וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת התיאטרון סופי מוסקוביץ' הלכה לעולמה

10.9.2013 / 10:18

מי שניהלה את בית הספר המשחק הקרוי על שמה והייתה לאחת המורות המוכרות לתיאטרון בישראל, מתה לאחר מאבק במחלת הסרטן. בין תלמידיה הרבים: אורנה בנאי, יעקב כהן ואיילת זורר

אשת התיאטרון סופי מוסקוביץ' הלכה לעולמה אתמול (שני), אחר מאבק במחלת הסרטן ממנה סבלה. מוסקוביץ' ניהלה בית ספר למשחק ידוע בתל אביב שנקרא על שמה והייתה מהמורות המוכרות לתיאטרון בישראל.

לאחר שעלתה לארץ ב-1975, הייתה לבמאית הבית של תיאטרון באר שבע ופעלה במקביל בתיאטראות נוספים בדרום הארץ, למשל בעומר ודימונה. כמו כן לימדה בבתי הספר למשחק בית צבי, יורם לוינשטיין וגם באוניברסיטת תל אביב. ב-1999 הקימה בית הספר למשחק יחד עם פבל קרלין שהיה בן זוגה, ומאז הקדישה לו את מירב זמנה.

בין השחקנים שלמדו אצלה לאורך השנים היו אורנה בנאי, אקי אבני, אולה שור-סלקטר, יעקב כהן, איילת זורר וגם הזמרות מירי מסיקה וקרן פלס.

"סופי הקדישה את חייה למשחק, לבמה ולתיאטרון הישראלי במשך עשרות שנים. מקצועיותה, נחישותה ומסירותה הפכו לסימן היכרה וכך הוטבע חותמה על במות התיאטרון, שהפכו עבורה לבית", מסרה שרת התרבות, לימור לבנת. "סופי הטמיעה את עקרונותיה והשקפת עולמה בתיאטרון הישראלי, לא ניצחה במלחמתה האחרונה, אך מורשתה תישמר מאחורי הקלעים ובקדמת הבמה. מותה הוא אבידה לעולם התרבות ואמנויות הבמה הישראלי. יהי זכרה ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully