סצנת ה-Footwork וה-Juke המקומית. מדובר בסגנונות קרובים מאד ברוחם, שנולדו במקור ממוזיקת הגטאות של שיקגו אבל התערבבו לאחרונה עם השפעות של אלקטרוניקה שמגיעה מאירופה, בדגש על דראם אנ' בייס שעושה קאמבק כבר כמה שנים בגלגול חדש, מעורבב בפוטוורק. שני הז'אנרים מהירים מאד, אי שם באזור קו ה-150 BPM ומעלה, רפטטיביים ואקסטטיים, שופעי סימפולים של מוזיקה מכל סוג (עם נטייה כמובן לצד השחור יותר של הסקאלה) ומגיעים קומפלט עם תרבות רחוב משלהם, צעדי ריקוד די מוזרים, ותחושה של רעננות מאד נחוצה. אחרי כמעט שנה של פעילות קבועה, היום (חמישי) חוגג Wavvy במסיבה בפסאז' את צאת אוסף הפוטוורק המקומי הראשון, המורכב כולו מיצירותיהם של Weedo ו-Sabbo, שמדגימים קשת רחבה של טעמים מהז'אנר ועושים זאת באיכות גבוהה והרבה סטייל. האוסף מכוון להיות הראשון מתוך סדרה שבתקווה יצטרפו אליה בעתיד עוד יוצרים מקומיים נוספים, ותעזור לעורר את המודעות המקומית לז'אנר. מדובר בתוצרת של אהבה רבה, ואנחנו ממליצים ללכת לפרגן.

בכורה: האזינו לאוסף חדש של ווידו וסאבו

עוד היום, התדר חובר לבלוק במסיבה השנתית המסורתית ומביא, בנוסף למייקל מאייר בחדר הגדול, את אחד מהשמות הגדולים והוותיקים בעולם הבאסים, הלא הוא Kode9 שינגן בסקווט, האח הקטן והבועט של הבלוק. יליד גלאזגו, סקוטלנד, Kode9 היה שם בראשית ימי הדאבסטפ, עוד בימים שבלבלו אותו עם הגריים, וממשיך מסורת עתיקת יומין של הממלכה המאוחדת בייצוא מקצבים שבורים לעולם כולו תוך חדשנות, ניסיוניות והצבת סטנדרטיים גבוהים שיוצרים בעולם כולו שואפים אליהם. חשיבותו לסצנה מגיעה לא רק מהיצירה האישית שלו, אלא גם מעמידתו בראש Hyperdub, אחד הלייבלים החשובים והמשפיעים ביותר כבר כמעט עשור, בית לעשרות שמות ענקיים כמו Burial, זומבי, ג'וקר ועוד, שבימים אלה מוציא לא מעט מוזיקה מהסוג עליו דובר בפסקה הקודמת, כולל ריליסים של די ג'יי ראשאד, אחד השמות הגדולים ביותר בפוטוורק, שקטע שלו מופיע כאן בקאסט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מהשמות הגדולים והוותיקים בעולם הבאסים, הלא הוא Kode9, ינגן בסקווט, האח הקטן והבועט של הבלוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומחר (שישי) נציג נוסף מסקוטלנד, YOIN, מגיע למסיבה של Bass Material בלופט פרטי בדרום העיר (גילוי נאות, הח"מ לוקח חלק גם כן באירוע), לחגיגה של מקצבים עתידניים מכל הסוגים והגוונים. YOIN הוא צאצא של מסורת מוזיקלית ענפה שמשגשגת בשנים האחרונות בסקוטלנד, שהספיקה להביא לעולם את ילדי הפלא Hudson Mohawke ו-Rustie, ואת הלייבלים הבולטים LuckyMe ו-Numbers, ומתאפיין באהבה לשלל הסגנונות שבקשת הבאסים, בין אם זה בקטע איטי או מהיר, נותן בראש או מהורהר. כיף מאוד שמגיעים לכאן יוצרים הכי בזמן אמת שאפשר; YOIN הוא חלק מדור המחר של סצינה פיוצ'ריסטית גם ככה, ומומלץ לבוא ולשמוע בעצמכם לאן העתיד של הסאונדים האלו מוביל.

ואם אנחנו כבר בצד העתידני של הביטים, נזכיר גם את ירין לידור, שאחרי שנים של תקלוטים והפקות נראה שמצא לאחרונה את הקול שלו גם כיוצר, כשהוא מושפע מהסאונד של הטראפ, הביטים ושלל דברים מתקדמים שקורים כיום באלקטרוניקה. ירין בהחלט על הגל ואחרי שהביא לארץ בשנה האחרונה את סינג'ין הוק ואת קאשמיר קאט, שני שמות רותחים למדי, ההפקות שלו עצמו החלו להגיע לקהל גדול וסופרות עשרות אלפי האזנות לכל קטע והרבה הייפ בסצינת הבלוגים. עם הקטע הטרי שלו TURNMUP שמופיע כאן בקאסט, נשמע שהוא עדיין משתפר ומשתפר ויש עוד למה לצפות ממנו. ביג אפ. לחיי העתיד!

הטראקליסט המלא:

00:00 - KRTS - Bonehead // Project:Mooncircle
04:00 - Self Evident - Geeked Up // Really Good
05:30 - Seafloor - Marsili // Hyperboloid
08:00 - Gillepsy - Fiery Dust // BackTheTooFuture (Free DL)
12:00 - Ta-Ku - Closet Drake Fans // Free DL
15:00 - Champion - Bowser's Castle // Hyperdub
19:00 - Lil Silva - Salient Sarah (feat. Sampha) // Good Years
23:00 - Yarin Lidor - TURNMUP // Free DL
27:30 - Motez - Roof Ride Back (Club Edit) // Food Music
32:00 - Kastle - Red Light (feat. Ayah Marar) // Symbols
35:30 - Letherette - Restless (Jimmy Edgar Remix) // Ninja Tune (Free DL)
41:00 - ¥oin - Bubble Butt // Self Released
44:00 - Mike Gao - Count on You // HW&W (Free DL)
46:00 - DJ Rashad & Freshmoon - Everybody // Hyperdub
49:30 - SaBBo - The Way I Feel // Wavvy
52:30 - LiL TExAS - Talkin 2 U // Donky Pitch

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully