וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וין דיזל: "אני בטוח שאהיה כוכב הקולנוע הכי גדול בעולם"

וין דיזל משכן בית כדי לממן את הסרט החדש בסדרת רידיק, על הגיבור שניחן בחדות מחשבה – כזאת שלא ממש אפיינה את דיזל עצמו, בראיון הסהרורי למדי שהעניק לוואלה! תרבות

יח"צ - חד פעמי

יותר מבעבר, תעשיית הקולנוע בת זמננו היא ביזנס מחושב – תובנה שהפנימו כוכבים שגוזרים את הקופונים ולא משאירים את הרווחים לאולפנים בלבד. כמו כל עסק מצליח, הבעלים מחפשים להתרחב עם סניפים נוספים, או בשפת הוליווד – סרטי המשך. וין דיזל, אחד מכוכבי האקשן הבולטים של השנים האחרונות, זיהה את הפוטנציאל העסקי הזה, ולטובת הסרט השלישי בעלילות האסיר הנמלט ריצ'ארד ב. רידיק אפילו היה מוכן להמר ולעבור על החוק הראשון בתעשייה – לעולם אל תשקיע מכספך האישי.

כיוון שמשכן את ביתו לטובת הזרמת מזומנים לסט הצילומים בקנדה, דיזל מלא מוטיבציה מתמיד לסגור את הקיץ עם הצלחה קופתית, אפילו מינורית, של הסרט החדש בסדרה – העונה בפשטות לשם "רידיק" – שעולה בסוף השבוע בארה"ב ובישראל. אחרי הכל, את עונת שוברי הקופות הנוכחית הוא התחיל באופן פנומנלי עם הסרט השישי בסדרת "מהיר ועצבני" (בו גם שימש כאחד המפיקים) שהכניס ברחבי העולם קרוב ל-800 מיליון דולר, והוא הסרט השלישי הכי רווחי ב-2013, אחרי "איירון מן 3" ו"גנוב על המיניונים".

לרידיק התוודע הקהל לראשונה בסרט "פיץ' בלאק" משנת 2000, ובסרט ההמשך שהגיע ארבע שנים לאחר מכן, "רידיק: המסע מתחיל". אלא שלאחריו אולפני יוניברסל ויתרו על הרעיון לסרט שלישי בסדרה, ואז החליט דיזל בעצמו להרים את הכפפה ולגייס שוב את הבמאי מהסרט הראשון, דיוויד טוואהי, בעיבוד חצי עצמאי שהוביל. בסרט החדש אנו מוצאים את רידיק ערירי, מוקף רק ביצורים טורפים בכוכב בו הוא שוכן, כאשר שכירי חרב חפצים בראשו. רידיק שורד באמצעות חדות מחשבה – כזאת שלא ממש מאפיינת את מצבו המנטלי במהלך הראיון.

רידיק.
מצב מנטלי רעוע. וין דיזל ב"רידיק"

הוא מגיע לסוויטה במלון ארבע עונות בבברלי הילס באיחור של שעתיים, ספק מנומנם ספק הוזה, וגורם לקבוצת אנשי יחסי הציבור של הסרט לפרפר לאורך מסדרון בית המלון ולו רק כדי לעמוד בדרישה שלו לאספקה מגוונת של תריסר משקאות טבעיים צוננים, מהם לא יטרח ללגום לאורך השיחה. "השקעתי מכספי כי הרגשתי שאני צריך לקיים הבטחה למעריצים והייתה לי מחויבות כלפיהם, כי אחרת מה הטעם בכל העסק הזה", הוא אומר בחצי חיוך ועיניים כמעט עצומות. "לא הבאתי קונספט חדשני ועדיין זו הייתה תקופה לא פשוטה, אבל לאחר שאבא שלי צפה בסרט הוא אמר שהוא לא יודע אם הוא יותר מאושר שהסרט מוצלח או גאה שעשיתי אותו כנגד כל הסיכויים".

"אף אחד אחר לא הסתכן בלהיות מחוסר בית כתוצאה מהסרט הזה כמוני", הוא ממשיך. "זה שונה מהמעורבות ההפקתית ב'מהיר ועצבני' ויותר מזכיר את שני הסרטים הראשונים שעשיתי עצמאית באמצע שנות ה-90, 'רב פנים' ו'סטרייס'. ב-1997 הסרט השני התקבל לפסטיבל סאנדנס והוא בכלל לא היה מוכן וראוי טכנית להקרנה על גבי מסך גדול. רוברט רדפורד בחר בסרט שלי והמציאות הקשה הייתה שלא יכולתי להציג אותו. הודות להלוואה ממי שלימים הפכה למנהלת האישית שלי יכולתי לסיים את הסרט, ובזכות זה עד היום היא המנהלת שלי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
וין דיזל. GettyImages
אוהב לקחת סיכונים. וין דיזל/GettyImages

מה השתנה ברידיק בסרט השלישי?

"אנחנו רואים אותו אנושי מתמיד, הרבה בזכות הקשר עם כלב החלל המלווה אותו. האלמנט הזה היה בהשראת הכלב שלי, קאנה קורסו גדול, שכבר כתבו עליו לא פעם (דיזל נתבע ב-2003 על סך שמונה מיליון דולר, על ידי תסריטאי שטען כי הכלב נשך אותו באיבר מינו; ד.כ.), ואשר הלך לעולמו בשנה האחרונה. הבמאי במכוון חיפש הזדמנות להראות שלרידיק בכל זאת יש איזשהו קשר חברי בחייו".

איך זה הרגיש לקבל כוכב בשדרת הוליווד בשבוע שעבר?

"ריגש אותי ששלושה דורות, אבי, אני ובני, זכינו לחוויה המשותפת הזאת. תמיד הייתה בליבי האינטואיציה שאהיה שחקן ענק, אפילו שלא נראיתי כמו אחד. כשהגעתי לראשונה לקליפורניה ציפית שכל הדלתות יפתחו אוטומטית ונופפתי בגאווה באצבע משולשת לכל החברים מניו יורק. לא ידעתי אם אתחתן אי פעם, לא ידעתי אם יהיה לי בית פרטי עם גינה, לא ידעתי איך החיים יסתדרו. אבל תמיד אמרתי שכמו שאני משוכנע שאני חי ונושם, כך אני בטוח שאהיה כוכב הקולנוע הכי גדול בעולם!"

הוא נולד לפני 46 שנים בשם מארק סינקלייר וינסנט בניו יורק, חלם על משחק והתנסה בתפקידי תיאטרון כשעוד היה מאבטח במועדונים, שם גם זכה לכינוי שהפך לשם הבמה שלו. ב-1990 קיבל שורה בודדת בתפקיד סניטר בסרט "התעוררות" לצד רובין וויליאמס ורוברט דה נירו, אולם הסרט המשמעותי הראשון בו כיכב היה "להציל את טוראי ריאן". לאחר הפריצה עם "פיץ' בלאק" ובסרט הראשון בסדרת "מהיר ועצבני", הוא כיכב בשנת 2002 בסרט האקשן המצליח "xXx", אולם לא אהב את התסריט להמשכון שלו, ונטש את הזיכיון הנ"ל לטובת שני האחרים, אליהם נקשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייתה בליבי האינטואיציה שאהיה שחקן ענק". וין דיזל ב"רידיק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לדבריו עוד שני תסריטים אופציונליים לסרטים עתידיים בסדרת "רידיק", והפקתם תלויה בהצלחת הסרט החדש. במקביל, הוא מצלם את הסרט השביעי בסדרת "מהיר ועצבני", שייצא בקיץ הבא. דיזל חי בלוס אנג'לס עם הדוגמנית המקסיקנית פאלומה חימנס ולזוג ילד וילדה. הוא ידוע בפופולריות שלו בפייסבוק, שם יש לו למעלה מ-46 מיליון חברים – אחרי הכל, כדי לנהל עסק מצליח נחוצה מחלקת שימור לקוחות נאותה. "ההצלחה של עמוד הפייסבוק שלי היא כיוון שיש שם רק אמת. זו מערכת יחסים אינטימית ומוזרה שלי עם 46 מיליון איש", הוא מספר. "מי שגולש בעמוד רואה רק חיוביות, אני לא כותב סטטוסים שליליים. זו סביבה לא שיפוטית והמעריצים מכירים אותי טוב מאוד. הלוואי שלי כמעריץ היה ערוץ אינטימי שכזה מול מרלון ברנדו".

אתה מתכוון לדבוק רק בסרטי אקשן?

"איפה למשל היית אתה רוצה לראות אותי – במחזה של שייקספיר? וודי אלן פנה אליי בשנה שעברה להצטלם לסרט ונאלצתי לסרב בגלל מחויבות לצילומי 'מהיר ועצבני', אבל זה עדיין היה מאוד קו?ל לדעת על ההצעה. כשהמנהלים הגדולים של 'מהיר ועצבני' קוראים לי לצלם עוד סרט בסדרה, אני לא יכול לסרב. זו מפלצת שהייתה מאוד טובה לקריירה שלי".

גל גדות בפרמיירת "מהיר ועצבני 6". GettyImages
חברה טובה. גל גדות/GettyImages

סדרת "מהיר ועצבני" היתה טובה גם לגל גדות, שכיכבה בשלושה מהסרטים ודמותה נהרגה בסוף הפרק השישי.

"גל מיוחדת כל כך, אין מצב שנחליף אותה. אבל אנחנו בהחלט חושבים לצרף איזו אחות לדמות של ג'יזל. גל היא חברה טובה ואל תהיו בטוחים שאתם יודעים מה באמת קרה עם ג'יזל. תראו מה קרה עם דמותה של לטי (מישל רודריגז) ששבה מן המתים. אני מצפה לאיזה קמפיין של מעריצים מישראל לטובת גל. תפרסם על זה משהו".

כתבה, אתה מתכוון?

"לי ולך יש הרבה מן המשותף, אנחנו קולגות, אני לקחתי קורס עיתונאות בקולג'. אחת המשימות שלי שם הייתה לכתוב הספד לעצמי והנוסח שכתבתי היה משהו כמו 'אין לשער את עוצמת ההשפעה שלו על הקולנוע, הוא שינה את פני הוליווד'. הקראתי את ההספד למחרת בכיתה וכולם עיקמו את הפרצוף והיו בטוחים שאני חי באשליה. אבל כשיצאתי מהשיעור הגעתי למסקנה שעליי ללכת על זה בכל הכוח, ושם השתנו חיי".

מחכים ל"רידיק"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully