וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבא לבכות: לקראת "צעירה ויפה", מארין ואכט מדברת על זנות, עירום ודוגמנות

לרגל יציאת סרטו המדובר של פרנסואה אוזון בישראל, כוכבתו מארין ואכט מגלה למה הזדהתה עם דמותה של הפרוצה הצעירה ולמה צחקה גם כשנדרשה להתערטל

כשאת דוגמנית מובילה, מגלמת פרוצה צעירה בסרט חדש ופרובוקטיבי של אחד הבמאים הלוהטים באירופה וצועדת על השטיח האדום של פסטיבל קאן, ברור שתהפכי לשיחת היום של עולם הקולנוע. ואכן, זה מה שקרה בחודש מאי האחרון למארין ואכט, כוכבת "צעירה ויפה", סרטו החדש של פרנסואה אוזון הצרפתי, שעולה עתה להקרנות טרום-בכורה בארץ, ובעוד כשבועיים יזכה גם להפצה מסחרית רחבה.

אמנם המהומה סביבה היתה גדולה מתמיד, אבל ואכט, כיום בת 23, כבר רגילה לכך שעיתונאים חטטנים וצלמים נמרצים לא פחות מזמזמים סביב אוזנה. ככה זה כשאת מנהלת קריירת דוגמנות מצליחה מגיל 15, ובין השאר יורשת את קייט מוס כפנים של איב סאן לורן. במהלך אותן שמונה שנים תחת אור הזרקורים, הצעירה הצרפתייה כבר נכוותה לא פעם – בין השאר, נאלצה להכחיש פרסומים על כך שאביה עורר מהומה בשל צילומי עירום שלה, ועל כך שעזבה את הבית בטונים צורמים.

מרין ואקט. אנדראס רנץ, GettyImages
שיחת היום בפסטיבל קאן האחרון. מרין ואכט/GettyImages, אנדראס רנץ

לכן, ואכט מגלה זהירות רבה בעת מפגש בריביירה עמי ועם קבוצת עיתונאים מצומצמת מרחבי אירופה, מיד לאחר הפרמיירה העולמית של "צעירה ויפה". בהתאם לכך, היא מדברת מעט ושוקלת כל מילה בקפידה. נוסף לזאת, אף שרובנו מדברים צרפתית ובכל מקרה עומדת לשירותה מתורגמנית, השחקנית מתעקשת לדבר אנגלית – שפה שהיא אוהבת, לדבריה, אך מתברר כי שליטתה בה רחוקה מלהיות גבוהה.

ומה אפשר לעשות – ככה זה בקאן. גם אם הכוכבת תרצה לגמגם בסוואילית ולומר את כל המשפטים מהסוף להתחלה, אף אחד לא יעז להעיר לה. אז גם אנחנו מקבלים את הדין, וכך מתגלגלת לה שיחה לא קוהרנטית במיוחד.

"צעירה ויפה": הטריילר

ובכל זאת, מדי פעם אנו מצליחים לתקשר כהלכה. למשל, בשעה שעולה השאלה המתבקשת - האם היססת לקחת על עצמך תפקיד של נערה פריזאית בת טובים, שמחליטה מסיבה לא ברורה למכור את גופה בעד כסף? "כן, בהחלט", עונה על כך ואכט. "לאחר הקריאה הראשונה בתסריט, לא ישנתי טוב בלילה. ידעתי שזה סיפור מורכב, שיכול להשתבש בקלות. לפני שהסכמתי להשתתף בפרויקט, רציתי לוודא שזה לא הולך להיות סרט שמעודד זנות בגיל הנעורים, וגם לוודא כיצד אוזון עומד לצלם את סצינות העירום".

והאם בסופו של דבר הייתה מרוצה מהדרך בה צילם את הסצינות הללו, שהן רבות וחושפניות? "אמנם פחדתי מהן", היא אומרת, "אבל בסופו של דבר, הבנתי שזה בסך הכל עבודה ותו לא. לא הסתכלתי על עצמי תוך כדי, והכל היה בסדר. בכלל, הצילומים היו כיף, וצחקנו המון במהלכם".

שאלה מתבקשת נוספת שעולה היא אם ואכט ערכה תחקיר כלשהו לקראת הצילומים. השחקנית מספרת כי בתחילה נפגשה עם שוטרי מחלקת הנוער, שאיתם שוחח גם אוזון לפני כתיבת התסריט. אך בסופו של דבר הבינה הכוכבת שאין תועלת בעבודת שטח כזאת ובכלל בניסיון להבין את המוטיבציה של הגיבורה בדרכה לעולם הזנות.

"אחרי הכל, אם היא בעצמה לא יודעת למה היא עושה מה שהיא עושה, אז למה שאני אדע?", היא מצהירה. "הסברה היחידה שאני יכולה להעלות זה שהיא רוצה שיהיה לה משהו משל עצמה, שהיא לא צריכה לחלוק עם אף אחד, והשגשוג שלה כפרוצה צעירה ומצליחה עוזר לה להשיג זאת. זה משהו שאני יכולה להתחבר אליו, כי הודות לדוגמנות, כבר בגיל 16 הרווחתי יותר כסף מההורים שלי, אבל האמת היא שבסיכומו של דבר אין לי מושג למה היא יורדת לזנות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בגיל 16 כבר הרווחתי יותר כסף מההורים". מארין ואכט במגזין ל'אופיסייל, ספטמבר 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם לקראת סיכום עולה שאלה מובנת מאליה – האם ואכט מודעת לכך שהיא מצטרפת לשושלת מפוארת של שחקניות צרפתיות שגילמו פרוצות בסרטי איכות, ובראשן כמובן קתרין דנב ב"יפהפיית היום"? ואכט אומרת שבתחילת הדרך, אוזון שאל אותה אם צפתה בסרט הקלאסי. היא ענתה לו שכן, ובכך נגמר הדיון שלהם בעניין.

"'צעירה ויפה' ו'יפהפיית היום' לא באמת דומים. שם עוסקים בייצוג הפנטזיה, של הצופים ושל הגיבורה, ואצלנו זה ממש לא כך", היא מכריזה. "מה שכן, אוזון הזהיר אותי ממה שקרה לדנב אחרי ההופעה בסרט, כמו גם לשחקניות אחרות שגילמו תפקידים פרובוקטיביים בראשית דרכן'".

אז איך ואכט מיישמת את האזהרות הללו? כיצד היא בורחת מתווית השחקנית הפרובוקטיבית והמתערטלת שמנסים לשים עליה, ומבטיחה שבעתיד יבקשו ללהק אותה גם לתפקידים ולסרטים מסוג אחר? היא פשוט לוקחת את הזמן, לא ממהרת לשום מקום ולא רודפת אחרי הצעות.

"אין לי שום לחץ לקבל במהרה עוד תפקידים. הרווחתי מספיק כסף מהדוגמנות, אז אין לי שום אילוצים כלכליים ואני יכולה לחכות לדמויות הנכונות בסרטים הנכונים", היא מסכמת. "מה שבטוח, אני מעדיפה להיות שחקנית מאשר דוגמנית. אמנם בזכות הדוגמנות ראיתי עולם, למדתי אנגלית, צברתי חוויות והרווחתי הון, אבל בסך הכל, לא אהבתי את זה. רוב הזמן הרגשתי שאני שם רק כדי למכור בגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully