וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הרגעים הקשים של הכישלון בסואץ

13.9.2013 / 0:25

40 שנה אחרי מלחמת יום כיפור, יואל שרון, לוחם סיירת חרוב, קיבץ את חבריו ליחידה ויחד – בליווי קטעי אנימציה מרהיבים – הם נזכרים ברגעי התופת

יח"צ - חד פעמי

הקרב על העיר סואץ, שהיה הקרב האחרון של מלחמת יום כיפור, החל שעתיים וחצי אחרי הפסקת האש ונמשך עוד 24 שעות. בקרב נהרגו 130 לוחמים, 300 נפצעו והאחרים נושאים עד היום את הטראומה הקשה בנפשם. הקרב הסתיים בכישלון של צה"ל, באבדות כבדות, ונחשב לאחד המשגים הגדולים של ישראל במלחמה.

פרויקט מיוחד: וואלה! תרבות מציינת 40 שנה למלחמת יום כיפור

40 שנה אחרי המלחמה, רתם יואל שרון את הלוחמים הנותרים, שעד כה נמנעו ממפגשים משותפים ושיחות על הנושא, למסע של תיקון בינם לבין עצמם ועם משפחות הנופלים – במהלך התחקיר מגלים שרון והלוחמים עובדות חדשות על הקרב, עליו הם שילמו מחיר נפשי כבד.

על הקטע המוצג מעלה, המתאר סיטואציה שבה איתן גינזבורג מוצא עצמו תקוע עם שלושה נגמ"שים בלב העיר כשהוא מכותר מכל הכיוונים, מספר שרון לוואלה! תרבות כי "ב-24 באוקטובר, בשעה 10 בבוקר, ברן, מפקד אוגדה 162, מזעיק את סיירת חרוב הלוחמת בחיץ החקלאי, להיכנס במהירות לעיר סואץ. אין פקודה מסודרת, אין מפות, אין מודיעין. תכנסו ותחברו אל הצנחנים. 'איך? איפה? למה?', חוקר מפקד הסיירת איבן. התשובה: 'תיסעו עד שתראו כסאות נזרקים מהבית שבו הם נמצאים'. למרות הקושי והמחיר הכבד שהסיירת משלמת על היציאה החפוזה מהתעלות (16 חיילים נהרגים מפגיעה של טנק מצרי) לוחמי הסיירת נכנסים אל העיר, אל התופת - חרדה, בלבול, ייאוש, חלומות ביעותים ותחושת המוות הקרב, הם אלה שמשתלטים על הלוחמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully