וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד בנאי מתחרט: יופיע בהתנחלות סוסיא למרות הביטול

יהושע בריינר

18.9.2013 / 17:11

"ההודעה על אי קיום המופע ליבתה שנאת חינם מיותרת וכואבת", כתב הזמר לאחר שבתחילת השבוע החליט על ביטול הופעה בהתנחלות שבדרום הר חברון, והודיע כי יופיע חרף דעותיו

הזמר אהוד בנאי הודיע היום (רביעי) כי חזר בו מהחלטתו לבטל את הופעתו המתכוננת בהתנחלות סוסיא וכי יקיים ביום ראשון הקרוב את ההופעה כסדרה. כזכור, בתחילת השבוע הודיע בנאי על ביטול ההופעה שתוכננה להתקיים בבית הכנסת העתיק שלמרגלות ההתנחלות שבדרום הר חברון לאחר לחצים שהפעילו עליו פעילי שמאל. בעקבות לחצים אלו, פירסם בנאי הודעה בעמוד הפייסבוק שלו שבו הוא טוען כי למרות עמדותיו נגד הכיבוש הוא אינו מאמין בחרמות. אלא שדווקא הודעתו זו קוממה עליו את הימין וחלק מהקהל החזיר את הכרטיסים במחאה ולבסוף הודיע בנאי על ביטול ההופעה.

היום, כאמור, כתב בנאי ש"רציתי לבוא להופעה בסוסיא, למרות דעותיי, כדי ליצור דיאלוג וחיבור דרך המוזיקה. מעולם לא החרמתי, זוהי לא דרכי. ההחלטה על ביטול המופע נבעה אך ורק מכיוון שהרגשנו, צביקי בר חי ראש המועצה ואני, שיהיה נכון יותר לא לקיים את המופע לאור האווירה הלא טובה שנוצרה סביבו. כעת אנו מבינים בדיעבד שההודעה על אי קיום המופע ליבתה שנאת חינם מיותרת וכואבת". בהתאם להתפתחויות, הוסיף בנאי ש"ביומיים האחרונים לצד התגובות הנסערות הוצפנו בתגובות מחזקות, שהפצירו בנו ובמועצה לקיים את ההופעה. לכן במשותף עם צביקי והמארגנים, אנו מחליטים לקיים את ההופעה במועד שנקבע, עם מופע נוסף של בועז שרעבי, וזאת כדי להעביר מסר של קירוב לבבות, ברוח חג הסוכות".

הופעתו של שרעבי, יש לציין, נקבעה לאחר שבנאי הודיע על הביטול של הופעתו שלו. לאור ההודעה על כך שהוא חוזר בו מההחלטה, אמרו גורמים בקרב ראשי ההתנחלויות ש"הלב הרחב של ההתיישבות ניצח את משטרת המחשבות של השמאל".

בארגון רבנים למען זכויות אדם, המלווים את מאבקם של הפלסטינים באיזור סוסיא נגד המתנחלים, אמרו בתגובה כי "כל מה שאמרנו על המקום עומד בעינו, אנו מכבדים את בחירתו של בנאי. העוולות של גירוש פלסטינים מאדמות פרטיות בשטח האתר, ומניעת כניסה שלהם לאתר ציבורי, עדיין שם".

מיחסי הציבור של בנאי נמסר בתגובה: "ביומיים האחרונים הוצפנו במאות פניות מכל שלל הדעות והעמדות הפוליטיות ,שהפצירו בנו לקיים את המופע, אף על פי, למרות ואפילו בגלל הסערה שהתרחשה, סערה שלא התכוונו או כיוונו אליה בשום צורה ואופן. התרגשנו לגלות שהרוב הדומם בדרך כלל, הוא סבלני, חכם, ובעיקר שואף לשלום, קודם ולפני הכל בינינו לבין עצמנו".

השתתפה בהכנת הכתבה: נועה הרשקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully